UDR UDR Loopt vast en RMA

skank

UniFier
16 jan 2019
270
36
28
Ik kom hier helaas even terug.
Ik heb hier dat de wifi elke dag wel 2/3 maal uitvalt.. en dan 1 minuut later terug up is...
ECht om van te spugen en mn vrouw is het eigenlijk ferm beu.
Ik had dit met de usg totaal niet.

Ik weet ook totaal niet hoe ik moet beginnen troubleshooten...
Ik vermoed dat dit hetzelfde probleem is als hierboven van de 2 andere gebruikers?
 
Beginnen met een factory reset? Dan de instellingen standaard laten staan (niet ideaal maar goed) en kijken of het probleem over is. Zo niet? Zet het AP in de UDR eens uit.
 
Ik kom hier helaas even terug.
Ik heb hier dat de wifi elke dag wel 2/3 maal uitvalt.. en dan 1 minuut later terug up is...
ECht om van te spugen en mn vrouw is het eigenlijk ferm beu.
Ik had dit met de usg totaal niet.

Ik weet ook totaal niet hoe ik moet beginnen troubleshooten...
Ik vermoed dat dit hetzelfde probleem is als hierboven van de 2 andere gebruikers?
Als je aangeeft dat de WiFI uitvalt bedoel je dan specifiek de WiFi? Of valt internet bedraad ook weg? Wat zie je in de logs?
 
Als je aangeeft dat de WiFI uitvalt bedoel je dan specifiek de WiFi? Of valt internet bedraad ook weg? Wat zie je in de logs?
Of bedraad wegvalt : ja , zelfde moment
Meldingen in de log is gewoon: High latency detected. Pleaser restart your modem. If this issue presist, please contact your ISP ( orange modem werd al gereset idem Unifi Dream Router)
Ik zie net dat mn ap's een update klaarstaan hebben, wie weet, maar vrees ervoor.
 
Het ging mij er meer om dat het WiFi6 AP in de UDR mogelijk voor problemen zorgt. Maar dat is niet zo want je hebt ook bedraad hetzelfde probleem.

Hoe is de UDR verbonden met het Orange modem? Is de kabel OK?

Clasping at straws here ;)
 
Het ging mij er meer om dat het WiFi6 AP in de UDR mogelijk voor problemen zorgt. Maar dat is niet zo want je hebt ook bedraad hetzelfde probleem.

Hoe is de UDR verbonden met het Orange modem? Is de kabel OK?

Clasping at straws here ;)
Kabel is ook ja, werd ook al es vervangen, maakt niks uit
 
UniFi OS up to date? Vermoedelijk wel.

Wat heb je tot nu toe gedaan om het probleem te isoleren? Dat helpt bij het zoeken naar een oplossing.
 
UniFi OS up to date? Vermoedelijk wel.

Wat heb je tot nu toe gedaan om het probleem te isoleren? Dat helpt bij het zoeken naar een oplossing.
JA alles up to date

Was ook zo bij eerdere versies
Factory reset modem
Factory reset dream router
KAbels vervangen
Switches vervangen

IS dit niet hetzelfde probleem als unifi-master en/of TomAlexander?
Ik had dit probleem niet met de usg
 
JA alles up to date

Was ook zo bij eerdere versies
Factory reset modem
Factory reset dream router
KAbels vervangen
Switches vervangen

IS dit niet hetzelfde probleem als unifi-master en/of TomAlexander?
Ik had dit probleem niet met de usg
Wat voor exotische harware heb je gekoppeld zowel bedraad als wireless? Geen devices dubbel aangesloten?

deel wat meer gegevens, op deze manier blijft het een ‘raadt het plaatje’
 
Wat voor exotische harware heb je gekoppeld zowel bedraad als wireless? Geen devices dubbel aangesloten?

deel wat meer gegevens, op deze manier blijft het een ‘raadt het plaatje’
Exotisch?
Lol
Niks
Google home devices ,smartphone en laptop draadloos.
Voor de rest bekabeld tv, unraid server, ...
Maar daar zit het toch echt niet...

