Na update van de controller software op de cloudkey gen 1 naar versie 7.2.97 werkt insights niet meer (blijft laden).
Ben terughoudend qua updaten van de unifi apparaten want dat gaat niet altijd goed.
Al een paar keer een oudere versie van met name firmware moeten terugzetten omdat de nieuwe bugs had.
Maar gister heb ik de cloudkey gen 1 controller software geupdate naar versie 7.2.97.
Dit omdat de app op de telefoon bij het starten alleen een optie gaf om te updaten.
Had een 6.x versie maar dat accepteerde de telefoon app niet meer, die wordt "te oud" bevonden.
Ook dan meteen maar de firmware van de cloudkey gen 1 geupdate van 1.1.13 naar 1.1.19. Doe ik liever niet tenzij er critical security fixes zijn.
Firmware lukte alleen via de command line en ssh. De update knop in de controller gui zelf deed niets . Gaf na selecteren alleen "starting" weer maar vervolgens gebeurde er verder niets (ook niet na 15 minuten of langer).
Helaas werkt na het updaten "insights" helemaal niet meer, die blijft continu laden, ook na 10 of 30 of 60 minuten.
En als ik op "devices" klik dan komt er ook niets, blijft ook laden (deze is tussendoor nog wel een keer gelukt maar daarna niet meer).
Heeft iemand een idee waar dit door komt / hoe dit op te lossen.
Heeft iemand anders dit op een cloudkey gen 1 ook , of juist niet ?
Is dit ook zo op de andere cloudkey versies ? Gen 2 en nieuwer
Terzijde: Zit al een tijd te overwegen om naar een cloudkey gen 2 te gaan omdat de cloudkey gen 1 eens in de zoveel tijd gereset moet worden omdat ie dan hangt. Komt voor zover ik begrijp doordat de logs niet opgeruimd worden.
Had liever de kleine gen 2 versie maar die is zo te zien niet meer te koop. Dus misschien wachten op een 2e handsje.
Ben terughoudend qua updaten van de unifi apparaten want dat gaat niet altijd goed.
Al een paar keer een oudere versie van met name firmware moeten terugzetten omdat de nieuwe bugs had.
Maar gister heb ik de cloudkey gen 1 controller software geupdate naar versie 7.2.97.
Dit omdat de app op de telefoon bij het starten alleen een optie gaf om te updaten.
Had een 6.x versie maar dat accepteerde de telefoon app niet meer, die wordt "te oud" bevonden.
Ook dan meteen maar de firmware van de cloudkey gen 1 geupdate van 1.1.13 naar 1.1.19. Doe ik liever niet tenzij er critical security fixes zijn.
Firmware lukte alleen via de command line en ssh. De update knop in de controller gui zelf deed niets . Gaf na selecteren alleen "starting" weer maar vervolgens gebeurde er verder niets (ook niet na 15 minuten of langer).
Helaas werkt na het updaten "insights" helemaal niet meer, die blijft continu laden, ook na 10 of 30 of 60 minuten.
En als ik op "devices" klik dan komt er ook niets, blijft ook laden (deze is tussendoor nog wel een keer gelukt maar daarna niet meer).
Heeft iemand een idee waar dit door komt / hoe dit op te lossen.
Heeft iemand anders dit op een cloudkey gen 1 ook , of juist niet ?
Is dit ook zo op de andere cloudkey versies ? Gen 2 en nieuwer
Terzijde: Zit al een tijd te overwegen om naar een cloudkey gen 2 te gaan omdat de cloudkey gen 1 eens in de zoveel tijd gereset moet worden omdat ie dan hangt. Komt voor zover ik begrijp doordat de logs niet opgeruimd worden.
Had liever de kleine gen 2 versie maar die is zo te zien niet meer te koop. Dus misschien wachten op een 2e handsje.