UDR UniFi Dream Router

Status
Niet open voor verdere reacties.
De UDR draait op de laatste stable (2.4.10) en helaas geen verbetering met een Cat6 en verder niets verbonden. Ik heb voor nu besloten om ‘m achter m’n Experia te zetten, vooralsnog lijken er geen IP-conflicten te komen. Ik heb bij Ubiquiti een support ticket geopend om te kijken of zij iets kunnen.
Heb jij hier een reactie op gehad van Ubiquiti? Ik heb een soort gelijk probleem en krijg ieder uur een 10-30 seconden uitval van het internet met de melding "Temporary Internet Outage". Heb op Reddit wat berichten gevonden dat je dan de echo server kan aanpassen naar 1.1.1.1 maar dit heeft bij mij niet geholpen.

Iemand anders bekend met dit probleem?
 
Heb jij hier een reactie op gehad van Ubiquiti? Ik heb een soort gelijk probleem en krijg ieder uur een 10-30 seconden uitval van het internet met de melding "Temporary Internet Outage". Heb op Reddit wat berichten gevonden dat je dan de echo server kan aanpassen naar 1.1.1.1 maar dit heeft bij mij niet geholpen.

Iemand anders bekend met dit probleem?

Wel ik heb ook al een weekje het feit dat mn internet enkele seconden eruit gaat, en dan hersteld, dan is het een paar uur goed, en hup weer.
Is dit hetzelfde probleem?


Ander vraagje.
Ik kom van een usg naar een dreamrouter. Op de usg had ik een vpn netwerk opgesteld die werkte, sinds de overstap werkt die niet meer...
Enig idee waar ik moet zoeken, ip adres werd aangepast, daar ligt het niet aan
 
Ik snap totaal niet waarom ik niet kan connecten met vpn
De radius server draait, ik heb een default profiel en een gebruiker met pasw (L2TP)
VPN server staat aan met PSK
user-> die user en advanced config staat op auto

Ik kan niet verbinden maar krijg ook geen foutmelding

Verbinden met een vpn van mn vriend waar ik dezelfde config gebruik (andere keys natuurlijk) op een USG lukt wel.
 
Misschien is het een idee om er een apart draadje voor te maken. Dan kunnen ook anderen het makkelijker vinden en tips geven. Ik vermoed dat veel UDR bezitters (nog) niet met radius en VPN bezig zijn. UDM Pro en SE eigenaren misschien wel. Het is een poging waard;)
 
  • Leuk
Waarderingen: berryb0nzo en niekniek89
Ik snap totaal niet waarom ik niet kan connecten met vpn
De radius server draait, ik heb een default profiel en een gebruiker met pasw (L2TP)
VPN server staat aan met PSK
user-> die user en advanced config staat op auto

Ik kan niet verbinden maar krijg ook geen foutmelding

Verbinden met een vpn van mn vriend waar ik dezelfde config gebruik (andere keys natuurlijk) op een USG lukt wel.
Hoi Shank, je probleem dat je niet kunt verbinden met de VPN kan natuurlijk aan veel verschillende dingen liggen.
Firewall regels (al moet VPN automatisch toegelaten worden), mis configuratie VPN Server (IP / Subnet / DNS), cliënt config (Android / iOS / Windows / macOS)?

Zou je wat specifieker willen zijn? Hoe staat je configuratie en wat heb je al zelf geprobeerd aan oplossingen?

Loop alles nog eens zorgvuldig bij langs. Eén foutje kan al snel over het hoofd worden gezien.

Wellicht dat dit je kan helpen als referentie: https://lazyadmin.nl/network/unifi-vpn/
 
Ik snap totaal niet waarom ik niet kan connecten met vpn
De radius server draait, ik heb een default profiel en een gebruiker met pasw (L2TP)
VPN server staat aan met PSK
user-> die user en advanced config staat op auto

Ik kan niet verbinden maar krijg ook geen foutmelding

Verbinden met een vpn van mn vriend waar ik dezelfde config gebruik (andere keys natuurlijk) op een USG lukt wel.
Had jij niet 2 routers achter elkaar ?
 
Hoi Shank, je probleem dat je niet kunt verbinden met de VPN kan natuurlijk aan veel verschillende dingen liggen.
Firewall regels (al moet VPN automatisch toegelaten worden), mis configuratie VPN Server (IP / Subnet / DNS), cliënt config (Android / iOS / Windows / macOS)?

Zou je wat specifieker willen zijn? Hoe staat je configuratie en wat heb je al zelf geprobeerd aan oplossingen?

Loop alles nog eens zorgvuldig bij langs. Eén foutje kan al snel over het hoofd worden gezien.

