G4 Doorbell -Ghost rings

SimonV

UniFier
18 jul 2022
16
4
3
Ik heb sinds juli een G4 Doorbell icm een DMP en heb sinds een paar weken last van ‘ghost rings’ , waarbij de bel spontaan
afgaat zonder dat er op de belknop wordt gedrukt.
Configuratie:
- Firmware G4 Doorbell 4.57.35
- Protect 2.2.6
- Honeywell DC915SCV bel

Ik gebruik de standaard trafo meegeleverd door Ubiguiti in Europa.
Het access point zit op 1 m in de meterkast met een apart 2,4 GHz WLAN voor de deurbel, het
WiFi signaal is ‘uitmuntend’, met het nieuwe access point in de MK zijn de Lost Power
meldingen verdwenen.
Ik zie in de de historie dat Protect 20 october een upgrade heeft gehad.

Graag advies om dit probleem op te lossen

Dank, Simon
 
Aanvullende config info:
- Doorbell Status Lights van ON naar OFF gezet (tip in Unifi forum voor dit Ghost Ring probleem)
- Chime type = Digital
- Chime Duration = 4 s (wil ik nog verlagen naar 2 s , eerst even de Status Light OFF wijziging een tijdje testen)
 
Ik heb sinds gisteren ook wel een spookbelletje gehad. Ik denk toch dat het een product eigenschap is. Het gebeurd alleen bij nat en koud weer wanneer regen de deurbel kan raken door wind. Alleen in dergelijke situaties treed dit probleem op. Ga toch eens wat bedenken om de bel iets meet af te schermen. Zal wel een 3d printje gaan worden.
 
Vanaf zaterdag met het koudere weer gedurende de afgelopen 3 dagen elke dag wel minstens 1 ghost ring op mijn G4 Doorbell configuratie. Ik heb een support call bij Ubiquiti gelogd , eens kijken waar zij mee komen.
 
Ghostrings heb ik tot dusver niet gehad. Alleen bij aanbellen dat de bel even 3 seconden gedisconnect wordt.

In hoeverre is de bel beschut of hangt hij direct in het weer?

Bij mij hangt deze onder een afdakje (kleine nis) waardoor deze niet rechtstreeks wordt blootgesteld aan bv regen, kou is natuurlijk wel gewoon aanwezig.
 
Ik heb in het verleden ook last gehad van spookbelletjes en dat was altijd bij koud weer (mijn bel hangt beschut). Destijds kwam er een firmware update en toen was het probleem verholpen. Gelukkig heb ik er tot op heden geen last meer van gehad, maar daar heeft OP niks aan. Het is/was dus wel een bekend probleem.
 
Ghostrings heb ik tot dusver niet gehad. Alleen bij aanbellen dat de bel even 3 seconden gedisconnect wordt.

In hoeverre is de bel beschut of hangt hij direct in het weer?

Bij mij hangt deze onder een afdakje (kleine nis) waardoor deze niet rechtstreeks wordt blootgesteld aan bv regen, kou is natuurlijk wel gewoon aanwezig.
Bel hangt tegen de buitenmuur naast de voordeur, zonder luifel oid voor bescherming. Lijkt mij alleen de lage temperatuur omdat hier geen neerslag was.
 
Zou dat niet te maken hebben met spanning? De trafo van UI geloof ik op zich wel, maar de bekabeling is misschien niet helemaal meer wat het was waardoor je toch spanningsverlies hebt.

Krijg je ook een notificatie in de UI app van de deurbel, of is het alleen het geluid van de mechanische/digitale bel die je hoort? Dan durf ik geld in te zetten dat het probleem niet bij de G4 ligt.

Leuk verhaal: Ik heb ooit mijn eigen deurbel gemaakt met een raspberry pi, een speakertje en een mp3'tje dat triggerde als iemand op de deurbel drukte. Simpel relais contactje. Werkte goed, tot dat ik er achter kwam dat als ik in de keuken de afzuigkap van standje 1 naar standje 3 schakelde hij ook de deurbel af liet gaan.

Stroom is raar.
 
  • Leuk
Waarderingen: dbw en Bouli
Bij mij gaat alleen de bel af, krijg dus geen melding via de app.
Daarom noem ik het een spookbel. Geen “ring” event in de app te zien.
Heb het zeker een jaar niet gehad.
Vannacht was het vrij koud maar of dat er echt toe doet?
 
Dan ligt het probleem in ieder geval bij jou dus ergens tussen de bedrading en de bel.

