G4 doorbell Pro

Dat is in mijn meterkast niet zo, die schotjes. Wil je dan soms bewerendat de betreffende installateur dit fout gedaan heeft?
De beltrafo zit in een hoekje, met de zwakstroomdraadjes zo kort mogelijk naar buiten gebracht.
Niet verkeerd, er moet een afstand zijn.
En als dat niet mogelijk is, heb ik schotjes bij me, en die lijm ik er dan in.
 
Dan maak ik er op uit dat die schotjes niet verplicht zijn als je ze er al in moet lijmen.
De 230V en 9V kabeltjes komen niet fysiek met elkaar in aanraking.
Vroeger werden er groepenkasten gemaakt waar dat al in zat. De laatste jaren wordt dat niet meer gemaakt om het goedkoper te maken. Maar als ik een groepenkast moet veranderen, of ik moet er 3 fase van maken en ziet er een beltrafo in zitten, plak ik er gelijk 2 plaatsjes in. Met hete lijm is dat zo gebeurt. Alleen voor de veiligheid is dat wel zo prettig. Maar als zoals jij het omschrijft niet in aanraking met elkaar kunnen komen is er niets aan de hand.
Het is ook geen verplichting tegenwoordig. Maar ik ben een elektricien van de oude stempel, en hou van veiligheid en netheid.
 
  • Leuk
Waarderingen: Reddwarf
Het is ook geen verplichting tegenwoordig. Maar ik ben een elektricien van de oude stempel, en hou van veiligheid en netheid.
Niks mis mee... (dat laatste dan)
Ikzelf zit al zeker 20 jaren niet meer in de elektrotechniek, en weet dat er een scheiding moet zijn in kabelgoten tussen zwakstroom, krachtstroom en datakabels.
Echter een meterkast (nog beter: groepenkast) is nog geen kabelgoot en is niet van metaal.

Maar goed, terug naar het topic-onderwerp: G4 doorbell pro....
 
Ik heb gisteren mijn G4 Doorbell Pro geïnstalleerd met PoE USB-C ethernet adapter. Die adapter is vrij groot en ik wilde geen groot gat in mijn gevel maken. Ik heb dus een een USB kabel van mijn meterkast naar de bel getrokken en die in de meterkast op de PoE USB-C ethernet adapter aangesloten. Dat leek prima te werken. Bel en chimes geadopteerd en ik kreeg geluid, video en meldingen op mijn telefoon. Helaas is de bel in 1 dag tijd echter al 5 keer offline gegaan. Dat is dus echt vervelend. Heb net een support request bij Unify ingediend en ben benieuwd hoe dit gefixt kan worden.
 
Ik heb gisteren mijn G4 Doorbell Pro geïnstalleerd met PoE USB-C ethernet adapter. Die adapter is vrij groot en ik wilde geen groot gat in mijn gevel maken. Ik heb dus een een USB kabel van mijn meterkast naar de bel getrokken en die in de meterkast op de PoE USB-C ethernet adapter aangesloten. Dat leek prima te werken. Bel en chimes geadopteerd en ik kreeg geluid, video en meldingen op mijn telefoon. Helaas is de bel in 1 dag tijd echter al 5 keer offline gegaan. Dat is dus echt vervelend. Heb net een support request bij Unify ingediend en ben benieuwd hoe dit gefixt kan worden.
Als ik het goed begrijp heb je een andere USB-C kabel, dus niet die van UniFi, gebruikt om aan te sluiten op de G4 DB Pro en de witte UniFi ethernet naar USB-C adapter voor WiFi camera’s.

Mogelijk dat deze USB-C kabel niet voldoet. Wanneer je deze PoE naar USB-C adapter op de site bekijkt zie je dat je de optie hebt voor 2 modellen. Een voor de G4 Instant en de ander voor de G4 DB Pro. In de product summary zie je dat de conductor wire gauge van de USB-C kabel verschilt. Waarschijnlijk kun je dus niet zomaar elke USB-C kabel gebruiken.
 
Als ik het goed begrijp heb je een andere USB-C kabel, dus niet die van UniFi, gebruikt om aan te sluiten op de G4 DB Pro en de witte UniFi ethernet naar USB-C adapter voor WiFi camera’s.

Mogelijk dat deze USB-C kabel niet voldoet. Wanneer je deze PoE naar USB-C adapter op de site bekijkt zie je dat je de optie hebt voor 2 modellen. Een voor de G4 Instant en de ander voor de G4 DB Pro. In de product summary zie je dat de conductor wire gauge van de USB-C kabel verschilt. Waarschijnlijk kun je dus niet zomaar elke USB-C kabel gebruiken.
Dank voor je reactie! Ik heb de G4 Doorbell Pro PoE Adapter erbij gekocht die op de UniFy website stond toen ik mijn deurbel in mijn digitale winkelmandje had gestopt. Daar stond alleen een zwarte adapter bij met een kabel van ongeveer 1 meter. Heb nu dan maar die witte adapter met een kabel van 7 meter gekocht. Wordt wel een dure bel zo.
 
