Zeven weken geleden heb ik een UDR aangeschaft. Ik was al in het bezit van standalone AP's, maar was het gebruik en gebrek aan mogelijkheden van de ISP modem beu. Alles werkte perfect, tot gisterenochtend. Geen internet meer. De UDR is niet meer benaderbaar. Zowel vanuit de cloud als direct bekabeld geen toegang. Ook via de app geen contact. De Led bleef wit knipperen. Heb alle stappen doorlopen zoals gesteld vanuit Ubiquiti. Fabrieksreset hielp niet. Recovery mode werkte wel, maar de firmware was niet te flashen. Heb alle 3 de firmwareversies van de UDR geprobeerd, maar na enkele minuten kwam steeds de melding 'invalid firmware'. En ik weet zeker dat ik de goede firmware had.
Auto updates stonden uit en er was geen backup gepland. Ook geen stroomuitval gehad. Ik kon zien dat de verbinding verbroken is om 05.32 uur. Wat er wel gebeurd is, is me een raadsel. Ik heb de UDR nu aangemeld voor reparatie cq. vervanging bij de webshop waar het apparaat gekocht is en heb voor nu de ISP modem uit bridge gehaald.
Ik kan weinig terugvinden over dit probleem. Wel UDR's die volledig kapot zijn en niet meer aan gaan, maar dat was hier niet het probleem. Techniek kan kapot natuurlijk, maar het maakt me wel wat huiverig voor een vervangende UDR. De voorgaande dagen was er geen signaal dat er iets kapot zou gaan (cpu load, temperatuur, etc). Jammer, want de UDR past perfect bij mijn use case. Klein huishouden met op termijn een mogelijkheid tot toevoegen van een of twee camera's.
Auto updates stonden uit en er was geen backup gepland. Ook geen stroomuitval gehad. Ik kon zien dat de verbinding verbroken is om 05.32 uur. Wat er wel gebeurd is, is me een raadsel. Ik heb de UDR nu aangemeld voor reparatie cq. vervanging bij de webshop waar het apparaat gekocht is en heb voor nu de ISP modem uit bridge gehaald.
Ik kan weinig terugvinden over dit probleem. Wel UDR's die volledig kapot zijn en niet meer aan gaan, maar dat was hier niet het probleem. Techniek kan kapot natuurlijk, maar het maakt me wel wat huiverig voor een vervangende UDR. De voorgaande dagen was er geen signaal dat er iets kapot zou gaan (cpu load, temperatuur, etc). Jammer, want de UDR past perfect bij mijn use case. Klein huishouden met op termijn een mogelijkheid tot toevoegen van een of twee camera's.