Geen IP via specifieke Wall port

justkenjy

UniFier
29 mrt 2024
5
3
3
Dag Allen,

Ik heb bij een klant een AP ( U6+) geïnstalleerd alleen moest deze gereset worden door veranderingen in de volledige configuratie (Cloud controller op apparte host ipv rpi + veranderingen voor het netwerk).

Nu krijgt de AP geen IP-adres meer op dat specifieke poort.

Dit heb ik al geprobeerd
- Reset
- Uitkomst wallport bij switch op andere poort gestoken
- Andere wallport (geen probleem)
- Andere AP (zelfde probleem)
- Local connection naar de AP. (Zie ik zelf niet)
- Toevoegen via QR/MAC (werkt niet)
- Komt ook niet in de APP

De AP is steady white, dus eigenlijk klaar voor adoption.
Ik heb hem geconfigureerd op een andere plaats en daar proberen insteken, alleen daar krijg ik flikkerend blauw, m.a.w. dat hij geen verbinding kan maken.

Ik ga volgende week de kabel & poort eens uitmeten om te kijken of er niets mis kan gegaan zijn. Maar dit lijkt met sterk aangezien er voordien geen enkel probleem was. Heeft iemand anders dit al meegemaakt? Zoja wat heeft het kunnen oplossen?

De AP op een andere locatie (permanent) zetten is helaas geen optie aangezien dit in een magazijn is met vele machines - dus dat is de ideale locatie.
Momenteel zit de AP in een andere wall-port maar is de connectie nog altijd niet ideaal.
Thanks!
 
De AP zal hoogstwaarschijnlijk een PoE apparaat zijn, en de laptop niet. Er wordt dus een extra aderpaar gebruikt voor de 48V; mogelijk is daar een los contact. Zoals ik het probleem van TS lees, lijkt het me toch echt aan de kabel te liggen.

Ik antwoorde op de vraag of de wallport gepatched was. Gezien het voor de reset heeft gewerkt, lijkt me dat van wel.

Wat niet duidelijk wordt uit de post van TS, is of hij ook de patchkabel van de wallport naar de AP heeft gewisseld. (of ik moet daar overheen lezen).
Maar dat het in de bekabeling of wellicht een verbogen pin in de wallport zit, ben ik met je eens
 
Ik antwoorde op de vraag of de wallport gepatched was. Gezien het voor de reset heeft gewerkt, lijkt me dat van wel.

Wat niet duidelijk wordt uit de post van TS, is of hij ook de patchkabel van de wallport naar de AP heeft gewisseld. (of ik moet daar overheen lezen).
Maar dat het in de bekabeling of wellicht een verbogen pin in de wallport zit, ben ik met je eens
Ik heb de patchkabel tussen de ap en wallport ook al eens veranderd door een 100% werkende kabel en had hetzelfde probleem.

Ik ga asap de kabels uitmeten en inderdaad de switch eens herstarten aangezien ik mij inderdaad kan voorstellen dat dat problemen kan geven.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.