Ik heb wel 2 routers achter elkaar, zit het daar ergens?
Vraag was ook of dit hetzelfde kan zijn als bij Unifi-master , want blijkbaar zijn er nog dergelijke klachten
Heeft dit te maken met MTU settings?

Ik zie ook dat er een nieuw os is. Deze werd net updated, benieuwd of dat iets doet

UniFi OS - Dream Machine SE 3.0.13​

 
Na die update zegt mijn network application de hele tijd starting/stopping...
Reboot doen of gerust laten?
Ik lees ook dat er een ad blocker inzit, ik had via mijn home assistant wel een ad guard addon draaien, is die dan overbodig?
IS die van unifi evengoed?

Ik zie ook dit van een persoon die ook dezelfde meldingen heeft als mij, i dunno of dat iets is
Update hier op de Dream Router ook goed verlopen, draait inderdaad allemaal wat vlotter. Helaas nog steeds om de dag de melding (hoopte er vanaf te zijn ):

Packet loss detected. Please restart your modem. If this issue persists, please contact your ISP.
Misschien moet je voor jouw Dream Router dan eens een andere ping server instellen dan ping.ubnt.com.
 
Iemand?
Gisteren gans de dag was de ui onbereikbaar (nog nooit gehad), maar bleek alles wwel online te blijven, tot gisterenavond weer wifi uit...
Dan maar terug gereboot (stekker eruit en erin) van de dream router
Dan savonds nog es wifi uit...
Deze middag terug hetzelfde.. wifi eruit en niet meer terugkomen
Terug gereboot, ik doe niets anders tegenwoordig...

Dit wordt echt dringend, ik krijg het hier thuis niet meer verkocht, veel zin om gans de boel eruit te gooien
 
Op één of andee manier is het een rommeltje geworden op jouw netwerk. En het is inmiddels zo'n spaghetti aan informatie geworden dat ik er niet meer uit kom.

Er is niets mis met de UDR! Je hebt nu je tweede UDR en ervaart dezelfde problemen. Dus (!) het zit in je netwerk.

Begin helemaal opnieuw! En dat betekent HELEMAAL opnieuw. Alles afkoppelen, apparaten afkoppelen en alles naar fabrieksinstellingen. GEEN back-ups teruglezen. Gebruik je een modem in bridge? Checken of die goed staat ingesteld.

Dan de UDR aanzetten en alleen in de basis configureren. Vlans voor IoT? Dat komt later wel. Fancy configjes? Later!
Nu de basis van je netwerk opzetten; dus switches en ap's aansluiten en standaard laten.
Werkt alles nog? Dan één voor één de apparaten aansluiten. Zo veel mogelijk tijd daatussen en gedurende deze fase de log van de UDR in de gaten houden.
Gaat dat allemaal goed? Dan een paar dagen afblijven. Nog steeds goed? Dan rebooten. Dan nog steeds goed? Dan kun je gaan klooien met exotische configuraties.

Kost wat moeite maar anders blijft het aanklooien.

Geen begrip bij je partner? Terug naar fabrieksinstellingen! ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Marnix61 en dbw
Op één of andee manier is het een rommeltje geworden op jouw netwerk. En het is inmiddels zo'n spaghetti aan informatie geworden dat ik er niet meer uit kom.

Er is niets mis met de UDR! Je hebt nu je tweede UDR en ervaart dezelfde problemen. Dus (!) het zit in je netwerk.

Begin helemaal opnieuw! En dat betekent HELEMAAL opnieuw. Alles afkoppelen, apparaten afkoppelen en alles naar fabrieksinstellingen. GEEN back-ups teruglezen. Gebruik je een modem in bridge? Checken of die goed staat ingesteld.

Dan de UDR aanzetten en alleen in de basis configureren. Vlans voor IoT? Dat komt later wel. Fancy configjes? Later!
Nu de basis van je netwerk opzetten; dus switches en ap's aansluiten en standaard laten.
Werkt alles nog? Dan één voor één de apparaten aansluiten. Zo veel mogelijk tijd daatussen en gedurende deze fase de log van de UDR in de gaten houden.
Gaat dat allemaal goed? Dan een paar dagen afblijven. Nog steeds goed? Dan rebooten. Dan nog steeds goed? Dan kun je gaan klooien met exotische configuraties.

