G4 doorbell disconnect na aanbellen

sander3ssen

Brons
UniFier
31 aug 2019
252
85
28
Sinds een week (of twee) heb ik bij bijna elke keer als iemand aanbelt dat de G4 Doorbell disconnects?
Meer mensen last van?
Zie dat er op 29-11 volgens mij nieuwe firmware op de bel is geinstalleerd.
Ander feit is het koude weer, maar dat mag de electronica toch niet op die manier beinvloeden?
 
Dank voor je melding, dat topic had ik al gelezen maar ik kreeg de indruk dat het daar voornamelijk om ghost-rings ging, dat is bij mij dus niet het geval. De bel disconnect alleen als er daadwerkelijk iemand op de bel drukt.
Heb inmiddels een support melding bij Ubiquiti gedaan, ben benieuwd wat daar uit komt. En wellicht is het probleem bij een volgende update vanzelf weer voorbij
 
  • Leuk
Waarderingen: Marnix61
Volgens sommigen op het UI forum schijnt het zo te zijn dat op het moment dat op de deurbel wordt gedrukt de spanningsvoorziening van de deurbel wordt omgeleid naar de (mechanische) bel. In de deurbel zelf zit een accu die op dat moment de spanningsvoorziening van de deurbel moet overnemen zodat hij blijft werken. Deze accu is blijkbaar niet van de beste kwaliteit, vooral niet bij kou. Als die niet goed werkt is de bel kortstondig spannningsloos en herstart.
Als dat werkelijk zo is dan is het wel een erg sneu ontwerp. :cautious:
 
Daar lijkt het dan wel op, met de huidige temperaturen (5-10 graden) namelijk nog geen power-loss.
 
Heb hier met het koude weer exact hetzelfde probleem gehad. Geen ghostrings, enkel disconnect van enkele seconden. Nu de temperatuur weer omhoog is gegaan geen last meer.

Lijkt dus inderdaad voornamelijk met temperatuur te maken te hebben. Ben benieuwd waar support mee komt.

(Bel aangesloten op bestaande bedrading met de meegeleverde beltrafo van Ubiquiti, mechanische bel via module, alles conform installatieinstructies Ubiquiti)
 
Moet eerlijk zeggen dat ik een aantal vragen van support niet goed kon beantwoorden, heb hen ook aangegeven dat het probleem nu over lijkt te zijn. Dus hebben ze de issue voor nu gesloten.
Mijn mechanische bel (een ouderwets ding) zal ook wel niet in het lijstje staan.
Daarbij komt dat ik de bel redelijk in het begin (dec. 2020) uit Amerika heb laten overkomen.
Dus daar zal men dan ook wel vraagtekens bij zetten als mogelijke oorzaak van het probleem ?
 
Moet eerlijk zeggen dat ik een aantal vragen van support niet goed kon beantwoorden, heb hen ook aangegeven dat het probleem nu over lijkt te zijn. Dus hebben ze de issue voor nu gesloten.
Mijn mechanische bel (een ouderwets ding) zal ook wel niet in het lijstje staan.
Daarbij komt dat ik de bel redelijk in het begin (dec. 2020) uit Amerika heb laten overkomen.
Dus daar zal men dan ook wel vraagtekens bij zetten als mogelijke oorzaak van het probleem ?
 
Als dat de argumentatie wordt maak ik het ticket aan. Die van mij heb ik 2021 gekocht rechtstreeks via de store van Ubiquiti zelf. Dan vallen al deze punten meteen af :)
 
  • Leuk
Waarderingen: sander3ssen
Sinds laatste beta firmware 4.61.18 constateer ik dit nu ook weer met de G4-doorbell icm koud weer. (zal wel niet met de firmware te maken hebben, maar eeder met de batterij)
Maar net weer getest, temperatuur buiten is wat hoger en dan doet ie weer normaal.
 
Sinds laatste beta firmware 4.61.18 constateer ik dit nu ook weer met de G4-doorbell icm koud weer. (zal wel niet met de firmware te maken hebben, maar eeder met de batterij)
Maar net weer getest, temperatuur buiten is wat hoger en dan doet ie weer normaal.

Ik zou het probleem icm de weersinvloeden toch eens bespreken en daarvoor een ticket aanmaken bij UI.

G4 non PRO:
Operating temperature: -10 to 40º C (14 to 104º F)
Operating humidity: 0 to 90% noncondensing
 
Ik weet het niet, er zijn zoveel verhalen op het forum hierover met zowel de trafo als temperatuur en de druk knop zelf scheurt ook steeds verder open. Maar heb nog niet verder gekeken op het forum of ze er nu wat aangaan doen.

Ik lees net dat ze blijkbaar rma's goed keuren hierover ik ga deze ook maar eens aanmelden dan.
 
Ik heb dit ook gehad met een nieuwe (net uit de doos) deurbel. Na wat testen met support een RMA ingevuld en een nieuwe gekregen. Die werkt inmiddels als zo'n 4 maanden probleemloos. Geen last van regen/kou oid.
 
Heb je het track en trace nummer van je pakketje ingevuld op de RMA site? Dan wordt de afhandeling nl. versneld.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..