HTTP Status 404 – Not Found

Er zijn nu twee opties:

De applicatie purgen via SSH en dan opnieuw installeren via SSH. Dan wordt namelijk de database ook compleet gewist. Als je alleen maar de controller opnieuw installeert via SSH zonder vooraf purgen wordt de database niet opnieuw aangemaakt.
Purgen via SSH doe je met het commando:
dpkg -P unifi

Let op: '-P' met hoofdletter P.

Als dat niet werkt kun je nog via de emergency mode de firmware compleet opnieuw installeren.

Zoals @Reddwarf aangeeft, zorg wel dat je een backup hebt.
 
Tsja, iets met kip en een ei... de database komt niet online dus lukt het ook niet om er lokaal verbinding mee te maken, klinkt logisch.

Volgende hint die ik dan lees is wat rigoreuzer, factorty reset de UCK nadat je de backups uit /data/ en/of /usr/lib/unifi/data/backup hebt gedownload.
Dat was mijn vermoeden ook. Als de db corrupt is, werkt een herstel actie veelal niet. Een factory reset is dan meestal een laatste optie. Als de cloudkey na deze actie wel opstart, kan je een backup proberen terug te zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tazmanian en Reddwarf
Is gelukt, backup restored alles terug up en running.
Update naar 6.5.55 ook gelukt en kan dashboard blijven bereiken.
dank voor de terugkoppeling en het maakt een techneut (ook een mens) nieuwsgierig wat er gebeurd is….

ik zou er wel hard over nadenken om de UCK gen1 aan de wilgen te hangen en naar een serieuze oplossing te kijken…. Of dit nu een UCK2 (plus) is of een leuke Raspberry hangt helemaal van je eigen doelstelling, kennis en hobby niveau af.

wederem succes met deze keuzes ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Tazmanian en dbw
Geeft ook nogmaals de belangrijkheid van backups aan :)

Enige dat nu nog niet wil lukken, maar is gelukkig een kleinigheid, is hem koppelen aan de Unifi Network Portal voor remote access.Heb hem in de UI al eens disable en opnieuw ingelogd. Staat in de UI dat hij geconnecteerd is maar hij verschijnt niet in het dashboard.

Kan je trouwens migreren van de Cloudkey gen 1 naar gen 2?
 
Laatst bewerkt:
Iemand tips hoe je de Cloudkey terug in het Unifi Network portal krijgt?

Heb de remote verbindingen al uitgeschakeld en verwijderd. Nadien opnieuw ingelogd. In mijn UI staat dat hij CONNECTED is maar in het portal komt hij niet tevoorschijn.
 
Iemand tips hoe je de Cloudkey terug in het Unifi Network portal krijgt?

Heb de remote verbindingen al uitgeschakeld en verwijderd. Nadien opnieuw ingelogd. In mijn UI staat dat hij CONNECTED is maar in het portal komt hij niet tevoorschijn.
Dat kan soms even duren.
Had ik laatst ook.

En voor de CK1 moet je hier zijn:
 
  • Leuk
Waarderingen: LTAX04
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..