Internet Health

DjangoDjango

UniFier
10 nov 2022
55
15
8
Dag,

Iemand anders met Telenet of UDM SE ook vandaag deze weergave te zien?…Na herstart UDM of modem geen beterschap.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
UDM op v3 0 13.
B2472D77-7E18-4387-8E55-C3AFD5625E6F.jpeg
 
RJ45 connectoren waren de boosdoener 🙄. Ging van kwaad naar erger gisteren. Avondje connectoren veranderd op vrijdagavond. Nu terug tip top
👌
FB150130-F912-4CE8-A3A1-716D149EA832.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: Komodo en m4v3r1ck
Bedankt voor je terugkoppeling, mooi dat je het hebt opgelost. Fijn weekend! 😎
Thanks maar was te snel met conclusie te trekken. Is nog niet opgelost. Ben vandaag een andere modem gaan halen en zelfs daarna heb ik nog gele en rode balkjes. Ik ben met Telenet in contact geweest en zij zien met de nieuwe modem niet direct iets verkeerd…
 
Thanks maar was te snel met conclusie te trekken. Is nog niet opgelost. Ben vandaag een andere modem gaan halen en zelfs daarna heb ik nog gele en rode balkjes. Ik ben met Telenet in contact geweest en zij zien met de nieuwe modem niet direct iets verkeerd…
Jammer om te lezen dat je probleem niet is opgelost. Kun je bij/voor Telenet zomaar een nieuw modem ophalen? Welke heb je gekregen/gekocht? Iets meer info over je netwerk set-up in deze context zou ook makkelijker zijn voor een juiste analyse van je probleem en dus mogelijke oplossing.

Ikzelf ben een groot fan van schermafbeeldingen of tekeningen. :cool:
 
Jammer om te lezen dat je probleem niet is opgelost. Kun je bij/voor Telenet zomaar een nieuw modem ophalen? Welke heb je gekregen/gekocht? Iets meer info over je netwerk set-up in deze context zou ook makkelijker zijn voor een juiste analyse van je probleem en dus mogelijke oplossing.

Ikzelf ben een groot fan van schermafbeeldingen of tekeningen. :cool:
Ben even gaan horen in een shop en stelden zelf voor om met een andere modem te proberen. Model CV8560E en staat in bridge mode. UDM SE met 2 AP lite en enkele UniFi camera’s en wat HomeKit smart devices en Apple TV erachter. Aparte VLANs voor camera’s en IoT. Snelheid 100 down en 10 up. Tot op heden geen tekeningen sorry 😏 packet lossontstaat ook wanneer niemand thuis is en dus geen internet gebruikt wordt. Alvast bedankt voor de hulp!07A607D8-1432-440C-8B19-CEECE572736B.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Wat is het merkbare verschil van deze packetloss als het netwerk in bedrijf is en intensief gebruikt wordt, zou je eens meerdere pinghops willen doen naar de IP-adressen waar je problemen ervaart? Vraag voor alle zekerheid ook even een lijntest aan bij Telenet.

Anders op het Forum van Telenet ook maar even kijken of meer klanten hier last van hebben.

Wordt er veel gegamed? :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: DjangoDjango
Wat is het merkbare verschil van deze packetloss als het netwerk in bedrijf is en intensief gebruikt wordt, zou je eens meerdere pinghops willen doen naar de IP-adressen waar je problemen ervaart? Vraag voor alle zekerheid ook even een lijntest aan bij Telenet.

Anders op het Forum van Telenet ook maar even kijken of meer klanten hier last van hebben.

Wordt er veel gegamed? :cool:
Nee helemaal niet eigenlijk 😅
 
  • Haha
Waarderingen: m4v3r1ck
Thanks! Ga ik eens bekijken. Sorry voor late reactie ;-)
Geen enkel probleem hoor! :cool:
Bedankt, heel interessante video! Ga ik zeker snel uitvoeren. Benieuwd naar resultaat!
Graag gedaan, je kunt de volledige versie 14 dagen proberen om eens te checken waar het fout gaat. Prima programma om vervolgens na de trial de gratis versie te installeren.

Succes! (y)
 
Even getest en zijn tweede video meer details btw!
Hij stelt daarin voor om zowel apart naar router als naar de modem te pingen ter bevestiging van de package loss.
In mijn geval staat mijn modem in bridge mode. Wat is het ip adres van de modem hier? Is dit het weergegeven WAN adres in de router neem ik aan?
Als ik de plotter test doe dan heb ik op eerste lokale hops rode lijnen maar geen spikes bij lokaal pingen.
Dit heeft te maken met de firewall in de UDM dan? Staat op max…
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Even getest en zijn tweede video meer details btw!
Hij stelt daarin voor om zowel apart naar router als naar de modem te pingen ter bevestiging van de package loss.

Ja, ik vond het zelf ook een geode video en een eyeopener m.b.t. package loss.

In mijn geval staat mijn modem in bridge mode. Wat is het ip adres van de modem hier? Is dit het weergegeven WAN adres in de router neem ik aan?

Mijn KPN Modem/Router staat niet in "bridged mode" maar ik maak gebruik van de aanwezige DMZ:

Mijn UDM-SE hangt in de demilitarized zone (DMZ) van mijn KPN V10 Experia Box, dus krijgt via deze router/modem alles 1:1 doorgelust. De UDM-SE krijgt dus niet het externe IP-adres van KPN die geldt voor de EBv10, maar een IP-adres van de EBv10 in de IP-range van de vooraf ingestelde 192.168.2.x IP-range zoals ook mijn STB TV-kastjes van KPN.

Mijn MAIN subnet is 192.168.1.0/24 en de UDM-SE heeft dan ook WAN 192.168.2.4 (poort 9) van de EBv10 en de LAN 192.168.1.1 e.v.
Als ik de plotter test doe dan heb ik op eerste lokale hops rode lijnen maar geen spikes bij lokaal pingen.
Dit heeft te maken met de firewall in de UDM dan? Staat op max…

Dat zie ik niet terug als ik de PingPlotter naar bijvoorbeeld GooGle.com ping, maar wel dat alle plots de 4e en de 5e hop 100% package loss hebben. Er zijn nog wat haken en ogen van dit programma die ik zelf ook nog even moet uitzoeken, zeker ten aanzien van de gebruikte DMZ.

Maar het begin is er. ;)
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..