Sonos valt steeds uit

Ik zou het toch even bedraad proberen. Dan kun je namelijk bepalen of het een WiFi probleem of een netwerk probleem is.
Anders contact met Sonos opnemen, die kunnen uit de diagnostics veel info ophalen.
 
En nogmaals, zorg dan dat Wifi uitstaat op de Sonos, zodat hij via Sonosnet gaat. En 1 play5 bedraad, de andere niet.
als je wifi uitzet (is de antenne), dan kan SonosNet ook niet meer werken, je moet voor SonosNet (of Boost mode) alleen de wifi-credentials verwijderen om te voorkomen dat het systeem heen en weer blijft schieten tussen SonosNet en thuis-wifi.
 

Troubleshooting Network Connectivity​

Sonos offer 3 traditional network debugging tools (ping, traceroute and nmblookup) from this URL:

http://<sonos_ip>:1400/tools.htm

Support Screen​

The support screen is available at the following URL:

http://<sonos_ip>:1400/support/review

Status Screen​

The status screen can be used to gain insight into the player setting, its hardware, and its environment. It is available at the following URL:

http://<sonos_ip>:1400/status
 
Maar als de bedrade setup werkt, dan heeft TS een workaround, Een Sonos boost kopen, die ergens aan de UDM koppelen en dan via SonosNet spelen.
Dan weet je nog steeds niet precies waarom de Wifi Setup het niet doet, maar het werkt wel.
 
Maar als de bedrade setup werkt, dan heeft TS een workaround, Een Sonos boost kopen, die ergens aan de UDM koppelen en dan via SonosNet spelen.
Dan weet je nog steeds niet precies waarom de Wifi Setup het niet doet, maar het werkt wel.
Inderdaad, zoals al eerder door Hofstede aangegeven hierboven kan topic starter eenvoudig controleren of het werkt door bij wijze van test 1 van de bestaande speakers met UTP aan de UDM te koppelen en te kijken of SonosNet zijn werk wel doet. Zo kun je het probleem dus beter isoleren. Gezien de reactie dat het allemaal wel werkte toen er alleen nog de Fritzbox was ben ik bang dat het kwartje nog niet gevallen is bij TS.
 
Maar toen Sonos draaide via de fritzbox waren er geen problemen
Maar nu zit de Sonos achter de UDM. Het kan aan de netwerkconfiguratie van de UDM of aan de WiFi liggen.

Als je de Sonos bedraad achter de UDM ook problemen vertoond dan zit het in de netwerkconfiguratie en moeten we daar verder zoeken, anders in de WiFi configuratie.

Volgens mij hebben we deze discussie al vaker gehad, als je niet bereid bent om simpele basis diagnoses uit te voeren, hoe kun je dan in hemelsnaam problemen oplossen? Je moet zaken stap voor stap uitsluiten.