G4 doorbell Pro

Nee, het zit niet mee inderdaad
Het gevoel dat de bel niet goed is begint wel te groeien, ik heb al een RMA lopen die geldig is tot 6 juli, dus ik kan hem zo opsturen.
Ik dacht wat schiet ik er mee op, krijg dan een nieuwe deurbel terug met dezelfde zwakke trafo, maar misschien is het toch beter dat ik gebruik maakt van de RMA.
 
Nee, het zit niet mee inderdaad
Het gevoel dat de bel niet goed is begint wel te groeien, ik heb al een RMA lopen die geldig is tot 6 juli, dus ik kan hem zo opsturen.
Ik dacht wat schiet ik er mee op, krijg dan een nieuwe deurbel terug met dezelfde zwakke trafo, maar misschien is het toch beter dat ik gebruik maakt van de RMA.
Ik zou het doen. Zolang kloppen ze dan maar op het raam ;)
 
Ik denk ook dat de bel zelf een issue heeft. Of er zit ergens een sluiting in het circuit. Mogelijk moet je eens meten hoeveel stroom er door de lus gaat. Moet je wel een werkende trafo hebben natuurlijk. :)
 
Nee, het zit niet mee inderdaad
Het gevoel dat de bel niet goed is begint wel te groeien, ik heb al een RMA lopen die geldig is tot 6 juli, dus ik kan hem zo opsturen.
Ik dacht wat schiet ik er mee op, krijg dan een nieuwe deurbel terug met dezelfde zwakke trafo, maar misschien is het toch beter dat ik gebruik maakt van de RMA.
Wat ben ik blij (tuurlijk stom dat een nieuwe deurbel met bijgeleverde trafo na 2 dagen stuk gaat) dat ik niet de enige ben met dit probleem met de G4 doorbell Pro.

Na 2weken hetzelfde probleem. De meegeleverde trafo doorgebrand…

gister een 24V trafo geplaatst en hij werkte prima.
Maar deze werd na 2uurtjes loeiend heet…
En de Unifi protect gaf aan dat hij maar 13V ipv de benodigde 16V binnenkreeg..

Voor de zekerheid alles losgekoppeld en wacht braafjes op de electricien die morgen langskomt om alles te checken.

Update komt eraan:)

@Ambidexterity
Heb jij de nieuwe zwaardere trafo al geprobeerd ?
 
Wat ben ik blij (tuurlijk stom dat een nieuwe deurbel met bijgeleverde trafo na 2 dagen stuk gaat) dat ik niet de enige ben met dit probleem met de G4 doorbell Pro.

Na 2weken hetzelfde probleem. De meegeleverde trafo doorgebrand…

gister een 24V trafo geplaatst en hij werkte prima.
Maar deze werd na 2uurtjes loeiend heet…
En de Unifi protect gaf aan dat hij maar 13V ipv de benodigde 16V binnenkreeg..

Voor de zekerheid alles losgekoppeld en wacht braafjes op de electricien die morgen langskomt om alles te checken.

Update komt eraan:)

@Ambidexterity
Heb jij de nieuwe zwaardere trafo al geprobeerd ?
8DAB8BB2-3E19-4181-B02B-C36551247222.jpeg

Bij deze nog wat plaatjes vd trafo en een screenshot van Unifi Protect met de meldingF9B04AAF-7D49-4D1F-B094-C948B0021A32.jpeg
 
Wat vaak wordt vergeten:
Afstand van trafo naar bel, en relatief dun draad.
Als de afstand vrij groot is (bijvoorbeeld >10 mtr) en de draaddiameter vrij dun (<0,5mm²) dan krijg je verliezen in de draad, want te grote weerstand.
Hebben jullie daar al eens over nagedacht?
Ook het vermogen in VoltAmpère (VA) moet groot genoeg zijn. Is dit erg krap bementen, dondert de spanning ook in elkaar.
 
Ik ben (gelukkig) geen elekticien maar volgens mij zitten er al 40 jaar beltrafo’s in een groepenkast, mag enkel niet door dezelfde buizen lopen (volgens mijn beperkte kennis)
Worden idd al tijden in groepenkasten gemonteerd, is ook geen probleem.
Als de bekabeling van het zwakstroom deel maar direkt naar buiten de kast gaat. En niet zoals op ee foto de zwakstroombedrading IN de kast loopt (met las klem).
Ik ben zeker niet van de groepenkast Gestapo!
Het is puur en normatief om, als het kalf verdronken is, geen gez#ik met de verzekering te hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Marnix61 en Reddwarf
@PE1PQX, Shit ja, dat draad is inderdaad dun, iedereen gooi dat over de standaard deurbel draad heen, nee, niet bij stil gestaan.
Ik heb helaas nog geen nieuwe bel terug gehad, duurt wel erg lang moet ik zeggen. Er is geen voorraad, maar zo lang?

@Djampa27, ik heb een zwaardere trafo geplaatst, deze was ±30 minuten later door gebrand.
Wellicht is de weerstand van het draad zoals @PE1PQX schreef het probleem.
 
Oke, nu zijn we een paar maanden verder, nu heb ik gisteren een e-mail gehad dat er een nieuwe bel onderweg is.
Dit heeft echt lang geduurd en hij was ook al die tijd niet te koop, ik heb het gevoel dat er echt iets niet goed was aan die bel en dat er een flinke onderzoek is geweest een aanpassingen.
Ik verwacht de bel van de week binnen.
Toevallig kreeg ik een melding dat de POE USB-C adapter beschikbaar was en die heb ik gelijk besteld, deze krijg ik vandaag binnen.

We wachten met spanning af, dat kloppen op het raam is zooooooo 1800 :ROFLMAO:
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Eddie the Eagle en dbw
Nou, transport was extreem snel, niet alleen de PoE USB-C adapter maar ook de bel zelf is binnen.
Nee, nog gekker, het hangt al :cool:

Geen trafo meer, daar heb ik ondertussen pijn van in mijn maag.

Ik krijg nu om elke scheet een melding, dus dadelijk maar gelijk de zone en andere puntjes instellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: rgarretsen en PhAnt0m
Mag gewoon, zolang je de zwakstroomdraden maar kort mogelijk houd naar buiten toe.
Anders mogen er geen groepenkasten verkocht worden met een (standaard) beltrafo er in..
Ik moet je rectificeren. Beltrafo mag in de bestaande meterkast, mits de beltrafo is afgezonderd doormiddel van een plastic zijkantjes. Dat weerhoudt ervan dat de zwakstroom draden niet bij de 2.5mm2 kunnen komen.
 
Ik moet je rectificeren. Beltrafo mag in de bestaande meterkast, mits de beltrafo is afgezonderd doormiddel van een plastic zijkantjes. Dat weerhoudt ervan dat de zwakstroom draden niet bij de 2.5mm2 kunnen komen.
Dat is in mijn meterkast niet zo, die schotjes. Wil je dan soms bewerendat de betreffende installateur dit fout gedaan heeft?
De beltrafo zit in een hoekje, met de zwakstroomdraadjes zo kort mogelijk naar buiten gebracht.
 
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..