UAP-AC-Pro / Controller ziet geen device

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennisK

UniFier
13 apr 2022
10
1
3
Beste lezer,

Om betere Wifi-dekking in huis te krijgen heb ik een Ubiquity UAP-AC-Pro aangeschaft. Deze heb ik met een kabel verbonden met een switch met POE-ondersteuning (Zyxel GS1005HP) die op zijn beurt is verbonden met een modem/router van Ziggo, de UBEE EVW321B.

Ik heb de Controller geïnstalleerd, maar het device komt niet tevoorschijn om te adopten. Als ik inlog op mijn modem (IP-adres 192.168.178.1) zie ik mijn device ook niet in de lijst staan met verbonden apparaten. Ik heb nog geprobeerd om mijn device rechtstreeks, dus niet via de switch, in de modem te pluggen, maar ook nu komt het apparaat niet tevoorschijn in de lijst.

In de controller zie ik wel onderstaande gegevens staan bij Networks, maar voor zover ik weet heb ik hier zelf niks ingevuld of veranderd. Kan het zijn dat het IP-adres van de AC-Pro hetzelfde moet zijn als het IP-adres van de router?

Hopelijk kan iemand mij helpen, alvast bedankt voor de genomen moeite!

Groet,
Dennis

screenshot.JPG
 
En: De instellingen bij Networks zijn alleen relevant als je een Unifi router hebt. Voor jou zijn alleen de instellingen onder WiFi van belang.

Welke kleur heeft de ring op het AP?
 
  • Leuk
Waarderingen: dbw
Dank voor je reactie. Het is een nieuw toestel, vers uit de doos. Ik heb inmiddels al 3x een reset uitgevoerd, maar geen resultaat.

De ring brandt steady wit.
 
Waar heb je de controller geïnstalleerd? Op een Windows PC misschien? Meestal is het dan de firewall of anti-virus software van de PC die communicatie met de AP blokkeert.

Maar hij zou in ieder geval een IP adres vanuit de router moeten krijgen.
 
Controller is inderdaad op een PC met Windows 10 geïnstalleerd. Ik heb de firewall ook al uitgeschakeld, maar dat hielp ook niet.
 
Ja, Java is geïnstalleerd. Ik heb ook ingelogd op mn router, maar de AP komt niet in de lijst tevoorschijn met een IP. Het is net of de router de AP niet ziet/herkent.
 
Andere kabel heb ik nog niet geprobeerd, zag daar ook geen reden toe, omdat de ring wel wit kleurt. Kan dan evengoed de kabel defect zijn? De switch ondersteunt POE dus heb eerst zonder de adapter gedaan en daarna via de adapter rechtstreeks op de modem, dus niet via de switch. Ik zal morgen wel eens een andere kabel proberen…
 
Ok, dat snap ik, maar als een kabel stuk is, kan dan de ring van de AP evengoed oplichten?
 
Ja, want voor voeding gebruikt hij maar een paar van de 8 aders in de kabel.
 
  • Leuk
Waarderingen: dbw
Helder, dan ga ik dat als eerste proberen. Ik moest de kabel door een loze leiding trekken, dus ik heb de utp-stekkers er zelf aan moeten zetten. Dikke kans dat hier dus iets mis is gegaan. De kabel van de modem naar de switch is kennelijk wel gelukt, want ik heb wel internet op mn PC.
 
Ik heb hier nog een kant en klare data kabel cat.5 utp 26 awg 4 pairs liggen. Kan ik die gebruiken om in ieder geval te testen of het aan de kabel ligt?
 
Oké, ik heb zojuist nieuwe, kant en klare, CAT6a S/FTP 100% koper, aangeschaft. Als ze binnen zijn zal ik weer berichten of het is gelukt.
Al betwijfel ik het of het aan de kabel ligt, want ik heb net nog de kabel (ook zelf gemaakt) die van de switch naar de PC loopt gepakt en daarmee de AP direct aan de modem aangesloten en toen kreeg de AP nog steeds geen IP-adres toegekend. Deze kabel zou goed moeten zijn, want mijn PC pakt daarmee gewoon een vaste verbinding i.p.v. WIFI.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.