D
DennisKR
Guest
Goedeavond!
Ik denk dat ik het antwoord wel weet maar hier alvast een topicje als intro voordat ik een uitgebreide maak incl foto's en uitleg van hoe het huis in elkaar zit. Enkele jaren geleden is het thuisnetwerk (zeer groot huis) aangelegd met T-Mobile als provider. Was nog gewoon een std verbinding, geen glasvezel, maar het internet was wel stabiel, bereikbaar en een constante snelheid.
Gisteren is KPN langs geweest, glasvezel 500mbps erop gelegd, en de modem+experiabox voor de bestaande eminent switches/unify netwerk gezet. Volgens hen zou hij het dan gewoon goed moeten doen.. Nou.. Nee dus. 500mbps halen we alleen via bekabelde PC's in het kantoor maar draadloos komt het niet boven de 30mbps uit en worden we er ook om de zoveel tijd uitgegooid of zelfs helemaal niet gevonden. Nu kan ik alleen niet in de Cloud Key omdat iemand anders dit wachtwoord ooit eens heeft gewijzigd.
Probleem ligt dus in het Unify netwerk lijkt me?
Hoe reset ik nu alles? Gaat dit dmv het resetten van de Cloud Key? Daarna zou ik het hele netwerk opnieuw moeten gaan instellen?
Het netwerk zit met wat aardig kabels in elkaar dus wanneer ik duidelijkheid heb van wat ik precies moet doen en er mensen hier zijn die graag zouden helpen dan plaats ik hiervan snel een overzicht incl foto's en wensen
Ik heb overigens geen USG van unify. Vanuit de modem gaat de kabel naar de Experia Box van KPN waarna 1 kabel naar een Eminent 8 port gigabit switch wordt geschakeld (waarvan 1 kabel daaruit weer naar een andere Eminent 8 port switch gaat) en 1 kabel gaat vanuit de Experia Box rechtstreeks terug naar een deel waar nog enkele verdeelpunten staan in een kamer. Vanuit die kamer gaat er weer een kabel naar een totaal ander deel van het huis waar de Unify switch staat met daarin de Cloud Key. Bedraad geeft hij gewoon overal de maximale snelheid, dus qua infrastructuur ligt het wel ok verder volgens mij. Maar ik zou foto's kunnen maken voor jullie
Ik denk dat ik het antwoord wel weet maar hier alvast een topicje als intro voordat ik een uitgebreide maak incl foto's en uitleg van hoe het huis in elkaar zit. Enkele jaren geleden is het thuisnetwerk (zeer groot huis) aangelegd met T-Mobile als provider. Was nog gewoon een std verbinding, geen glasvezel, maar het internet was wel stabiel, bereikbaar en een constante snelheid.
Gisteren is KPN langs geweest, glasvezel 500mbps erop gelegd, en de modem+experiabox voor de bestaande eminent switches/unify netwerk gezet. Volgens hen zou hij het dan gewoon goed moeten doen.. Nou.. Nee dus. 500mbps halen we alleen via bekabelde PC's in het kantoor maar draadloos komt het niet boven de 30mbps uit en worden we er ook om de zoveel tijd uitgegooid of zelfs helemaal niet gevonden. Nu kan ik alleen niet in de Cloud Key omdat iemand anders dit wachtwoord ooit eens heeft gewijzigd.
Probleem ligt dus in het Unify netwerk lijkt me?
Hoe reset ik nu alles? Gaat dit dmv het resetten van de Cloud Key? Daarna zou ik het hele netwerk opnieuw moeten gaan instellen?
Het netwerk zit met wat aardig kabels in elkaar dus wanneer ik duidelijkheid heb van wat ik precies moet doen en er mensen hier zijn die graag zouden helpen dan plaats ik hiervan snel een overzicht incl foto's en wensen
Ik heb overigens geen USG van unify. Vanuit de modem gaat de kabel naar de Experia Box van KPN waarna 1 kabel naar een Eminent 8 port gigabit switch wordt geschakeld (waarvan 1 kabel daaruit weer naar een andere Eminent 8 port switch gaat) en 1 kabel gaat vanuit de Experia Box rechtstreeks terug naar een deel waar nog enkele verdeelpunten staan in een kamer. Vanuit die kamer gaat er weer een kabel naar een totaal ander deel van het huis waar de Unify switch staat met daarin de Cloud Key. Bedraad geeft hij gewoon overal de maximale snelheid, dus qua infrastructuur ligt het wel ok verder volgens mij. Maar ik zou foto's kunnen maken voor jullie
Laatst bewerkt door een moderator: