HELP Probleem met nieuw aangemaakt ip adres voor USG in SSH

daar zie ik alleen maar het overzicht zoals in de afbeelding
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2020-04-22 om 21.54.51.png
    Schermafbeelding 2020-04-22 om 21.54.51.png
    190,4 KB · Weergaven: 21
Ik neem aan dat de bovenste imac de controller opdraait, en wat deelt de kpnbox uit aan dhcp? In de usg is bv standaard vanaf 192.168.1.6 tot 192.168.1.254
 
@Marnix61 Ik gebruik een cloud key, die op zolder in een switch geplugd zit (ivm PoE voor de camera's, er was nog een plekje over). De web interface open ik inderdaad op de Mac. Experiabox deelt 192.168.2.1 tot 192.168.2.200 uit
 
Ik zie nu trouwens een ander probleem. Na reset en updaten firmware is de USG bereikbaar via 192.168.1.1, maar nadat ik een wijziging had doorgevoerd (uitzetten optie DHCP server), is de USG onbereikbaar. Gisteren had ik hetzelfde probleem na aanpassen IP adres. Hier snap ik helemaal niets van, wat kan er aan de hand zijn??!
 
Na een hoop keren resetten, instellingen in Experiabox veranderd en opnieuw via ssh IP adres gewijzigd, is de USG nu ineens wel geadopteerd en verbonden! Schiet mij maar lek maar in ieder geval een grote stap voorwaarts! Ik kan alleen de USG niet meer via web bereiken via directe IP adres. Dat vind ik heel gek. Iemand idee waar dit aan kan liggen?
 
En dan nog een vraag, als ik morgen heel simpel gezegd de kabel van de switch (waaraan alle netwerkverbindingen + AP’s hangen) vanuit de Experiabox in de USG prik, gaat dan alles goed? Worden apparaten/cliënts automatisch opgenomen of moet ik per apparaat instellingen wijzigen?
 
Ik zie nu trouwens een ander probleem. Na reset en updaten firmware is de USG bereikbaar via 192.168.1.1, maar nadat ik een wijziging had doorgevoerd (uitzetten optie DHCP server), is de USG onbereikbaar.[Ik neem aan dat je dhcp in de kpn box uitgezet hebt, dan krijgt de usg wan geen ip meer, dus logisch] Gisteren had ik hetzelfde probleem na aanpassen IP adres. Hier snap ik helemaal niets van, wat kan er aan de hand zijn??!
[Het is allemaal een beetje onduidelijk bij welk apparaat er wat veranderd wordt]
 
Na een hoop keren resetten, instellingen in Experiabox veranderd en opnieuw via ssh IP adres gewijzigd, is de USG nu ineens wel geadopteerd en verbonden! Schiet mij maar lek maar in ieder geval een grote stap voorwaarts! Ik kan alleen de USG niet meer via web bereiken via directe IP adres. Dat vind ik heel gek. Iemand idee waar dit aan kan liggen?
Ik denk het zelfde verhaal als bovenstaand, jouw devices krijgt nog geen ip in dezelfde range wss
 
En dan nog een vraag, als ik morgen heel simpel gezegd de kabel van de switch (waaraan alle netwerkverbindingen + AP’s hangen) vanuit de Experiabox in de USG prik, gaat dan alles goed? Worden apparaten/cliënts automatisch opgenomen of moet ik per apparaat instellingen wijzigen?
Als jouw kpn de staandaard dhcp uitdeelt en de usg ook moet het kunnen werken normaal. Dan alleen de switch en ap's nog opnieuw opstarten, koppelen aan usg, zodat alle devices een ip krijgen van 192.168.1.xxx
 
@Marnix61 Super! Dank voor je reactie. Dat ga ik dit weekend dan omzetten. Nog aanvullende vraag: ik zie dat jij ook een USG3p hebt. Zijn de standaard firewall instellingen voldoende voor thuisgebruik? Groeten!
 
Ja dat merk ik ook, had ips even ingeschakeld maar beduidend langzamer... ik heb m dus maar uitgezet. Wel DPI aan, gaat goed, en geeft leuke inzichten. Gisteren een Unifi switch geplaatst en geadopteerd, vandaag in gebruik nemen. Ben benieuwd wat dat voor nieuwe mogelijkheden geeft. Wil me met name gaan inlezen in VLANS, nieuw projectje.
 
Voor nu hangt het er zo bij (experiabox hangt aan de linkerkant van de meterkast buiten beeld). Kabels moet ik nog netjes wegwerken (langere patchkabels kopen) maar ben er zeer content mee. Moet alleen de kanalen van de 3 AP’s opnieuw instellen want ze geven nu veel interferentie. Leuk speelgoed ?
 

Bijlagen

  • F05683A1-F59C-4831-B57D-980A94C15FA8.jpeg
    F05683A1-F59C-4831-B57D-980A94C15FA8.jpeg
    138,9 KB · Weergaven: 20
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..