UDR UDR Loopt vast en RMA

Hey type is ch6643E

Deze morgen opgestaan om 7u , rara geen wifi (lag er uit van 4:45 tot 7u20)
Ik heb het echt gehad he, heeft dus niks uitgemaakt de reset.
Nu, wat heb ik gedaan.

Ik had geen wifi, naar de udr gelopen en laptop bekabeld verbonden:
-> geen verbinding
-> UDR UI niet bereikbaar (het blauw schermpje op de udr toonde normale upload/download, er stond dus NIET op GEEN NETWERKVERBINDING)
precies of hij vast zat dus. Ik kon dus niets in de log bekijken


DAARNA laptop bekabeld verbonden aan de orange modem -> verbinding !!!

Ik heb dan maar de udr weer power off/on gedaan en terug verbinding.
Nu 45min later, weer ff de verbinding weg, al was die heel kortstondig nu, want hij heeft zichzelf hersteld.

Logs in de network app tonen nu niets extras sinds de high latency van gisterenavond
 
Stond er op het display ook een Utilisatiepercentage?

Wordt het toch een RMA, vrees ik. Ik kon het mij niet voorstellen maar blijkbaar kan een UDR dus ook gewoon "defect" uit de fabriek komen.
 
Stond er op het display ook een Utilisatiepercentage?

Wordt het toch een RMA, vrees ik. Ik kon het mij niet voorstellen maar blijkbaar kan een UDR dus ook gewoon "defect" uit de fabriek komen.
Neen dacht het niet, je doet me nu twijfelen.
Ik heb hem nog maar sinds july, en sindsdien volgens mij al continu problemen
Net even opgezocht en heb hem rechtstreeks via de ubiquiti europe store gekocht.

Hoe doe ik die RMA?
Dus tligt toch aan de router he
Ik dacht het al.
Verdomme :(
Ik zal dus een hele tijd zonder netwerk zitten als ik die rma moet doen

EDIT: ik lees al geen goeie zaken omtrent RMA in europe
 
Laatst bewerkt:
Je kunt een RMA hier starten: https://rma.ui.com/submit

Je kunt (hoe vervelend ook) wel in de tussenliggende periode gebruik maken van jouw Orange modem, toch? En je kunt een controller installeren op jouw laptop om de AP's in te regelen voor WiFi. Niet ideaal maar goed... het is even niet anders.
 
Moet ik dan ook uitleggen wat er fout is?
Ik heb een beetje schrik dat ik die zal terugkrijgen en dat er niets mee zal gebeurd zijn...
Dat is toch nog garantie toch? van july...

Hoe zou ik het probleem nu best omschrijven in het engels?
 
Je zal wel moeten aangeven wat er gebeurt maar volgens mij hoef je niet heel diep in de details (ik heb nog nooit een RMA gedaan bij UI). Als je beschrijft wat er gebeurt en wat je hebt gedaan (updates, factory reset, alles default etc) dan lijkt het mij sterk dat ze jouw RMA niet honoreren. Overigens hoef je hem volgens mij pas op te sturen als zij de RMA goedkeuren.

En ja, dat is nog garantie. Zelfs in Amerika heb je een jaar garantie en in België is dat zelfs twee jaar. En aangezien ze hem daar (België) verkocht hebben, sta je in jouw recht.
 
RMA ticket gedaan.
Ben benieuwd :( Ik hoop wel dat het opgelost raakt, en ik hem niet gewoon terugkrijg waarbij ze zeggen "niks aan" en dat het probleem er nog steeds is.
 
Je kunt rustig slapen zodra ze de RMA hebben geaccepteerd. Ze gaan hem echt niet tot in detail onderzoeken of testen. Ze sturen gewoon een nieuwe. Veel goedkoper en sneller. Misschien dat ze daarna de ingeleverde UDR nog een keer flashen en testen en als refurbished in de markt zetten maar ik acht die kans klein. Productiekosten van zo'n apparaat zijn misschien 6 tientjes; de moeite niet waard.
 
