UDM Pro extern beheren.

Ambidexterity

UniFier
5 jan 2022
201
86
28
Ik heb op mijn telefoon Unifi network app draaien.
De next gen 2 pro cloudkey op de zaak staat daar in en kan ik overal bedienen, perfect.
Maar de UDM Pro thuis krijg ik er niet in, ja alleen local. Vul ik mijn wan adres in, dan zegt de app dat de UDM Pro offline is.
De functie "Remote Access: Access and manage your console from unifi.ui.com" staat aan bij advanced.
Ik zie geen mogelijkheid van ergens een poort open zetten UniFi Os, of kijk ik er overheen?

De UDM Pro is aangesloten aan een Ziggo router met vast IP en in bridge modus.
 
Zo'n account heb ik inderdaad aangemaakt.
Als ik in de portal kijkt "https://unifi.ui.com/dashboard", dan zie ik hem er wel bij staan (zie screenshot)

In de "Unifi network app" als ik op het plusje klikt, dan gaat hij zoeken, maar dan vindt hij niks.
Ik gaat er vanuit dat hij via Bluetooth zoekt en dit alleen kan bij een eerste setup.
Bij de melding "Geen console of apparaat gevonden" kies ik voor "Andere setup opties".
Daarna kies ik "Maak een verbinding op basis van IP adres".

Daar kan ik een naam aangeven, dat is opzicht niet zo spannend.
Bij "Unifi os console" heb ik de opties "IP adres / URL", "Gebruikersnaam en wachtwoord.
De poort staat standaard ingevuld op 8443
Wachtwoord en gebruikersnaam heb ik ingevuld, Als ik bij IP adres het LAN adres invult, dan werkt het gelijk, maar dan alleen local.
Vul ik het WAN adres in, dan krijg ik na een aantal seconde de melding dat de console offline is.

Daarom dacht ik dat er misschien ergens een poort open moest, maar in de portal geeft hij wel online weer.


udm.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Nog wat anders, ik zie dat jij in je portal 3 apparaten hebt staan, ik wist niet dat dit kan, dus ik heb 2 accounts.
Maar ik zie ook niet een optie om een tweede apparaat toe te voegen.

Edit:
@dbw, we schreven tegelijk een bericht zie ik nu, maar nee, ik heb geen UI account voor beide dus.
Er gaan nog 3 apparaten bijkomen in de aankomende weken, zal wel fijn zijn als alles in een account kon.
 
Nog wat anders, ik zie dat jij in je portal 3 apparaten hebt staan, ik wist niet dat dit kan, dus ik heb 2 accounts.
Maar ik zie ook niet een optie om een tweede apparaat toe te voegen.

@dbw, we schreven tegelijk een bericht zie ik nu, maar nee, ik heb geen UI account voor beide dus.
Er gaan nog 3 apparaten bijkomen in de aankomende weken, zal wel fijn zijn als alles in een account kon.
Daarom werkt het niet
 
  • Leuk
Waarderingen: Ambidexterity en LTAX04
Nog wat anders, ik zie dat jij in je portal 3 apparaten hebt staan, ik wist niet dat dit kan, dus ik heb 2 accounts.
Maar ik zie ook niet een optie om een tweede apparaat toe te voegen.
Ik heb alle apparaten aan 1 account UI gekoppeld, omdat deze apparaten van mij zijn. Ik kan me voorstellen dat je apparaten van andere mensen in een aparte portal hebt staan.

Vul ik het WAN adres in, dan krijg ik na een aantal seconde de melding dat de console offline is.
Volgens mij kun je geen WAN adres invullen om via de iOS App connectie te maken, daar is nml de UniFI OS Portal voor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ambidexterity
Oke, dus ik moet de console overzetten naar de andere account neem ik aan.
Hoe pak ik dat het beste aan?

Ik heb een gebruiker aangemaakt (Super Admin) bij de account die ik wil verplaatsen/overdragen.
Ik neem aan dat ik iets in deze richting moet zoeken toch?
Dan zie ik bij Advanced "Transfer Owner" staan, ik kan de nieuwe gebruiker selecteren en op de knop "Transfer" Klikken.

Maar voor ik daar op klikt, vraag ik maar even liever of ik dat zo wel goed doet :unsure:
 
Een beetje vreemd, maar "Remote Acces" schuifje is weg :oops:

Als ik kijkt via unifi.ui.com dan kom ik mijn gen-2 key tegen en die heeft dat schuifje wel.
De UDM kan ik alleen benaderen via de LAN ip adres, wel kan ik inloggen met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord, maar hier geen schuifje dus.

Edit:
Oke, ik kan ook nog in loggen met de oude gebruikersnaam en wachtwoord dus, en dan staat het schuifje daar dan wel.

Ik kan geen optie vinden om een backup te maken, om vervolgens de UDM te resetten en de backup terug te draaien.
 
Laatst bewerkt:
Gelukt...............
Ingelogd met de oude gegevens, schuifje omgezet naar groen, toen kreeg ik de optie om weer gebruikersnaam en wachtwoord in te geven.
Ik heb toen de gebruikersnaam en wachtwoord ingegeven van de andere account en toen werkte het.

[toevoeging]
Nu nog beter, ik heb account 2 overgedragen aan account 1, toen gebruiker 2 bij account 1 verwijderd.
Nu account 2 opzeggen en dan is het helemaal perfect (y)

Telefoon WiFi uitgezet en via de G5 verbinding werkt het ook goed.

Thanks voor jullie hulp 🍺
 
Laatst bewerkt:
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..