UCK G2+ HDD defect?

sander3ssen

Brons
UniFier
31 aug 2019
250
84
28
Vandaag stroomonderbreking bij ons in de wijk gehad. Onze CloudKey G2 Plus heeft geen gracefull shutdown gedaan, is nu de HDD stuk of kan ik nog iets proberen?
Oeps, nu nog verder in de problemen, een restart duurt nu al 15 minuten, geen goed teken.

1710882654083.png

EIgenlijk wel jammer. De UCK G2+ is al een keer vervangen omdat de accu stuk was. En nu dit weer. Deze apparaten zijn niet de beste exemplaren van Ubiquiti
Ook jammer dat er nog geen nieuw apparaat is dat en network en protect draait en geschikt is voor >1Gbps internet. Een UDM SE is gewoon fysiek te groot voor veel meterkasten in NL.....
 
Laatst bewerkt:
De harddisk is gewoon te vervangen. Het is ook mogelijk dat er nog een file system check loopt, zou het nog een uur geven voordat je resultaten verwacht. Dan herstart je de cloud key en kijkt of het euvel weg is.
 
Een UDM SE is gewoon fysiek te groot voor veel meterkasten in NL.....
Heb je al een 'nette' herstart geprobeerd? Ik heb zelf in ieder geval ook 1x gehad dat de disk (in een SE) een failure gaf na een power down.
Mogelijk een timing-issue met de disk die wellicht nog met zichzelf bezig was om te herstellen, en daarom nog niet beschikbaar was voor Unifi OS.

V.w.b. die afmeting, als dat je enige probleem is: Het is weliswaar een 19" device, maar hij hoeft niet persé recht en plat te hangen hè.
Er zijn zat mensen die hem bijvoorbeeld met de poorten naar beneden hebben hangen.
Volledig verticale montage is ook nog een optie.

(Daarnaast hoeft ie natuurlijk niet persé in de meterkast...)
 
  • Leuk
Waarderingen: sander3ssen
Heb je al een 'nette' herstart geprobeerd? Ik heb zelf in ieder geval ook 1x gehad dat de disk (in een SE) een failure gaf na een power down.
Mogelijk een timing-issue met de disk die wellicht nog met zichzelf bezig was om te herstellen, en daarom nog niet beschikbaar was voor Unifi OS.

V.w.b. die afmeting, als dat je enige probleem is: Het is weliswaar een 19" device, maar hij hoeft niet persé recht en plat te hangen hè.
Er zijn zat mensen die hem bijvoorbeeld met de poorten naar beneden hebben hangen.
Volledig verticale montage is ook nog een optie.

(Daarnaast hoeft ie natuurlijk niet persé in de meterkast...)
Dank voor de tip.
Nu een shutdown gedaan en daarna proberen te herstarten om te kijken of dat helpt. Is het slim om tussentijds de harddisk er een keer uit te halen en opnieuw erin te doen voor de start?

UDM SE kan inderdaad nog wel op andere manieren gemonteerd worden, dat is zeker een optie. Maar stiekem hoop ik op zo’n soort apparaat in een andere (lees kleinere) formfactor😉
 
Hoe lang duurt zo’n shutdown? Nu al 15 minuten bezig.
Zal maar eens een uurtje of zo geduld hebben
 
Helaas de HDD niet meer tot leven kunnen wekken. Daarom nu maar een SSD erin. Beetje tegenstrijdige berichten of dat wel (lang) goed gaat omdat een SSD niet geschikt is (was) voor vaak wegschrijven van gegevens....we wachten het af.
 
Hoe groter de SSD hoe kleiner het risico, bij gelijkblijvend model.
Zelf altijd prima ervaringen met SSD; zowel in de cloudkey als nu in de SE.
Wel sla ik alleen detections op, geen 24/7 recordings.
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck en sander3ssen
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..