Ik heb een groot aantal Unifi USW Mini Flex switches bij diverse klanten in gebruik.
Op 26-11-2023 kreeg ik omstreeks 03:30 een hele reeks meldingen dat bij diverse klanten een aantal Unifi switches down waren.
In de log van het Unifi console zie ik dat er op 26-11-2023 om 03:15 automatisch een Network Update was uitgevoerd naar versie 8.0.7 dus dit lijkt gerelateerd.
In de unifi console zijn de switches plots als offline zichtbaar en blijven een poging tot adopteren doen.
Dit lijkt zich overigens te beperken tot de Unifi USW Mini Flex switches. (alle overige modellen werkten nog prima)
Eenmaal op locatie bleek dat de switches wel nog gewoon werken (en dus hun configuratie hebben behouden), maar ik kan ze op geen enkele manier meer benaderen of pingen.
Het overduidelijke uit- en inschakelen van de switches lost het probleem niet op.
Zijn hier meer mensen die de afgelopen dagen tegen dit probleem zijn aangelopen?
nb. Ik heb natuurlijk inmiddels een ticket ingeschoten bij Unifi, maar de trage reactie geeft me niet het gevoel dat er uberhaupt naar gekeken wordt. Ik verwacht dat ik niet veel keus heb dan de switches opnieuw te configureren, maar aangezien het om een behoorlijk groot aantal gaat hoop ik dat iemand hier wellicht nog een andere oplossing weet. Als alles weer werkt ga ik in elk geval het automatisch updaten uitschakelen om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen.
Op 26-11-2023 kreeg ik omstreeks 03:30 een hele reeks meldingen dat bij diverse klanten een aantal Unifi switches down waren.
In de log van het Unifi console zie ik dat er op 26-11-2023 om 03:15 automatisch een Network Update was uitgevoerd naar versie 8.0.7 dus dit lijkt gerelateerd.
In de unifi console zijn de switches plots als offline zichtbaar en blijven een poging tot adopteren doen.
Dit lijkt zich overigens te beperken tot de Unifi USW Mini Flex switches. (alle overige modellen werkten nog prima)
Eenmaal op locatie bleek dat de switches wel nog gewoon werken (en dus hun configuratie hebben behouden), maar ik kan ze op geen enkele manier meer benaderen of pingen.
Het overduidelijke uit- en inschakelen van de switches lost het probleem niet op.
Zijn hier meer mensen die de afgelopen dagen tegen dit probleem zijn aangelopen?
nb. Ik heb natuurlijk inmiddels een ticket ingeschoten bij Unifi, maar de trage reactie geeft me niet het gevoel dat er uberhaupt naar gekeken wordt. Ik verwacht dat ik niet veel keus heb dan de switches opnieuw te configureren, maar aangezien het om een behoorlijk groot aantal gaat hoop ik dat iemand hier wellicht nog een andere oplossing weet. Als alles weer werkt ga ik in elk geval het automatisch updaten uitschakelen om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen.