Cloudkey Gen2+ defect

hensel

UniFier
6 jan 2021
19
1
3
In huis heb ik gebruik ik de volgende componenten;
1 x 24p POE switch (Ubiquiti)
1 x Cloudkey Gen2+
5 x Ubiquiti camera's
3 x Accespoint Ubiquiti

Tot grote tevredenheid, maar natuurlijk is er een kink in de kabel.. (nou ja, dat was wel op te lossen)
Al enige tijd had ik af en toe camera's die "off line" waren, kennelijk een voeding storing hadden.. Maar altijd was dat enkele seconden en kon er niet veel anders van vinden dan vervelend... Ik had al eens de Cloudkey bekeken, en update's gecontroleerd, en dat was het. Wel was mij opgevallen dat de behuizing van de Cloudkey echt tegen het achterlijke warm was. Nooit gemeten maar wel zo warm dat ik het apparaat meer open in het rack heb gelegd.

Nu zijn we dan aangekomen dat de cloudkey off-line is. Ook na het los nemen van de UTP (en daarmee de voeding) en afkoelen komt de cloudkey niet meer online. Wel staat in het display het ip adres en de naam die ik het apparaat heb gegeven. Het ledje op de hoek van de behuizing blijft knipperen.
Ik vraag mij af wat de beste stappen zijn, moet ik uitkijken naar een nieuwe? of is het beste de HD te vervangen?
Gelukkig zag ik dat wel een back-up heb gemaakt waarmee wellicht een hoop werk is bespaard..

Misschien is dit ook wel een moment om over te stappen naar een iets andere configuratie waarbij ik ook de router kan vervangen en meer kan sturen in het netwerk?
Natuurlijk zijn hier een hoop mensen en gebruikers die hier meer expertise hebben en mij wellicht van suggesties kunnen doen.
 
Ideaal moment om over te stappen naar een UDM-P zou ik zeggen. Ik zou geen tijd, moeite en geld meer in die (of een nieuwe) Cloud Key steken. Mogelijk kun je de HD van de Cloud Key overzetten als die nog leeft.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: dbw
Aanbieder is een lokale partij skv (via glas) en een fritzbox.
meestal is de FB wel te vervangen. Je zal op je WAN wel VLAN3000 moeten instellen. Maar via SKV heb je vrije modemkeuze;

en bij de FAQ:

Kan ik mijn eigen router gebruiken?​

Op een reguliere aansluiting is het gebruik van een eigen router mogelijk, mits er geen telefonie wordt afgenomen. Wij kunnen geen garanties of ondersteuning geven op een door je eigen geïnstalleerd router.
Bij het in gebruik nemen van je eigen router, neem dan even contact op met onze helpdesk. Zij zorgen ervoor dat de modem van SKV dan juist wordt ingesteld voor gebruik van je eigen router.
 
meestal is de FB wel te vervangen. Je zal op je WAN wel VLAN3000 moeten instellen. Maar via SKV heb je vrije modemkeuze;

en bij de FAQ:

Kan ik mijn eigen router gebruiken?​

Op een reguliere aansluiting is het gebruik van een eigen router mogelijk, mits er geen telefonie wordt afgenomen. Wij kunnen geen garanties of ondersteuning geven op een door je eigen geïnstalleerd router.
Bij het in gebruik nemen van je eigen router, neem dan even contact op met onze helpdesk. Zij zorgen ervoor dat de modem van SKV dan juist wordt ingesteld voor gebruik van je eigen router.
Van af dag 1 ben ik al erg tevreden over de provider waar ik mee te maken kreeg sinds verhuizing uit ziggo-land... Nu dus de overweging om dan ook toe te treden met eigen router, of set up te houden als het was, en enkel de CK-gen2+ te vervangen door een opvolger... met mogelijk dezelfde klacht na verloop van (ik dacht 2 a 3) jaar..
Dat die CK zou warm wordt verbaasd mij wel, al las ik al ergens dat het beter zou zijn het ding via USB aan de voeding te doen, mja, das natuurlijk minder handig als je al een POE switch toepast juist om die netwerk componenten makkelijk van voeding te voorzien.
 
PoE apparatuur heeft een beetje de neiging warm te worden. (daarom heeft een Raspberry Pi PoE HAT ook een (irritante) koelvin)
Maar als het binnen de opgegeven operating temperature"" blijft, dan is er niet veel mis.
Voor de CK
Operating temperature0 to 35° C (32 to 104° F)

Nu voelt 35 graden al snel "heet" aan. Maar ik denk dat ze hier de omgevingstemperatuur bedoelen. De warmteafgifte (of wisseling) wordt natuurlijk minder als de omgevingstemperatuur toeneemt. Ik loop ook sneller bij 18 graden dan bij 30 ;-) .

Maar je kan je provider modem dus wel vervangen.
 
Inderdaad is warmte een ding... Maar los van de omzettingen van de spanning zal vooral de processor bepalen wat de temparatuur gaat worden, en vaak is het ook dat hoe hoger die temperatuur is dat ook wel gevolgen heeft voor de levensduur...
Echter heb ik dat niet in de hand.

Wel heb ik inmiddels het ding weer aan de praat, al moest dat wel met een recovery en vervolgens terug zetten naar de fabrieksinstellingen... helaas is het voor als nog niet gelukt ook de back-up terug te zetten, ik vermoed dat er iets niet helmaal klopt met die backup die ik lokaal had bewaard...
Wel overweeg ik uit voorzorg de HD te gaan wisselen, ik las een ander draadje over een SSD, wellicht kan dat geen kwaad en is dat nog wel de moeite. Mocht ik toch een later moment over willen naar een UDM-pro zal daar ook weer een HD in moeten...

