Geen verbindingslijn?

sdevlaming

UniFier
26 jul 2022
3
0
0
Goedemiddag,

Ik weet niet of dit de juiste plek is om deze vraag te stellen zo niet, hoor ik dat graag.

Sinds kort een UniFi gateway Pro 4 aan mijn netwerk toegevoegd.
Ziggo modem in bridge laten zetten en volgens mij werkt ‘t prima.
Enige wat ik mij afvraag is waarom er geen lijn (verbinding) wordt weergegeven tussen mijn USG en switch.
Is er dan toch nog iets niet in orde?
 

Bijlagen

  • 1734095703122.jpeg
    1734095703122.jpeg
    154,7 KB · Weergaven: 7
Hecht niet te veel waarde aan dit soort plaatjes in de controller, die staan niet bekend als heel betrouwbaar. En als je op je apparaten die aan de switch hangen gewoon verbinding hebt naar buiten, dan heb je het beste bewijs dat dat lijntje er dus wel is.
 
@sderuiter klinkt bijna alsof de controller denkt dat de USG offline is.
Probeer als test eens om in de display opties het vinkje voor offline devices uit te zetten en kijken of ie dan verdwijnt.

1734095752043.png
 
Beda je voor de reacties.

@Garfield, ik snap helemaal wat je zegt alleen blijft het raar dat het lijkt alsof er geen verbinding is.

@Davey400, uitgezet en weer aangezet maar dat maakt geen verschil.

Ik zat ook even op ui.com bij de tab ISP viewer te kijken, maar daar wordt “UniFi Gateway is required for ISP performance analysis” aangegeven.

1734095778851.jpeg
 
Dan lijkt het simpelweg of de huidige (instance van) de USG helemaal niet geadopteerd is.
Wat denk ik het meest pragmatisch is, is een full reset van de USG en deze opnieuw te proberen te adopteren.
De variant die nu in de controller staat vooraf wel verwijderen, als dat lukt.

Hij is kennelijk geconfigureerd, maar geen onderdeel van de setup.
 
Ik heb hetzelfde probleem sinds een aantal maanden. Het lijkt of de USG 4 wel zijn werk doet, want ik kan nu op dit forum een bericht posten.
Aan de andere kant geeft de controller ook aan dat er 0,0 traffic is. DPI staat aan. Helemaal niks meer. Ik heb de indruk op de een of andere wijze Unifi iets op afstand of in een update heeft uitgezet om ons te motiveren over te stappen.

Wantop 27 april is de laatste network intrusion gedetecteerd. Na wat wijzigingen door de Admin die ik niet ben geweest is een en ander ontstaan:
Scherm­afbeelding 2025-07-25 om 19.23.17.webp


Scherm­afbeelding 2025-07-25 om 19.20.32.webpScherm­afbeelding 2025-07-25 om 19.21.10.webpScherm­afbeelding 2025-07-25 om 19.19.08.webp

Is er iemand anders die hier ook ervaring mee heeft en eventueel een oplossing weet? een UXG Lite kopen, helpt allicht. Die is qua performance minimaal zo goed, maar dat is te makkelijk

gr Arie
 
Ik heb hetzelfde probleem sinds een aantal maanden. Het lijkt of de USG 4 wel zijn werk doet, want ik kan nu op dit forum een bericht posten.
Aan de andere kant geeft de controller ook aan dat er 0,0 traffic is. DPI staat aan. Helemaal niks meer. Ik heb de indruk op de een of andere wijze Unifi iets op afstand of in een update heeft uitgezet om ons te motiveren over te stappen.
De USG-Pro is nagenoeg aan zijn eind en krijgt alleen nog veiligheidsupdates.
 
Welke network controller versie gebruik je? Volgens UI moet de de USG nog gewoon ondersteund worden in de laatste versie van de controller (9.3.43), maar ik denk niet dat je veel respons zult krijgen op een ticket aan UI support.
 
Welke network controller versie gebruik je? Volgens UI moet de de USG nog gewoon ondersteund worden in de laatste versie van de controller (9.3.43), maar ik denk niet dat je veel respons zult krijgen op een ticket aan UI support.
De allerlaatste. 9.3.43
Ik heb eerst updates gecheckt, daarna uit en aan gezet en klap op de deksel gegeven. 🫣
Daarna contact gezocht met UI, advies was koop een nieuwe.

Op een ander forum heb ik meer mensen gevonden die dezelfde issues hebben (gehad)

https://community.ui.com/questions/...-network/2c8652b5-e06f-422d-a512-fe7345676fcc

Daar stonden ook nog wat tips in; die ga ik nog even langs lopen en dan laat ik weer van mij horen.
 
Ik ben er uit. Unifi dwingt gebruikers met updates om een nieuw devices te moeten kopen.
update 9.3. zoveel

Hier staan de nieuwe updates in beschreven, waarvan Cybersecure er 1 is. Op cybersecure moet je een subscription afsluiten (waarschijnlijk €€€€ ). Maar goed er staan ook supported models in beschreven. En de USG serie staat er niet meer tussen... :(

Nu maar even uitzoeken hoe ik in update achteruit kan of een nieuwe kopen. (nog tips voor welk device ik zou moeten aanschaffen?

Wel heel slecht dat ze alles op deze manier dwingen.. :(

Thnx voor het meedenken