Bedankt voor je terugkoppeling, mooi dat je het hebt opgelost. Fijn weekend!RJ45 connectoren waren de boosdoener . Ging van kwaad naar erger gisteren. Avondje connectoren veranderd op vrijdagavond. Nu terug tip topBekijk bijlage 7274
Thanks maar was te snel met conclusie te trekken. Is nog niet opgelost. Ben vandaag een andere modem gaan halen en zelfs daarna heb ik nog gele en rode balkjes. Ik ben met Telenet in contact geweest en zij zien met de nieuwe modem niet direct iets verkeerd…Bedankt voor je terugkoppeling, mooi dat je het hebt opgelost. Fijn weekend!
Jammer om te lezen dat je probleem niet is opgelost. Kun je bij/voor Telenet zomaar een nieuw modem ophalen? Welke heb je gekregen/gekocht? Iets meer info over je netwerk set-up in deze context zou ook makkelijker zijn voor een juiste analyse van je probleem en dus mogelijke oplossing.Thanks maar was te snel met conclusie te trekken. Is nog niet opgelost. Ben vandaag een andere modem gaan halen en zelfs daarna heb ik nog gele en rode balkjes. Ik ben met Telenet in contact geweest en zij zien met de nieuwe modem niet direct iets verkeerd…
Ben even gaan horen in een shop en stelden zelf voor om met een andere modem te proberen. Model CV8560E en staat in bridge mode. UDM SE met 2 AP lite en enkele UniFi camera’s en wat HomeKit smart devices en Apple TV erachter. Aparte VLANs voor camera’s en IoT. Snelheid 100 down en 10 up. Tot op heden geen tekeningen sorry packet lossontstaat ook wanneer niemand thuis is en dus geen internet gebruikt wordt. Alvast bedankt voor de hulp!Jammer om te lezen dat je probleem niet is opgelost. Kun je bij/voor Telenet zomaar een nieuw modem ophalen? Welke heb je gekregen/gekocht? Iets meer info over je netwerk set-up in deze context zou ook makkelijker zijn voor een juiste analyse van je probleem en dus mogelijke oplossing.
Ikzelf ben een groot fan van schermafbeeldingen of tekeningen.
Thanks! Ga ik eens bekijken. Sorry voor late reactie ;-)Check wellicht ook even deze video over Packet Loss en de mogelijkheden van het programma - FREE trial - PingPlotter voor de zeer handige GUI.
Nee helemaal niet eigenlijkWat is het merkbare verschil van deze packetloss als het netwerk in bedrijf is en intensief gebruikt wordt, zou je eens meerdere pinghops willen doen naar de IP-adressen waar je problemen ervaart? Vraag voor alle zekerheid ook even een lijntest aan bij Telenet.
Anders op het Forum van Telenet ook maar even kijken of meer klanten hier last van hebben.
Wordt er veel gegamed?
Bedankt, heel interessante video! Ga ik zeker snel uitvoeren. Benieuwd naar resultaat!Thanks! Ga ik eens bekijken. Sorry voor late reactie ;-)
Geen enkel probleem hoor!Thanks! Ga ik eens bekijken. Sorry voor late reactie ;-)
Graag gedaan, je kunt de volledige versie 14 dagen proberen om eens te checken waar het fout gaat. Prima programma om vervolgens na de trial de gratis versie te installeren.Bedankt, heel interessante video! Ga ik zeker snel uitvoeren. Benieuwd naar resultaat!
Even getest en zijn tweede video meer details btw!
Hij stelt daarin voor om zowel apart naar router als naar de modem te pingen ter bevestiging van de package loss.
In mijn geval staat mijn modem in bridge mode. Wat is het ip adres van de modem hier? Is dit het weergegeven WAN adres in de router neem ik aan?
Als ik de plotter test doe dan heb ik op eerste lokale hops rode lijnen maar geen spikes bij lokaal pingen.
Dit heeft te maken met de firewall in de UDM dan? Staat op max…