Toch bedankt voor support, eerst maar even weekend voor nu.
 
  • Leuk
Waarderingen: S1KRR
Inderdaad is warmte een ding... Maar los van de omzettingen van de spanning zal vooral de processor bepalen wat de temparatuur gaat worden, en vaak is het ook dat hoe hoger die temperatuur is dat ook wel gevolgen heeft voor de levensduur...
Alles onder de 90 is voor zaken als processoren niet echt een ding. In de regel wil je lager zitten, maar dat is vooral zodat de temperatuur niet te snel boven onacceptabele waarden stijgt als de cpu ineens heel zwaar wordt belast. Maar als je cpu constant bijv. 80°C zou zijn is dat technisch gezien geen probleem.
Andere componenten vinden dat niet persé altijd lekker; van die grote condensatoren (elco's) kan een vaker piekende temp wel negatieve invloed op de levensduur hebben.
Nog meer last heeft een fysieke harde schijf, dus met draaiende delen; die wil je écht niet te warm hebben. En juist dat is met de originele disk in een cloud-key wel een ding. SSD kan dan een oplossing zijn, maar dan wel één die geschikt is voor veel schrijfacties, en hoe minder bitjes per cel hoe beter (voor de levensduur dan dus.)
 
  • Leuk
Waarderingen: S1KRR
Inmiddels draait de CK weer, nu met een SSD, toch een beetje uit voorzorg..
Wel is nog niet alles bij het oude, ik heb het netwerk nog niet in CK, ik vrees dat back-ups op eigen labtop toch niet helemaal kloppen, of ik misschien juiste bestanden mis. Maar ondertussen blijft het netwerk wel gewoon doen wat gewenst is, al heb ik dan geen inzicht is dat voor nu maar even zo.

Echter.. toch een paar vragen die misschien bij andere gebruikers bekend zijn.

-->>Ik zag gisteren op zeker moment het display uit gaan, wel blijft de led blauw branden.. Vanmorgen was echter het display weer keurig aan?
Kan ook even niet vinden wat dat kan betekenen??


Wel zijn de 5 camera's prima te benaderen en werkt de app zoals ik gewend was.
Kortom, hoe zit dat met dat display?

Tot die tijd staat de CK mooi op t kastje in de woonkamer zodat we er een beetje zicht op hebben...

-->> Temperatuur hebben we hierboven al even genoemd echter de wellicht terrechte reacties dat voor een processor wellicht meer dan 50 gr geen probleem is, zijn er ook andere zaken die wellicht wel een rol spelen, zo weet ik (pas sinds de problemen) dat de CK een accu heeft om een nette shut-down te maken bij uitval van voeding, die accu's schijnen wel vaker defect te raken en dergelijke cellen houden niet van (te) warm. Nog even geen test gedaan met de accu of de CK dan inderdaad netjes afsluit, maar dat is wellicht ook iets dat een rol speelt.
 
Tussen 22:00 en 08:00 staat hij bij mij in de nightmodes, gaan de blauwe leds uit en ook het schermpje.
Wilde het even nakijken maar kan deze instelling zo even niet terug vinden

Edit: zit in OS Settings en dan Console Settings bij LED/LCM Screen
Thanks! Inmiddels lijkt het allemaal erg stabiel... wie weet was het toch de HD die aan het muiten was... We gaan het een tijdje aankijken en dan alles maar weer koppelen...
 
Tussen 22:00 en 08:00 staat hij bij mij in de nightmodes, gaan de blauwe leds uit en ook het schermpje.
Wilde het even nakijken maar kan deze instelling zo even niet terug vinden

Edit: zit in OS Settings en dan Console Settings bij LED/LCM Screen
vind het altijd wel wat hebben aan in de nacht.
Scheelt in verbruik nauwelijks iets die leds uit en display volgens mij scheeld het wel veel gaat het hier ook uit haha
 
Inmiddels zijn we een weekje verder, lijkt alles -wat betreft camera's- wel in orde, echter... ik zag ik de beelden terug kijkend dat alle camera's een melding hadden op zelfde tijd met "Console lost Power" .. Dat gebeurd dan op twee momenten kort achter elkaar, eerst ongeveer 1 minuut en dan ongeveer 8 minuten later gebeurd dat opnieuw en duurt het dan een minuut of 7...

Ik moet nog even speuren wat daar mee bedoeld gaat worden, maar als er suggesties zijn...
 
Dat klinkt alsof euh, de console (de Cloud Key dus) even zonder spanning zat. Het kan natuurlijk ook zijn dat ie even offline was vanwege een update o.i.d.?
Maar aangezien ie al niet helemaal lekker was kan het dus ook zijn dat ie dat nog steeds niet helemaal is. :(
Of PoE heeft een issue, mogelijk veroorzaakt door bekabeling?
 
Nu is de baas zelf ook niet helemaal lekker... zal m toch niet hebben aangestoken ?:unsure:

Maar de CK draait inderdaad op POE, en alle camera's ook en dat uit 1 switch 24P ik dacht 250W totaal beschikbaar... en als ik mij niet vergis zijn dat een 3 tal AP's de 5 camera's en de CK.
Ik heb op geen van de apparaten de indruk dat er iets weg valt, al was ik op de tijden dat dat wel gebeurde ook niet bewust daar mee..
Bekabeling, die is wel in orde, bovendien staat de CK op het moment op test in de woonkamer, en das maar een klein stukje via patch naar switch.

Ik denk inderdaad (helaas) dat er eerder iets is met de ck op die momenten.. al was dit zo ver ik kan zien het enige moment, ook in het log zie ik de bewuste datum en tijden staan... Ohja, switch draait net als alle netwerk apparatuur via een UPS .. en zo ver ik weet ook geen moment gehad dat ie er uit was..
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.