Dank voor je reactie! Ik heb de G4 Doorbell Pro PoE Adapter erbij gekocht die op de UniFy website stond toen ik mijn deurbel in mijn digitale winkelmandje had gestopt. Daar stond alleen een zwarte adapter bij met een kabel van ongeveer 1 meter. Heb nu dan maar die witte adapter met een kabel van 7 meter gekocht. Wordt wel een dure bel zo.
Ik heb ook beide PoE adapters (de zwarte met geklonken 2m kabel en de witte met losse 7m kabel). De zwarte heb ik nog niet getest maar de witte wel. Die is al een paar dagen online maar nog niet definitief aangesloten.

De zwarte is een stuk dikker maar zou gewoon moeten werken; hoe merk je dat deze offline is ? Kan ik eens kijken bij mij.
 
Ik heb ook beide PoE adapters (de zwarte met geklonken 2m kabel en de witte met losse 7m kabel). De zwarte heb ik nog niet getest maar de witte wel. Die is al een paar dagen online maar nog niet definitief aangesloten.

De zwarte is een stuk dikker maar zou gewoon moeten werken; hoe merk je dat deze offline is ? Kan ik eens kijken bij mij.
Op het scherm van de bel staat Offline met een rode rand eromheen, in Unify protect krijg je een disconnect melding en er staat ook dat de bel offline is.
 
Op het scherm van de bel staat Offline met een rode rand eromheen, in Unify protect krijg je een disconnect melding en er staat ook dat de bel offline is.
Ok; ik zou de bekabeling eens goed controleren want dat hoort niet. Ik heb er geen last van en dan met de 7m kabel. Ik heb wel een ander probleem, dat ga ik nu even updaten in mijn installatie topic van de G4.
 
Leuk spul wat ze verkopen (of over de schutting gooien) het is maar net hoe je het interpreteert.
Maar de beschrijving van deze producten is erg summier.
USB C wordt omschreven als voedingspunt van de doorbel G4 PRo. maar gaat er dan wel of geen data over?
En hoe zit het met de UCK-G2-Plus?
Er zitten twee USB C poorten op waarvan één als voeding, maar wat doet deze met data en komt daar ook spanning uit om de doorbel te voeden?
De tweede USB C poort is gereserveerd voor toekomstig gebruik, maar wat kan ik daar dan mee of is deze alleen maar om een gaatje mee af te dichten?
Kortom, is er ergens informatie te vinden waar ik mee verder kan?

Chris
 
Dan eerst maar eens kijken waar ik een POE USB C adapter met volledig bedrade USB C kabel vandaan kan halen. In America $39, maar in Nederland nog niet gevonden. daarna kijken hoe we de gewone pring pring bel kunnen laten werken geliktijdig met USB C of iets anders, want ja, de telefoon zwijgt voorlopig in alle talen als er wordt aangebeld.
 
Dan eerst maar eens kijken waar ik een POE USB C adapter met volledig bedrade USB C kabel vandaan kan halen. In America $39, maar in Nederland nog niet gevonden. daarna kijken hoe we de gewone pring pring bel kunnen laten werken geliktijdig met USB C of iets anders, want ja, de telefoon zwijgt voorlopig in alle talen als er wordt aangebeld.
Dat is er al; UI verkoopt die, ik heb `m zo aangesloten en @Joske007 ook. En het kan ook samen met traditionele gong. Even zoeken binnen de verschillende topics hier over de G4 Doorbell Pro, dan kom je het tegen.
 
Dat is er al; UI verkoopt die, ik heb `m zo aangesloten en @Joske007 ook. En het kan ook samen met traditionele gong. Even zoeken binnen de verschillende topics hier over de G4 Doorbell Pro, dan kom je het tegen.
Ik heb gezocht maar kom steeds in US terecht.
Bij EU is de kabel en adapter niet te vinden.
Verder heb ik een traditionele bel die gebruikt maakt van de bijgeleverde transformator.
Dubbele voeding lijkt mij dan weer een hoop vuurwerk geven
is er een link voor de kabel + adapers?
 
Ik heb Infrared op Auto gezet waardoor hij dus overdag uit zou moeten staan en 's nachts aan. Ik heb echter permanent zwart wit beeld (ook midden op de dag op zonnige dagen zoals vandaag), wat natuurlijk niet echt mooi is. Als ik heb herstart is hij even in kleur en als ik dan de volgende dag weer kijk is het beeld weer zwart/wit. Absoluut geen aanrader dus!
 
Misschien handig om te vermelden welke Protect versie en firmware versie je gebruikt. Er zijn namelijk al meer meldingen dat met de laatste EA releases de IR functie van de deurbel niet meer goed werkt.
 
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..