Ik zie nu trouwens een ander probleem. Na reset en updaten firmware is de USG bereikbaar via 192.168.1.1, maar nadat ik een wijziging had doorgevoerd (uitzetten optie DHCP server), is de USG onbereikbaar.[Ik neem aan dat je dhcp in de kpn box uitgezet hebt, dan krijgt de usg wan geen ip meer, dus logisch] Gisteren had ik hetzelfde probleem na aanpassen IP adres. Hier snap ik helemaal niets van, wat kan er aan de hand zijn??!
[Het is allemaal een beetje onduidelijk bij welk apparaat er wat veranderd wordt]
Ik denk het zelfde verhaal als bovenstaand, jouw devices krijgt nog geen ip in dezelfde range wssNa een hoop keren resetten, instellingen in Experiabox veranderd en opnieuw via ssh IP adres gewijzigd, is de USG nu ineens wel geadopteerd en verbonden! Schiet mij maar lek maar in ieder geval een grote stap voorwaarts! Ik kan alleen de USG niet meer via web bereiken via directe IP adres. Dat vind ik heel gek. Iemand idee waar dit aan kan liggen?
Als jouw kpn de staandaard dhcp uitdeelt en de usg ook moet het kunnen werken normaal. Dan alleen de switch en ap's nog opnieuw opstarten, koppelen aan usg, zodat alle devices een ip krijgen van 192.168.1.xxxEn dan nog een vraag, als ik morgen heel simpel gezegd de kabel van de switch (waaraan alle netwerkverbindingen + AP’s hangen) vanuit de Experiabox in de USG prik, gaat dan alles goed? Worden apparaten/cliënts automatisch opgenomen of moet ik per apparaat instellingen wijzigen?