Plaatsen nieuwe wifi installatie indoor en outdoor op een domein van 37 are

Het uitgangspunt van UI is dat je voor een project als dit een professionele firma inhuurt die op de hoogte is van de product catalogus van Ubiquiti en ervaring heeft met de toepassing van hun producten. Dat wordt door UI altijd duidelijk aangegeven, ze treden niet zelf op als solution architect voor projecten.

Ook zou je eerst een specificatie op moeten stellen van wat je precies wilt bereiken. Dus eerst nadenken wat je wilt en dan de juiste apparatuur er bij zoeken, niet andersom. Misschien is Ubiquiti apparatuur wel helemaal niet de juiste oplossing.

Als je probeert puur op basis van wat documentatie van UI een project als dit op te zetten ben je in principe verkeerd bezig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Eddie the Eagle en dbw
Een tijdje bezig geweest met het aanleggen van de hardware.
Ondertussen heb ik de Dreamrouter geinstalleerd, via de android app ingesteld en goed te volgen, maar hij word niet erkend of op de juiste plaats gezet in "UniFi Network application" op pc. Normaal zou hij voor de USW lite 16 PoE moeten staan maar hij staat erachter op één van de 16 aansluitingen zonder erkend te worden, bijgevolg worden de connectie die rechtstreeks op de DR niet gezien of erkend of enige instellingen aan te passen of te kontroleren.
Wat kan de mogelijke oorzaak zijn of heeft het te maken met de juiste poort te gebruiken op de USW Lite 16 ? Reeds vanalles geprobeert, zoals de apps hergeinstsalleerd zowel in android als windows !
 
Nogthans: "Managed with the UniFi Network application: Version 6.17.0 and later (iOS) / 3.8.5 and later (Android)" en in het bijhorendhorend Youtube filmpje wordt hij wel getoond en is hij goed te lezen. Dit op de site van Ubiquiti zelf.
 
De UDR heeft zijn eigen netwerk controller on board, je switch heb je op een controller op je pc, dus nu gebruik je twee verschillende controllers.

Wat je moet doen is de op the pc controller software de switch lite forget doen, en dan adopten in de udr controller.

En als alles in de udr controller hangt, de pc controller deinstalleren en niet meer gebruiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: neon admin
Het ene en het andere uitgeprobeert.
Alles gereset en één voor één terug geinstalleerd via de google app, en uiteraard kan ik heel de configuratie niet meer oproepen in UNA, dit is een ramp.

Eén groot nadeel is dat ik nu geen visueel overzicht meer krijg van heel de installatie, dit is eigenlijk voor mijn geen optie.
Ik werk veel liever op een pc dan op een klein schermpje van mijn gsm. (Gezichtsproblemen)

Ook heb ik niet alle instellingen die ik had op de pc had.
Blijkbaar kan ik geen wifi meer krijgen via de aangesloten U6-Lite.
De UDR staat in brigemode maar bij de U6-Lite kan ik niet inloggen.
Als ik er bij sta, heb ik 100% ontvangst maar verder geen leven.

Het is eigenlijk ombegrijpelijk dat heel die configuratie niet meer zichbaar en is in de UNA voor PC !?!?!?!?!?
Ondertussen heeft Ubiquiti het YOUTUBE filmpje off-line gehaald waar dit duidelijk wel mogelijk was !!!!!!

Spijtig wat dan is de aanschaf van de UDR overbodig en niet van toepassing.
 
Op de web-store van de VS is het nog wel te zien. Hieronder een schermafdruk.
Het merkwaardige van de zaak is dat de UDM wel kan Schermafbeelding Introductie UDR.jpg
 
Op de web-store van de VS is het nog wel te zien. Hieronder een schermafdruk.
Het merkwaardige van de zaak is dat de UDM wel kan werken met de UNA, maar de UDR Niet.
 
Je snapt het concept nog steeds niet.

De controller draait op de Dream Router. Die kun je via de webbrowser op je PC benaderen. En dan krijg je precies dezelfde interface als je voorheen had toen je alles op de PC had.

Dus oude situatie:
- PC draait op achtergrond de controller.
- Al je Unifi apparatuur is gekoppeld met de controller op de PC.
- Via browser benader je controller die op je PC draait.