  • Leuk
Waarderingen: skank
Thx voor de hulp
Maak ik snel een backup van hetgeen ik nu heb?
Zodat ik die dan kan terugplaatsen eens ik een nieuwe heb?
De vraag is dan of ik de backup neem van enkele dagen terug zodat ik AL mijn settings nog heb.
Of maak ik nu een nieuwe backup zodat ik een cleane start heb...
 
Je pakt een online back-up van jouw vorige installatie als je dat wil. Die staat gewoon in jouw UI SSO account. Ik zou van de gelegenheid gebruik maken om opnieuw te beginnen maar ik kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten.
 
Je pakt een online back-up van jouw vorige installatie als je dat wil. Die staat gewoon in jouw UI SSO account. Ik zou van de gelegenheid gebruik maken om opnieuw te beginnen maar ik kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten.
Wel als je zegt ik zou opnieuw beginnen, dan kan ik eigenlijk best NU een backup nemen, en dan daarop terugvallen, gezien ik gisteren nog maar opnieuw begonnen ben en daar geen backup van is.
Zo ben ik dan ook opnieuw begonnen maar heb ik toch al een backup...
Als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik moet dan wel nog heel wat doen (vpn, wifi guest, vlan iot) etc etc
 
Yes will do
Is er eigenlijk een reden waarom er aangeraden werd om op een subnet 192.168.99.x te zitten ipv standaard 192.168.1.X ?
 
Ik heb geen idee wie jou dat heeft aangeraden. Het is nonsens. Je kunt van de volgende IP ranges gebruik maken:

10.0.0.0/810.0.0.0 – 10.255.255.255
16777216​
Private networkUsed for local communications within a private network.[3]
172.16.0.0/12172.16.0.0 – 172.31.255.255
1048576​
Private networkUsed for local communications within a private network.[3]
192.168.0.0/16192.168.0.0 – 192.168.255.255
65536​
Private networkUsed for local communications within a private network.[3]

Dus ook 192.168.1.x of whatever.
 
  • Leuk
Waarderingen: skank
Ah RMA approved
Moet nu shippen, ff zoeken waar die heen moet en hoe te verpakken.
edit: aha die moet blijkbaar naar NL
 
Vraagje, ik wil die udr er nu vantussen, als ik gewoon de switch met daarachter de AP's koppel aan mn orange router, dan is gaat wifi even offline, en dan komt hij terug, en na 5min gaat de wifi volledig down
Is dit normaal?
Ik had de switches en AP's vaste ips gegeven maar die krijgen nu terug andere ips natuurlijk.

Wat doe ik nu best zodat ze hier thuis blijvende wifi en bekabelde verbinding hebben?
De ap's op de unifi switch laten en de switch koppelen aan de orange modem , maar hoe krijg ik die aps dan stabiel wifi uitzenden?
Of moet ik de ap's koppelen aan mn orange modem?
of aps uitschakelen en wifi van de orange modem gebruiken die crappy is en al mn toestellen daarop koppelen? :(
 
Je kunt het beste de switch en de AP's resetten nadat je op jouw laptop de controller hebt geïnstalleerd. Dan kun je ze adopteren en dan heb je weer WiFi. Je kunt bij UI in de support sectie vinden hoe je de controller moet installeren (heb ik nu even niet bij de hand).

Succes!
 
Ten eerste zou ik niet van alles tegelijk veranderen als je netwerken, bridge, routers, netmask niet volledig begrijpt (en je wel van alles aan elkaar aan het knopen bent)

Denk dat je als eerste nu je orange router van bridge af moet halen en het lan zo instellen dat deze in de range zitten van de vaste ip adressen van je AP’s, hiermee voorkom je dat het eerste device direct aan internet wordt gekoppeld met het publieke ip adres en de rest niet meer werkt. Dus stel het modem in als router en dat het lan in het 192.169.199.0/24 (netmask 255.255.255.0) netwerk zit.

Denk nog steeds dat het verstandiger is om je orange router te laten vervangen of in ieder geval goed door te laten meten, er lijkt iets mis met je WAN. Hopelijk niet meerdere devices aan je orange router gekoppeld? Dus het was echt glas -> orange -> udr -> switch -> orgie lan
 
Laatst bewerkt:
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..

Vergelijkbare onderwerpen