Goedenavond,
Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik kom er niet uit.
In mijn huis heb ik internet en televisie van KPN. Achter de KPN router (Experia Box V10, wit) heb ik een Unifi netwerk met de volgende producten:
Ik heb toen Wifi in de Experia Box ingeschakeld en alle Ubiquiti UniFi acces points uitgeschakeld. TV en internet (bekabeld en wifi) werkte toen weer.
Daarna heb ik de Unifi apparaten weer één voor één ingeschakeld en Wifi in de Experia Box weer uitgeschakeld. Uiteindelijk bleek het netwerk te blijven werken als ik twee van de Ubiquiti UniFi acces points inschakelde (de Ubiquiti UniFi Flex HD (BG) en de Ubiquiti UniFi 6+). Zodra ik één van de andere acces points in schakelde, viel internet en TV weer weg.
Omdat ik niet kan geloven dat drie acces points tegelijk kapot gaan, heb ik alle Unifi apparaten, inclusief de Cloud Key Gen2 Plus, teruggezet naar de fabrieksinstellingen en heb ik het netwerk opnieuw ingesteld.
Helaas bleek bovenstaand probleem nog steeds op te treden.
Om uit te sluiten dat het ligt aan de kabel(s) waarmee de acces points aangesloten zijn, heb ik toen ook de andere acces points in plaats van de werkende Ubiquiti UniFi Flex HD ingeschakeld (Ubiquiti UniFi Flex HD van de kabel losgekoppeld en ander acces point er op aangesloten), maar ook toen viel internet en TV weer weg.
Wat wellicht van invloed kan zijn is dat de nacht voordat ik voor de eerste keer problemen ondervond met het netwerk, KPN onderhoudswerkzaamheden aan het netwerk heeft uitgevoerd in mijn wijk. Mogelijk dat hierdoor de instellingen in mijn router zijn aangepast, waardoor het netwerk problemen ondervind.
Ik kom er niet uit, dus ik hoop dat iemand me kan helpen.
Groeten,
Michael
Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik kom er niet uit.
In mijn huis heb ik internet en televisie van KPN. Achter de KPN router (Experia Box V10, wit) heb ik een Unifi netwerk met de volgende producten:
- Ubiquiti UniFi Cloud Key Gen2 Plus
- Acces points:
- 2 x Ubiquiti UniFi AP AC LR
- Ubiquiti UniFi Flex HD
- Ubiquiti UniFi AC In-Wall
- Ubiquiti UniFi 6+
Ik heb toen Wifi in de Experia Box ingeschakeld en alle Ubiquiti UniFi acces points uitgeschakeld. TV en internet (bekabeld en wifi) werkte toen weer.
Daarna heb ik de Unifi apparaten weer één voor één ingeschakeld en Wifi in de Experia Box weer uitgeschakeld. Uiteindelijk bleek het netwerk te blijven werken als ik twee van de Ubiquiti UniFi acces points inschakelde (de Ubiquiti UniFi Flex HD (BG) en de Ubiquiti UniFi 6+). Zodra ik één van de andere acces points in schakelde, viel internet en TV weer weg.
Omdat ik niet kan geloven dat drie acces points tegelijk kapot gaan, heb ik alle Unifi apparaten, inclusief de Cloud Key Gen2 Plus, teruggezet naar de fabrieksinstellingen en heb ik het netwerk opnieuw ingesteld.
Helaas bleek bovenstaand probleem nog steeds op te treden.
Om uit te sluiten dat het ligt aan de kabel(s) waarmee de acces points aangesloten zijn, heb ik toen ook de andere acces points in plaats van de werkende Ubiquiti UniFi Flex HD ingeschakeld (Ubiquiti UniFi Flex HD van de kabel losgekoppeld en ander acces point er op aangesloten), maar ook toen viel internet en TV weer weg.
Wat wellicht van invloed kan zijn is dat de nacht voordat ik voor de eerste keer problemen ondervond met het netwerk, KPN onderhoudswerkzaamheden aan het netwerk heeft uitgevoerd in mijn wijk. Mogelijk dat hierdoor de instellingen in mijn router zijn aangepast, waardoor het netwerk problemen ondervind.
Ik kom er niet uit, dus ik hoop dat iemand me kan helpen.
Groeten,
Michael