UDM pro geeft ISP fout maar is zelf de oorzaak

canedje

UniFier
22 dec 2022
4
1
3
Sinds een paar maand krijg ik na een paar weken internet disconnected fouten. Als er 1 geweest is komen die na een tijdje weer en dan steeds sneller achter elkaar nogmaals.
De UDM geeft dan als advies om het modem te herstarten (Ik zit bij Ziggo)
Dat heb ik gedaan maar dan blijven de disconnects terugkomen.
Echter als ik dan de UDM-pro herstart verdwijnt het voor een paar weken.
Daarna komt het weer terug en moet ik de UDM-pro herstarten om het op te lossen.

Wat zou dat kunnen zijn?
 
Herkenbaar. Heb een UDM-SE en Odido fiber. Heb lang gedacht dat het de ONT was, maar als ik het originele Odido modem aansluit krijg ik geen enkele melding van storingen. Een wekelijkse restart van de UDM loste alles op.
Ik heb inmiddels alle ongebruikte apps (Access, Connect, Innerspace) verwijderd en nu draait de UDM al een maandje prima zonder restarts.
 
  • Leuk
Waarderingen: mezzerin
Herkenbaar. Heb een UDM-SE en Odido fiber. Heb lang gedacht dat het de ONT was, maar als ik het originele Odido modem aansluit krijg ik geen enkele melding van storingen. Een wekelijkse restart van de UDM loste alles op.
Ik heb inmiddels alle ongebruikte apps (Access, Connect, Innerspace) verwijderd en nu draait de UDM al een maandje prima zonder restarts.
Dit had ik dus ook als ik ONT op poort 9 UTP van udm pro heb aangesloten. Sinds ik de Ubiqiti 10GB SFP+ Copper module gebruik en daar met UTP op aangesloten heb nooit meer een melding gehad. (XGS-PON via Delta netwerk).