Heb het nog niet getest sinds de Protect 2.0 GA update van gisteren, maar vermoed dat het op Unifi OS/Network level fout gaat inderdaad.
Met de Ubiquiti Ethernet SFP ook geen issues uiteraard. Heb geen andere SFP thuis liggen dan deze en die GPON SFP.
Heb je al iets van Unifi gehoord? Waar meld je zoiets, gebruik nog niet zo lang Unifi, dus geen ervaring met hun support.
Ik denk persoonlijk dat het altijd zin heeft om een ticket te openen ook al is het probleem hetzelfde.Dat zit op een wat logischere plek dan ik aan zoeken was. Heeft het zin om nog een ticket te openen hiervoor denk je? Kan ook even afwachten wat ze bij jou zeggen, als het zo vlot gaat.
Heb hem er weer ingeprikt en de support ticket geopend. Ben benieuwd.Ik denk persoonlijk dat het altijd zin heeft om een ticket te openen ook al is het probleem hetzelfde.
Hoe meer mensen zich melden hoe serieuzer het probleem wordt genomen. Vaak wordt de oorzaak dan ook makkelijker gevonden omdat je zaken hebt om te vergelijken.
Ik ga dit topic graag volgen. De SFP module die ik heb besteld is deze. Hier hebben jullie nu deze problemen mee, toch? Als ik hem binnen krijg verwacht ik dan dezelfde issues en dan maak ik ook een support ticket.
Ik heb de UDM Pro.Dat is hem inderdaad! Top dat je ook een ticket wil openen. Alle beetjes helpen!
Mijn ticket is inmiddels (voor de 2e keer) geëscaleerd naar een ander team dus er lijkt wel schot in de zaak te zitten.
Heb jij ook een UDM SE? (of pro)
Is het iemand gelukt om die sfp überhaupt verbinding te laten maken (T-Mobile) door het configureren van het serienummer? Ik heb alleen een UDM-Pro het configureren zou dus ook daarop moeten gebeuren.
Welk modem is dat dan? De enige van T-Mobile met een SFP was de Draytek, deze werkt direct als je op AON zit, heb ik in verleden jaren in een Mikrotik HAP AC gehad, werkte perfect.Het Zyxel modem dat ik van T-Mobile heb gekregen heeft ook een SFP poort. Misschien dat het ook daarop kan. Maar goed, de module van FS moet nog verstuurd worden.
Edit: oh nee, die poort werkt niet zie ik (of enkel met 1G AON).
Is het iemand gelukt om die sfp überhaupt verbinding te laten maken (T-Mobile) door het configureren van het serienummer? Ik heb alleen een UDM-Pro het configureren zou dus ook daarop moeten gebeuren.
Tot zover heb ik niks aan Unifi support, is eindelijk geëscaleerd naar tier 2, antwoord die met, je hebt geen compatible SFP gebruikt, probeer het daarmee…
FS.com heeft wel proberen te helpen, maar die eindigen met dat het iets in de UDM-SE is, zeker omdat die wel werkt in de USW-16-POE…
Denk dat het probleem in de 2.5Gbps van de SFP zit, de USW-16-POE heeft enkel 1Gbps SFP slot, daarin werd de SFP direct herkend met juiste status en kon gelijk connectie maken met de SFP via SSH op het netwerk.Vanavond wordt hier een mediaconverter bezorgd. Puur om te testen of ik verbinding kan krijgen met de SFP.
De connectie naar de UDM SE is dan via een normale netwerkkabel.
Lekker dan! Misschien kan ik bewijzen met de mediaconverter dat het probleem daadwerkelijk aan de UDM ligt. Bij mij loop de support nog wel. Ik heb gister nog 3 supportfiles doorgestuurd.
Ik denk ook niet dat het aan de SFP ligt, in Frankrijk wordt de SFP regelmatig gebruikt icm Orange. Zelfs op 2.5G.