Bij mijn schoonbroer en zijn vriendin heb ik een half jaar geleden alles m.b.t. coax/utp/internet/netwerk/televisie/etc. aangesloten. Zie ook de bijgevoegde foto's. Alles van COAX zit achterin de patchkast in de kelder en ervoor zit alles van het netwerk (UTP):


Nu is in de meterkast, bijkeuken en op zolder een UAP-AC-PRO geplaatst en overal is perfect bereik. Alle apparaten/componenten hebben een goede stabiele WiFi verbinding, behalve de smartphone van de vriendin. Voor de beeldvorming, heb ik even een schets gemaakt van de begane grond en waar de AP's ophangen. Zowel mijn schoonbroer als vriendin hebben een iPhone 11 met iOS 15.1. Op de V1 als op zolder ervaart niemand problemen. De enigste wat problemen ervaart is de vriendin met haar iPhone op de BG. Of zij nu aan het koken is of zij zit op de bank, haar toestel laat regelmatig maar 1 streepje bereik zien en soms is zelfs het bereik helemaal weg. Terwijl mijn schoonbroer met dezelfde type telefoon en iOS geen problemen ervaart. Ik heb al de "netwerkinstellingen" van de smartphone gereset, hoesje om de iphone eraf gelaten, maar niets mag helpen.


Wat mij ook opvalt, is dat "stroombesparing" wisselt tussen uitgeschakeld/ingeschakeld. Aangezien ik Android/Samsung fan ben (Anti Apple
), heb ik eens op Google gekeken en komt het erop neer dat dit binnen iOS niet te triggeren is om dit continue uit te schakelen. Klopt dit of zie ik toch iets over het hoofd?


Daarnaast hanteer ik de volgende instellingen bij meerdere gebruikers/sites (Ook Apple producten) en daar krijg ik geen klachten over:


Wat ik dus apart vind, alle apparaten/componenten maken direct verbinding en hebben goed bereik. Enkel het toestel van de vriendin niet, terwijl dit hetzelfde model/type telefoon is als die van mijn schoonbroer. Zijn er binnen Ubiquiti nog enkele specifieke instellingen benodigd voor Apple producten, zie ik iets over het hoofd, doe ik iets verkeert of...?
Alle informatie is welkom. Alvast bedankt voor de hulp!


Nu is in de meterkast, bijkeuken en op zolder een UAP-AC-PRO geplaatst en overal is perfect bereik. Alle apparaten/componenten hebben een goede stabiele WiFi verbinding, behalve de smartphone van de vriendin. Voor de beeldvorming, heb ik even een schets gemaakt van de begane grond en waar de AP's ophangen. Zowel mijn schoonbroer als vriendin hebben een iPhone 11 met iOS 15.1. Op de V1 als op zolder ervaart niemand problemen. De enigste wat problemen ervaart is de vriendin met haar iPhone op de BG. Of zij nu aan het koken is of zij zit op de bank, haar toestel laat regelmatig maar 1 streepje bereik zien en soms is zelfs het bereik helemaal weg. Terwijl mijn schoonbroer met dezelfde type telefoon en iOS geen problemen ervaart. Ik heb al de "netwerkinstellingen" van de smartphone gereset, hoesje om de iphone eraf gelaten, maar niets mag helpen.


Wat mij ook opvalt, is dat "stroombesparing" wisselt tussen uitgeschakeld/ingeschakeld. Aangezien ik Android/Samsung fan ben (Anti Apple



Daarnaast hanteer ik de volgende instellingen bij meerdere gebruikers/sites (Ook Apple producten) en daar krijg ik geen klachten over:


Wat ik dus apart vind, alle apparaten/componenten maken direct verbinding en hebben goed bereik. Enkel het toestel van de vriendin niet, terwijl dit hetzelfde model/type telefoon is als die van mijn schoonbroer. Zijn er binnen Ubiquiti nog enkele specifieke instellingen benodigd voor Apple producten, zie ik iets over het hoofd, doe ik iets verkeert of...?

Alle informatie is welkom. Alvast bedankt voor de hulp!

Laatst bewerkt: