UDM Pro eigen GPON ONT SFP

Het probleem is niet de disk, aangezien die 100% werkt zonder die specifieke GPON SFP erin. Dus de fout zit tussen de UDM SE en de SFP.

Probleem is ook niet enkel die HDD/Protect error he. Heel de Network application werkt ook niet goed dan.

Het is een 4TB WD Purple.
 
Mijn gok is dat er een proces in de UDM Pro volledig over zijn nek gaat als de SFP geplaatst is, waardoor je allerlei bijverschijnselen krijgt (het blijft Linux he? :) )

Het zou interessant zijn om te kijken via de SSH terminal hoe het er qua processen e.d. uitziet onder de motorkap.
 
De Network applicatie doet inderdaad vreemde dingen. Zodra je de SFP plaatst is de status Getting Ready..
Dit gedrag zie ik niet met een SFP van Cisco dus het lijkt op een crash en herstart welke in een loop blijven hangen.

1653646677205.png
 
Heb het nog niet getest sinds de Protect 2.0 GA update van gisteren, maar vermoed dat het op Unifi OS/Network level fout gaat inderdaad.
Met de Ubiquiti Ethernet SFP ook geen issues uiteraard. Heb geen andere SFP thuis liggen dan deze en die GPON SFP.

Heb je al iets van Unifi gehoord? Waar meld je zoiets, gebruik nog niet zo lang Unifi, dus geen ervaring met hun support.
 
Heb het nog niet getest sinds de Protect 2.0 GA update van gisteren, maar vermoed dat het op Unifi OS/Network level fout gaat inderdaad.
Met de Ubiquiti Ethernet SFP ook geen issues uiteraard. Heb geen andere SFP thuis liggen dan deze en die GPON SFP.

Heb je al iets van Unifi gehoord? Waar meld je zoiets, gebruik nog niet zo lang Unifi, dus geen ervaring met hun support.

Via deze knop kan je een ticket aanmaken. Die stuurt je vervolgens naar Deze link toe.
Je kan dan in een lijstje selecteren waar het over gaat en een korte omschrijving van het probleem achterlaten.
1653650346398.png


Ze zijn best snel met reageren dus mijn laatste contact was ongeveer een uur geleden.
Inmiddels al heel wat screenshots etc verder:
1653650514014.png
 
Dat zit op een wat logischere plek dan ik aan zoeken was :rolleyes:. Heeft het zin om nog een ticket te openen hiervoor denk je? Kan ook even afwachten wat ze bij jou zeggen, als het zo vlot gaat.
 
Dat zit op een wat logischere plek dan ik aan zoeken was :rolleyes:. Heeft het zin om nog een ticket te openen hiervoor denk je? Kan ook even afwachten wat ze bij jou zeggen, als het zo vlot gaat.
Ik denk persoonlijk dat het altijd zin heeft om een ticket te openen ook al is het probleem hetzelfde.
Hoe meer mensen zich melden hoe serieuzer het probleem wordt genomen. Vaak wordt de oorzaak dan ook makkelijker gevonden omdat je zaken hebt om te vergelijken.
 
Ik denk persoonlijk dat het altijd zin heeft om een ticket te openen ook al is het probleem hetzelfde.
Hoe meer mensen zich melden hoe serieuzer het probleem wordt genomen. Vaak wordt de oorzaak dan ook makkelijker gevonden omdat je zaken hebt om te vergelijken.
Heb hem er weer ingeprikt en de support ticket geopend. Ben benieuwd.
In mijn geval crashen Network en Protect steeds qua app.

Ben er overigens ook achter dat ik die module niet meer in kom, zodra ik hem nu in mijn UDM SE prik. Wanneer ik hem in een USW-16-POE steek, kan ik de configuratie gewoon aanpassen. Dus vermoed dat zonder dit probleem op te lossen we niet kunnen uitsluiten of de GPON-link werkt.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga dit topic graag volgen. De SFP module die ik heb besteld is deze. Hier hebben jullie nu deze problemen mee, toch? Als ik hem binnen krijg verwacht ik dan dezelfde issues en dan maak ik ook een support ticket.
 
  • Leuk
Waarderingen: RobertKoopman
Ik ga dit topic graag volgen. De SFP module die ik heb besteld is deze. Hier hebben jullie nu deze problemen mee, toch? Als ik hem binnen krijg verwacht ik dan dezelfde issues en dan maak ik ook een support ticket.

Dat is hem inderdaad! Top dat je ook een ticket wil openen. Alle beetjes helpen!
Mijn ticket is inmiddels (voor de 2e keer) geëscaleerd naar een ander team dus er lijkt wel schot in de zaak te zitten.

Heb jij ook een UDM SE? (of pro)
 
Is het iemand gelukt om die sfp überhaupt verbinding te laten maken (T-Mobile) door het configureren van het serienummer? Ik heb alleen een UDM-Pro het configureren zou dus ook daarop moeten gebeuren.
 
Is het iemand gelukt om die sfp überhaupt verbinding te laten maken (T-Mobile) door het configureren van het serienummer? Ik heb alleen een UDM-Pro het configureren zou dus ook daarop moeten gebeuren.

Het Zyxel modem dat ik van T-Mobile heb gekregen heeft ook een SFP poort. Misschien dat het ook daarop kan. Maar goed, de module van FS moet nog verstuurd worden.

Edit: oh nee, die poort werkt niet zie ik (of enkel met 1G AON).
 
Het Zyxel modem dat ik van T-Mobile heb gekregen heeft ook een SFP poort. Misschien dat het ook daarop kan. Maar goed, de module van FS moet nog verstuurd worden.