Ik ben geen electriciën, dus ik kan je niet precies vertellen wat het probleem is. Kou kan wel degelijk invloed hebben. Denk aan bedrading die misschien niet goed meer is, warm wordt, condensvorming, kortsluiting. Beetje extreem, maar het kan. :)
 
Er loopt voor mij een support request bij het Ubiquiti Protect Team voor dit probleem, ik heb vandaag op hun verzoek de bedrading-schema’s en UniFi OS Support File gestuurd. De bedrading is 1,5 m belkabel en ligt er 6 maanden, contactproblemen op de aansluitingen lijken mij onwaarschijnlijk, ik heb ook een achtergrond in de elektrotechniek en IT (voor wat dit waard is …).
De bel is trouwens een Honeywell DC915SCV, bestaande uit een DW915 transmitter en een DC915 draadloze bel. Dit is ook een kleine belasting op de Ubiquiti BX6TF transformator. Ik laat weten of het probleem hopelijk op te lossen is en hoe.
 
Er loopt voor mij een support request bij het Ubiquiti Protect Team voor dit probleem, ik heb vandaag op hun verzoek de bedrading-schema’s en UniFi OS Support File gestuurd. De bedrading is 1,5 m belkabel en ligt er 6 maanden, contactproblemen op de aansluitingen lijken mij onwaarschijnlijk, ik heb ook een achtergrond in de elektrotechniek en IT (voor wat dit waard is …).
De bel is trouwens een Honeywell DC915SCV, bestaande uit een DW915 transmitter en een DC915 draadloze bel. Dit is ook een kleine belasting op de Ubiquiti BX6TF transformator. Ik laat weten of het probleem hopelijk op te lossen is en hoe.
Krijg jij wel in de app een notificatie van een deurbel als het gebeurt?

Lijkt mij niet dat die transmitter niet voor een spanningsprobleem zorgt. Bij een analoge deurbel schakelt die trafo volgens mij de spanning van je G4 af om de dingdong te laten dingdongen (dit zou vakjargon moeten zijn).

Als het niet de bedrading is, als het de trafo niet is, als het de transmitter niet is... hoe zit dat protocol van die honeywell in elkaar? Is er een mogelijkheid dat een van je buren toevallig dezelfde transmitter hebben en om 3 uur 's nachts pizza hebben besteld? :D

Ook weer onwaarschijnlijk, dan had je er al vaker last van moeten hebben. Ik heb geen idee, hoor wel heel graag wat er uit die support request komt.
 
Krijg jij wel in de app een notificatie van een deurbel als het gebeurt?

Lijkt mij niet dat die transmitter niet voor een spanningsprobleem zorgt. Bij een analoge deurbel schakelt die trafo volgens mij de spanning van je G4 af om de dingdong te laten dingdongen (dit zou vakjargon moeten zijn).

Als het niet de bedrading is, als het de trafo niet is, als het de transmitter niet is... hoe zit dat protocol van die honeywell in elkaar? Is er een mogelijkheid dat een van je buren toevallig dezelfde transmitter hebben en om 3 uur 's nachts pizza hebben besteld? :D

Ook weer onwaarschijnlijk, dan had je er al vaker last van moeten hebben. Ik heb geen idee, hoor wel heel graag wat er uit die support request komt.
De Honeywell draadloze bel en transmitter moet je koppelen (pairen), lijken een unieke eenheid te vormen waarop andere transmitters geen invloed hebben.
 
Krijg jij wel in de app een notificatie van een deurbel als het gebeurt?

Lijkt mij niet dat die transmitter niet voor een spanningsprobleem zorgt. Bij een analoge deurbel schakelt die trafo volgens mij de spanning van je G4 af om de dingdong te laten dingdongen (dit zou vakjargon moeten zijn).

Als het niet de bedrading is, als het de trafo niet is, als het de transmitter niet is... hoe zit dat protocol van die honeywell in elkaar? Is er een mogelijkheid dat een van je buren toevallig dezelfde transmitter hebben en om 3 uur 's nachts pizza hebben besteld? :D

Ook weer onwaarschijnlijk, dan had je er al vaker last van moeten hebben. Ik heb geen idee, hoor wel heel graag wat er uit die support request komt.
De Honeywell draadloze bel en transmitter moet je koppelen (pairen), lijken een unieke eenheid te vormen waarop anderec transmitters geen invloed hebben.
Er komt geen notificatie in de Protect app dat er op de G4 Doorbell gedrukt is.
 
Ubiquiti Support meent dat het Ghost Rings (spookbelletjes) worden veroorzaak door een probleem met de voeding en sturen een nieuwe transformator op.
 
  • Wow
Waarderingen: Koffie
Ben benieuwd of dit de oplossing is!
Ik zet mijn Honeywell 9 uur op stil, hij flitst dan alleen maar dat merk je ‘s nachts niet.
Wel vreemd dat bij mij de spookbellen alleen in de nachtelijke uren voorkomen.
De voeding is toch niet alleen in het donker defect?
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..