Hoi. Misschien is dit al eerder ergens anders beantwoord, maar kon het antwoord niet vinden. Excuses wanneer het dubbel is.
Ik heb pas sinds kort een USG, dus ben nog nieuw in deze wereld.
Ik heb 2 AP-PRO's + 1 USG + Cloud Key. Alles werkt als de brandweer, behalve dat de USG in de controller op provisioning blijft staan.
En nee, er is geen optie om deze te provisionen zoals wanneer je een USG, AP of wat dan ook toevoegt.
Eerst even een schets van wat ik heb:
ADSL met vast IP adres.
|
Fritzbox [IP 192.168.1.2] (Instelling met PPPoE Passthrough aangezet)
|
USG [IP 192.168.1.1] (Via WAN poort aangesloten op de Fritzbox)
|
8 poort switch voor bekabelde apparatuur.
Ik heb zowel via bekabeld LAN als Wifi volledige internet verbinding. Op de USG is de WAN poort en LAN poort groen.
Wanneer ik met de webinterface in de USG inlog, meldt deze dat er geen internet verbinding is.
Echter inloggen op de USG met ssh, daarna een "ping unifi.ubnt.com" geeft netjes een reply.
Op de USG een "traceroute unifi.ubnt.com " werkt ook prima.
traceroute to unifi.ubnt.com (54.192.87.123), 30 hops max, 38 byte packets
1 192.168.1.2 (192.168.1.2) 2.785 ms 2.032 ms 1.974 ms
2 185.93.175.225 (185.93.175.225) 11.815 ms 10.943 ms 10.622 ms
3 185.93.175.233 (185.93.175.233) 10.798 ms 10.509 ms 17.783 ms
... en nog een heleboel regels.
Dus alles lijkt te werken, alleen de controller blijft zeggen dat de USG "provisioning" is.
En via de webinterface van de USG blijft deze melden "The Gateway is unable to connect to the internet. Please check your configuration."
Iemand enig idee????
Avast bedankt.
Andre.
Ik heb pas sinds kort een USG, dus ben nog nieuw in deze wereld.
Ik heb 2 AP-PRO's + 1 USG + Cloud Key. Alles werkt als de brandweer, behalve dat de USG in de controller op provisioning blijft staan.
En nee, er is geen optie om deze te provisionen zoals wanneer je een USG, AP of wat dan ook toevoegt.
Eerst even een schets van wat ik heb:
ADSL met vast IP adres.
|
Fritzbox [IP 192.168.1.2] (Instelling met PPPoE Passthrough aangezet)
|
USG [IP 192.168.1.1] (Via WAN poort aangesloten op de Fritzbox)
|
8 poort switch voor bekabelde apparatuur.
Ik heb zowel via bekabeld LAN als Wifi volledige internet verbinding. Op de USG is de WAN poort en LAN poort groen.
Wanneer ik met de webinterface in de USG inlog, meldt deze dat er geen internet verbinding is.
Echter inloggen op de USG met ssh, daarna een "ping unifi.ubnt.com" geeft netjes een reply.
Op de USG een "traceroute unifi.ubnt.com " werkt ook prima.
traceroute to unifi.ubnt.com (54.192.87.123), 30 hops max, 38 byte packets
1 192.168.1.2 (192.168.1.2) 2.785 ms 2.032 ms 1.974 ms
2 185.93.175.225 (185.93.175.225) 11.815 ms 10.943 ms 10.622 ms
3 185.93.175.233 (185.93.175.233) 10.798 ms 10.509 ms 17.783 ms
... en nog een heleboel regels.
Dus alles lijkt te werken, alleen de controller blijft zeggen dat de USG "provisioning" is.
En via de webinterface van de USG blijft deze melden "The Gateway is unable to connect to the internet. Please check your configuration."
Iemand enig idee????
Avast bedankt.
Andre.