Edit: oh nee, die poort werkt niet zie ik (of enkel met 1G AON).
Welk modem is dat dan? De enige van T-Mobile met een SFP was de Draytek, deze werkt direct als je op AON zit, heb ik in verleden jaren in een Mikrotik HAP AC gehad, werkte perfect.

Edit:
De SFP in de nieuwe Zyxel T-54 is dus uitgeschakeld door T-Mobile, erg jammer. Huawei maakt ook gewoon GPON SFP’s…


Tot zover heb ik niks aan Unifi support, is eindelijk geëscaleerd naar tier 2, antwoord die met, je hebt geen compatible SFP gebruikt, probeer het daarmee…

FS.com heeft wel proberen te helpen, maar die eindigen met dat het iets in de UDM-SE is, zeker omdat die wel werkt in de USW-16-POE…

Serienummer aanpassen is overigens wel gelukt, maar kan verder niet testen, omdat de module niet volledig opstart in de UDM-SE, laser/led gaat niet aan door de fout.

Zit eraan te denken om maar te retourneren en de Huawei GPON ONT intact te houden, het werkt prima ermee.[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ik was ook van plan om glasvezel (T-Mobile) direct in mijn UDMP te steken d.m.v. SFP, maar ik kwam op diverse fora berichten tegen waarbij mensen aan het testen waren met diverse modules, maar een positief resultaat bleek telkens uit. Ik heb er toen voor gekozen om de Huawei ONT te vervangen voor een Ufiber Loco (gewoon omdat het kon ;)), maar ook dat ding heb ik geretourneerd, omdat ik er maar een maximale downloadsnelheid van 500mbps uitkreeg i.p.v. 1000mbps. Uiteindelijk dus alles maar in de oude staat (Huawei ONT) hersteld. Het was allemaal niet voor niets, want ik heb weer een aantal dingetje bijgeleerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: DanielDeni
Is het iemand gelukt om die sfp überhaupt verbinding te laten maken (T-Mobile) door het configureren van het serienummer? Ik heb alleen een UDM-Pro het configureren zou dus ook daarop moeten gebeuren.

Vanavond wordt hier een mediaconverter bezorgd. Puur om te testen of ik verbinding kan krijgen met de SFP.
De connectie naar de UDM SE is dan via een normale netwerkkabel.

Tot zover heb ik niks aan Unifi support, is eindelijk geëscaleerd naar tier 2, antwoord die met, je hebt geen compatible SFP gebruikt, probeer het daarmee…

Lekker dan! Misschien kan ik bewijzen met de mediaconverter dat het probleem daadwerkelijk aan de UDM ligt. Bij mij loop de support nog wel. Ik heb gister nog 3 supportfiles doorgestuurd.

FS.com heeft wel proberen te helpen, maar die eindigen met dat het iets in de UDM-SE is, zeker omdat die wel werkt in de USW-16-POE…

Ik denk ook niet dat het aan de SFP ligt, in Frankrijk wordt de SFP regelmatig gebruikt icm Orange. Zelfs op 2.5G.
 
Vanavond wordt hier een mediaconverter bezorgd. Puur om te testen of ik verbinding kan krijgen met de SFP.
De connectie naar de UDM SE is dan via een normale netwerkkabel.



Lekker dan! Misschien kan ik bewijzen met de mediaconverter dat het probleem daadwerkelijk aan de UDM ligt. Bij mij loop de support nog wel. Ik heb gister nog 3 supportfiles doorgestuurd.



Ik denk ook niet dat het aan de SFP ligt, in Frankrijk wordt de SFP regelmatig gebruikt icm Orange. Zelfs op 2.5G.
Denk dat het probleem in de 2.5Gbps van de SFP zit, de USW-16-POE heeft enkel 1Gbps SFP slot, daarin werd de SFP direct herkend met juiste status en kon gelijk connectie maken met de SFP via SSH op het netwerk.

Dus ook al forceer je de UDM-SE op 1Gbps, lijkt hij niet volledig daarop te draaien met die SFP. FS.com gaf dat overigens ook als tip aan het begin, om hem te forceren op 1Gbps, omdat de UDM-SE geen 2.5Gbps ondersteund op de SFP+ poorten.

Beide tickets staan bij mij nog open (van UF en FS), heb FS al gevraagd hoe lang ik nog de tijd hebt voor retour, dus denk dat hij maar retour gaat. Heb er niet veel vertrouwen in dat UF er iets mee gaat doen. Zodra T-Mobile eenmaal over is op XGS-PON zal het niet een probleem zijn denk ik, omdat die SFP's op 10Gbps werken, daar hebben wij alleen nog niks aan met T-Mobile.
 
  • Leuk
Waarderingen: Eddie the Eagle
Laatste antwoord gehad van Unifi. Heb de RMA aangemaakt bij FS.com, kansloos dit. Eerste ervaring met support van UF, zeer typerend voor het bedrijf…

Als ze nou zelf een GPON module hadden waarvan je het serienummer kan aanpassen, maar die is er niet in SFP vorm.

Hi,

Thank you for your reply.

Unfortunately, we cannot guarantee how other modules might work with our devices, of course it wont be the same with all. We only suggest the ones listed in article.

For those users searching for recommendations that involve third party devices as well, I usually suggest they take advantage of the Ubiquiti Community. In the community you'll be able to get advice from other Ubiquiti users who are not only experienced in our products, but will also have worked with deployments including third-party devices.

If you have any other questions, please let us know!

Thanks!
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.