Issues met devices op 2.4Ghz/5GHz IoT

Je hebt zoveel zitten "spelen" met de instellingen van je IoT WiFi dat je mogelijk door de bomen het bos niet meer ziet.

Ik zou willen voorstellen dat je het Wifi netwerk weggooit en opnieuw aanmaakt en dan alles voorlopig op de default instellingen laat staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: niekniek89
Je hebt zoveel zitten "spelen" met de instellingen van je IoT WiFi dat je mogelijk door de bomen het bos niet meer ziet.

Ik zou willen voorstellen dat je het Wifi netwerk weggooit en opnieuw aanmaakt en dan alles voorlopig op de default instellingen laat staan.
Lijkt me inderdaad een goed plan.
SSID verwijderen en opnieuw aanmaken, en dan alles op default/auto laten staan?

1725885164432.png
 
Correct. En dan gewoon een tijdje laten draaien om te kijken of er problemen optreden.
Gaan we dat eerst eens doen! Thanks.
Dit wel zo laten dan?

1725885595558.png

Kanaal voor 2 en 5 is voor ieder AP anders, gebruik ze nergens meer dubbel.... of ook hier alles naar auto/default?
 
Die moet je gewoon zo laten. Want dat zijn de instellingen van je AP, niet je WiFi instellingen. ;)

Alhoewel ik geen fan ben van Transmit power op "AUTO".
 
Die moet je gewoon zo laten. Want dat zijn de instellingen van je AP, niet je WiFi instellingen. ;)

Alhoewel ik geen fan ben van Transmit power op "AUTO".
Klopt idd, staat helemaal los van de WIFI instellingen, maar wellicht goed om ook te checken.
Wat zou "beter" zijn dan "AUTO"?
2.4Ghz op med en 5Ghz op High?
 
Mij viel vandaag op dat er meer iOT devices (specifiek connected met de UDR AP) ping time-outs hebben.
Andere devices met andere AP's geen issues.
Zojuist de UDR maar eens een reboot gegeven (had een uptime van +-70 dagen), en lijken de issues daarmee opgelost te zijn.

Hoe simpel kan het zijn....
 
wat is handig... SSID settings op auto laten staan, of alles weer terugzetten 😅?
reboot UDR heeft het iig opgelost...
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.