Cloudkey Gen2 Plus op Ziggo modem

Onno

UniFier
19 nov 2022
9
1
3
Ik wil mijn Cloudkey Gen2 Plus via een UniFi Switch aansluiten op een Ziggo Modem. De cloudkey geeft echter aan dat hij geen internetverbinding heeft. Omdat ik de WAN-poorten van de Ziggo-modem gebruik, wil ik hem niet in Bridgefunctie zetten. Waarschijnlijk moet ik andere aanpassen in mijn Ziggomodem doen om de Cloudkey aan een internetverbinding te helpen, maar welke?
 
Zonder een router (wat de CloudKey dus duidelijk niet is) inderdaad je Ziggo modem niet in bridge mode zetten. De cloudkey aansluiten op een lan poort van het Ziggo modem of op de Unifi switch, die hopelijk ook op 1 van de lan poorten van het modem is aangesloten.
 
Zonder een router (wat de CloudKey dus duidelijk niet is) inderdaad je Ziggo modem niet in bridge mode zetten. De cloudkey aansluiten op een lan poort van het Ziggo modem of op de Unifi switch, die hopelijk ook op 1 van de lan poorten van het modem is aangesloten.
Cloudkey zit op lan poort van de switch en switch zit op lan poort van de Ziggo router. De router en switch werken, want andere devices hebben internet. De Cloudkey geeft echter aan dat hij geen internetverbinding heeft. Ik kan hem hierdoor niet installeren.
 
Krijgt je CK wel een IP adres van je Ziggo modem? Anders je CK nog eens een reset geven door het kleine pinnetje 10s in te drukken.
Kun je de ck trouwens wel bereiken vanaf een device in je netwerk naar het ip adres wat op het display staat? https://ip adres:443 of 8443
 
Krijgt je CK wel een IP adres van je Ziggo modem? Anders je CK nog eens een reset geven door het kleine pinnetje 10s in te drukken.
Kun je de ck trouwens wel bereiken vanaf een device in je netwerk naar het ip adres wat op het display staat? https://ip adres:443 of 8443
Ik kan de ck wel bereiken via het ip-adres in het display. Ik krijg dan echter de melding: "No internet detected. Please ensure your network has internet access."
 
  1. Heb je al eens een volledige reset gedaan ?
  2. Is het IP adres in de bestaande range van de Ziggo router ?
  3. Heb je die DNS instellingen al eens aangepast ?

Dit zijn allemaal vragen en/of adviezen waarvan je niet laat weten wat je er mee gedaan hebt. Kortom.....je bent erg zuinig met informatie. Dan hebben we het nog niet over de vraag wat je van plan bent met alleen een Cloud Key en een Switch van Unifi.
 
  1. Heb je al eens een volledige reset gedaan ?
  2. Is het IP adres in de bestaande range van de Ziggo router ?
  3. Heb je die DNS instellingen al eens aangepast ?

Dit zijn allemaal vragen en/of adviezen waarvan je niet laat weten wat je er mee gedaan hebt. Kortom.....je bent erg zuinig met informatie. Dan hebben we het nog niet over de vraag wat je van plan bent met alleen een Cloud Key en een Switch van Unifi.
@puppie heeft een glazenbol, mss ziet die wat :censored:
 
  1. Heb je al eens een volledige reset gedaan ?
  2. Is het IP adres in de bestaande range van de Ziggo router ?
  3. Heb je die DNS instellingen al eens aangepast ?

Dit zijn allemaal vragen en/of adviezen waarvan je niet laat weten wat je er mee gedaan hebt. Kortom.....je bent erg zuinig met informatie. Dan hebben we het nog niet over de vraag wat je van plan bent met alleen een Cloud Key en een Switch van Unifi.
Excuses voor mijn radiostilte! De reset heeft niets uitgehaald. Nog steeds hetzelfde probleem. En mijn uitdaging is dat het aanpassen van ip-adressen en DNS-instellingen voor mij abracadabra is... :LOL:
 
Ok, vanwaar dan de keuze voor de Cloud Key of Unifi in het algemeen ?
Ik werk al jaren met Unifi en dat gaat normaal gesproken prima. Netwerk opzetten en beheren is geen probleem. En werken met de AP's gaat ook prima. Alleen dit onverwachte probleempje met het niet aan de praat krijgen van de Cloudkey is even nieuw. Normaal gesproken heb ik dan een vaste vraagbaak, maar die is even uit de running...
 
Het is eindelijk gelukt. In een chatsessie met de helpdesk UniFi kwamen zij er ook niet uit. Uiteindelijk heb ik via mail een instructie voor een Emergency Recover ontvangen. Daarmee kwam ik in een omgeving waarin ik zonder internetverbinding nodig te hebben de firmware handmatig kon updaten. Met de nieuwe firmware kon ik hem normaal installeren. Alles functioneert nu top!
 
  • Leuk
Waarderingen: dbw
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.