Ja dat heb ik nu ook gedaan en de support file meegestuurd. Ze gingen er naar kijken dus ben benieuwd wat zij zeggen.
Toch bedankt voor de hulp en laat wel weten wat eruit komt!
Toch bedankt voor de hulp en laat wel weten wat eruit komt!
Ik ga het wel even proberen met VLAN ID 100. Maar die 261 hebben wij vanuit Delta in een mailtje gekregen, met daarbij behorende WAN IP, Subnetmasker en Gateway IP die we zouden moeten krijgen.
Duidelijk. Dan heeft een test met 100 weinig zin inderdaad. Mijn excuses; ik hou me weer afzijdig.@Davey400. TS heeft niet Delta als provider, ze maken alleen gebruik van het glasvezelnet van Delta Fiber met NG BLU als zakelijke provider.
Hi Bram, ik loop tegen hetzelfde probleem aan met geen IP adres met VLAN 261. Had Ubiquiti een reden gegeven waarom het niet direct op de UDM-SE werkt, maar wel met een EdgeRouter?Hierbij even een update. Het probleem is opgelost! Ik heb contact gehad met de support van Ubiquiti en het probleem zat hem in de site-to-site VPN van de huidige verbinding. Daardoor kreeg de WAN2 geen IP-adres vanuit de DHCP, ook al had die WAN2 poort niks met de VPN te maken.
Nu kan de UDM-SE nog steeds geen DHCP adres krijgen vanuit de ISP provider rechtstreeks, maar dit heb ik opgelost door een Ubiquiti EdgeRouter X ervoor te zetten en daar de internetlijn op te configureren!
Hee Mackemans, nou ze hebben aangegeven dat het met de site-to-site VPN te maken had en dat als we deze eerst deden verwijderen, dat het dat op zou moeten lossen. Of we moesten er een andere router tussen zetten. Nu hebben wij voor de 2de optie gekozen en er een EdgeRouter X tussen gezet en de WAN poort van de UDM-SE ingesteld met een vast IP-adres. Dat gaf ons toch wat meer zekerheid. Hebben bij meerdere klanten problemen gehad met de DHCP van Delta. Delta is nu zelf hier in de buurt ook overgegaan op PPPoE.Hi Bram, ik loop tegen hetzelfde probleem aan met geen IP adres met VLAN 261. Had Ubiquiti een reden gegeven waarom het niet direct op de UDM-SE werkt, maar wel met een EdgeRouter?
Delta is nu zelf hier in de buurt ook overgegaan op PPPoE.
Wij hebben een aantal klanten op hetzelfde bedrijven terrein zitten, waarbij de 1ste nog gebruik maken van DHCP en de bedrijven die nu naar glasvezel gaan hebben als configuratie PPPoE. Dit kunnen we dan zien bij WAN configuratie van de desbetreffende klant. Voor de rest hebben wij daar niet apart een mailtje of iets dergelijks van gekregen. Hier kwamen wij zelf achter.
Heb je daar een bron van? Klinkt niet heel logisch.
Thanks voor de info! Gekke is dat bij deze klant geen site-to-site VPN is. UDM-Pro kwam praktisch zo uit de doos.Hee Mackemans, nou ze hebben aangegeven dat het met de site-to-site VPN te maken had en dat als we deze eerst deden verwijderen, dat het dat op zou moeten lossen. Of we moesten er een andere router tussen zetten. Nu hebben wij voor de 2de optie gekozen en er een EdgeRouter X tussen gezet en de WAN poort van de UDM-SE ingesteld met een vast IP-adres. Dat gaf ons toch wat meer zekerheid. Hebben bij meerdere klanten problemen gehad met de DHCP van Delta. Delta is nu zelf hier in de buurt ook overgegaan op PPPoE.