Kost wat moeite maar anders blijft het aanklooien.

Geen begrip bij je partner? Terug naar fabrieksinstellingen! ;)
Huh
Neen dit is mijn eerste udr.
Ik heb ervoor 2x usg gehad, en daar was voeding telkens kapot waardoor ik nu een udr heb.
Ik ervaar dus geen zelfde problemen... Ze zijn er altijd geweest met de udr, maar niet met de usg

Ik gebruik idd een modem in bridge, vraag is of het daar niet aan ligt... misschien kan ik dit nog als laatste ding proberen alvorens echt ALLES te resetten.
Indien ik toch reset, start ik dan direct met die modem in bridge of niet?

Bijkomend probleem is dat ik met HEEL wat domotica en google home zit (op apart iot vlan idd) wat ik dan allemaal moet gaan aanpassen
Phew leuk is anders.
Maar ik wil het wel opgelost natuurlijk.
Wat raad je dan aan als instructievideo om die udr clean op te zetten?
Nu heb ik alles in de 192.168.99.x range
Laat ik dan best ook alles in 192.168.1.x ?

Edit: vandaag terug de wifi eruit voor enkele minuten
 
Ik zie ook dat er een nieuw os is. Deze werd net updated, benieuwd of dat iets doet

UniFi OS - Dream Machine SE 3.0.13​

Goedemorgen Skank, heb je zowel een UDR alsook een UDM-SE? Omdat je het hier hebt, over de update van de UOS op een UDM-SE.

PS: helaas heb je niet je netwerk apparatuur in je profiel gezet, dus kan ik niet even spieken bij je ... ;)
 
Huh
Neen dit is mijn eerste udr.
Ik heb ervoor 2x usg gehad, en daar was voeding telkens kapot waardoor ik nu een udr heb.
Ik ervaar dus geen zelfde problemen... Ze zijn er altijd geweest met de udr, maar niet met de usg

Ik gebruik idd een modem in bridge, vraag is of het daar niet aan ligt... misschien kan ik dit nog als laatste ding proberen alvorens echt ALLES te resetten.
Indien ik toch reset, start ik dan direct met die modem in bridge of niet?

Bijkomend probleem is dat ik met HEEL wat domotica en google home zit (op apart iot vlan idd) wat ik dan allemaal moet gaan aanpassen
Phew leuk is anders.
Maar ik wil het wel opgelost natuurlijk.
Wat raad je dan aan als instructievideo om die udr clean op te zetten?
Nu heb ik alles in de 192.168.99.x range
Laat ik dan best ook alles in 192.168.1.x ?

Edit: vandaag terug de wifi eruit voor enkele minuten
Best handig om met het modem te beginnen. Veel mensen zetten hem in bridge dus dat zou ik aan het begin meteen zo instellen. UDR eraan, laptop koppelen aan de UDR en gaan met die banaan. Welke range je gebruikt, maakt niet zoveel uit. Als 192.168.99.x voor jou werkt, stel je dat na de reset in en ga je verder.

Ik ben niet van de video's. Ik kan je daar niet mee helpen. Het factory resetten van de UDR is niet heel ingewikkeld. Het is gewoon een optie in het UniFi OS.

Je geeft aan dat je weer een storing op de WiFi had. Lag jouw vaste netwerk er ook uit? Had je nog wel Internet? Wat staat er in de log van de UDR op het moment dat WiFi uitviel?

We komen er wel ;)
 
Goedemorgen Skank, heb je zowel een UDR alsook een UDM-SE? Omdat je het hier hebt, over de update van de UOS op een UDM-SE.

PS: helaas heb je niet je netwerk apparatuur in je profiel gezet, dus kan ik niet even spieken bij je ... ;)

Ik heb een UDR geen udm-se sorry
Goeie tip, ik zal app even in mn profiel zetten
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..