Nieuwe situatie:
- De controller draait op de UDR.
- Al je Unifi apparatuur is gekoppeld met de controller op de UDR.
- Via browser op je PC benader je de controller op de UDR.

Dus alles exact gelijk, met het verschil dat de controller niet meer op je PC maar op de UDR draait.

Hopelijk heb je alle apparatuur wel geinstalleerd terwijl de app op je telefoon gekoppeld was met de UDR, want anders heb je al je devices stand-alone (zonder verbinding met de controller) geinstalleerd. M.a.w. op je telefoon moet je met de app ingelogd zijn op de UDR via jouw Unifi account.

Op de PC benader je de controller via de Unifi portal, wederom via je Unifi account. Op je PC moet dus geen Unifi software meer geinstalleerd zijn.

Portal: https://unifi.ui.com
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Komodo
Iets te snel gepanikeerd!
Ik had beter en aandachtiger jullie info moeten lezen.
Al doende leert men, met vallen en opstaan.

Het was alleen niet duidelijk dat je de UDR enkel online en niet offline kunt raadplegen en/of instellen op de PC.

Ik ben wel degelijk gaan installeren (via een smartphone) vanuit de UDR en zo telkens AP en WP ingebracht en geaccepteerd.

Mits in te loggen:
1) Hier heb ik inderdaad (Online) de volledige layout terug gevonden van mijn installatie: 2) Hier heb ik al mijn vorige controller-probeersels teruggevonden en verwijderd.:
Danks.
 
  • Leuk
Waarderingen: rgarretsen en KLOKJES
Beste leden, na de installatie stelselmatig uitgebreid te hebben en al een tijdje in diens heb genomen doet er zich nu een merkwaardig fenomeen voor.
Namelijk:
Na een tijdjehad ik met mijn android 8 smartphone van Wiko geen standvastige verbinding meer met wifi, dit terwijl ik volledig wifi ontvangst heb.
De wifi springt op en af, wil verbinden maar verbreekt een ogenblik later terug. Ook als ik verbinding heb krijg ik de melding dat er ook geen connectie is met het internet. reeds allerlei senario's uitbebrobeert met de instellingen maar geen verbetering.
In den beginne had ik daar totaal geen problemen mee.
Wanneer ik overschakel naar de wifi van mijn provider, heb ik dit probleem helemaal niet.
Met mijn android 9 samsung tablet heb ik dit probleem niet, ook met alle andere toestellen die reeds werken met de 3 wifi AP's.
Het heeft zeer zeker met een bepaalde instelling te maken, maar ik vind het totaal niet.

Voor mij is het geen optie om van gsm te veranderen, daar ik met deze versie mijn persoonlijke en profesionele gesprekken kan opnemen, wat voor mij beroepsmatig heel belangrijk is.
Help !
 
Begin eens met het vergeten van de Wifi instellingen op jouw Wiko. Daarna opnieuw verbinden en kijken of de verbinding dan langer in stand blijft. Soms zit er "een bitje" dwars op een telefoon ;)
 
Begin eens met het vergeten van de Wifi instellingen op jouw Wiko. Daarna opnieuw verbinden en kijken of de verbinding dan langer in stand blijft. Soms zit er "een bitje" dwars op een telefoon ;)
Lijkt op een dubbel uitgegeven IP-adres.
Los je idd op met apparaat vergeten....... Mist het apparaat niet zelf een ingesteld aders heeft
 
Mits het apparaat niet zelf een ingesteld adres heeft
FTFY :) Als hij een vast IP op zijn telefoon zou hebben dan zou hij met de AP van de provider geen contact kunnen hebben. Tenzij het router van de provider en zijn UniFi netwerk dezelfde IP range gebruiken. In welk geval hij "iets" meer problemen zou hebben met zijn Wiko en alle andere apparaten in zijn netwerk.

We wachten het maar even rustig af... :)
 
FTFY :) Als hij een vast IP op zijn telefoon zou hebben dan zou hij met de AP van de provider geen contact kunnen hebben. Tenzij het router van de provider en zijn UniFi netwerk dezelfde IP range gebruiken. In welk geval hij "iets" meer problemen zou hebben met zijn Wiko en alle andere apparaten in zijn netwerk.

We wachten het maar even rustig af... :)
Terechte correctie, had moeten zetten; een door jezelf ingesteld (vast) IP-adres
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..