Wellicht dat dit je kan helpen als referentie: https://lazyadmin.nl/network/unifi-vpn/
Ik had de config werken op een usg, daar is niets aan gewijzigd en gewoon teruggeplaatst maar dan naar de udr.
Ik heb het al tientalle keren gecontroleerd maar helaas niets die niet juist is
 
Als je L2TP VPN achter een dubbele NAT zit moet je (bij Windows) een registry setting aanpassen / toevoegen.

Zie dit artikel: https://docs.microsoft.com/en-us/tr...nfigure-l2tp-ipsec-server-behind-nat-t-device
Aangepast naar optie 2 (want ik zit nu thuis)

  • When it's set to 2, Windows can establish security associations when both the server and VPN client computer (Windows Vista or Windows Server 2008-based) are behind NAT devices.

Helaas, kan ik nog steeds niet verbinden.

Ik wil gerust nog es proberen mn modem in bridge te zetten (mac passthrough, alleen als ik in de modem settings kijk zit er op mn lan de udr op ip adres x.x.x.x met mac bv xx:xx:xx:xx:z1:34 terwijl dit volgens mn unifi is zelfde ipadres mac xx:xx:xx:xx:z1:72
Welk mac adres moet ik dan nemen en hoe kan dit nu verschillend zijn?
 
Laatst bewerkt:
Het werkt terug!

Ik had eerst de eerste mac passthrough aangezet met mac adres uit de unifi console -> no luck
Daarna heb ik het mac adres die weergegeven werd in orange modem gebruikt
Bijgevolg: krijg ik nu extern ip adres in de udr, en werkt de vpn verbinding !

Alleen,
Is het normaal dat ik nu niet meer in mijn modem settings geraak?
Want:
- ik kan dat eerste mac adres niet meer verwijderen (er staan er nu dus 2 in)
- Ik had de optie dhcp nog niet uitgeschakeld, ik weet niet of dat nog moet?
 
Goedenavond,
Helaas ervaar ik ook problemen met mij UDR met een onstabiele verbinding.
Bij mij krijg ik elk uur de melding.

Your internet failed temporarily, but is now restored. Contact your ISP to verify your area’s outage status.

Dit probleem had ik met mijn Ziggo verbinding niet icm de UDR.
Er zijn verschillende gebruikers op Tweakers & KPN die dit probleem ook ervaren.

Ik heb aardig wat research gedaan & heb de volgende bevindingen:
-Dit probleem speelt specifiek alleen voor de Unifi Dream router (niet voor de Dream Machine).
-Gebruikers met een XGSPON kast (glasvezel) hebben hier alleen last van, er worden geen problemen ervaren met de GPON kast.

Het probleem lijkt te onderstaan door een probleem met de MTU setting’s, echter is er geen permanente oplossing om de MTU instellingen aan te passen op de UDR. Op het UNIFI forum is er twee jaar geleden al een request gedaan om de MTU functie toe te voegen aan Unifi OS. Echter is dit nog steeds niet opgepakt door het team van Unifi.

Dus ik hoop dat er een lange termijn oplossing komt, want ik heb nu de UDR achter de KPN box draaien met dubbele NAT dit is niet optimaal.
 
Had je ook gelezen dat in sommige gevallen een wat meer hoogwaardige kabel (ik dacht cat6a, en dan heb je nog full cupper etc) de oplossing was ? Ik heb dat een paar keer voorbij zien komen op de verschillende forums specifiek voor dit probleem met de UDR.
Jaa klopt, ik heb verschillende kabels getest. Als ik de KPN Box gebruik is het wel stabiel, dus de kabel ligt het jammer genoeg niet aan.
 
Wel ik heb ook al een weekje het feit dat mn internet enkele seconden eruit gaat, en dan hersteld, dan is het een paar uur goed, en hup weer.
Is dit hetzelfde probleem?
Exact dit probleem idd. Inmiddels ben ik al enkele weken in contact met Ubiquiti om het probleem op te lossen. Tot op heden helaas zonder succes.
 
Ik heb de UDR nu bijna een jaar en de lijn is nog nooit weggevallen als gevolg van de UDR zelf. Wel één of twee keer dat Delta in problemen zat en de UDR moet natuurlijk herstarten als ik er een nieuw OS op zet (ik doe alleen GA).
 
Ik heb vanaf het begin dat het internet één keer per uur (soms vaker) wegvalt met over het algemeen de melding "Temporary Internet Outage".
ik lees dat andere gebruikers het hebben opgelost door aanpassing te doen aan de "Echo Server" maar dat heeft bij mij geen effect.

Mocht hier iemand een mogelijke oplossing kunnen bedenken waarmee ik dit kan oplossen? Dat zou echt mega tof zijn!

Schermafbeelding 2022-10-20 om 14.55.19.png
Schermafbeelding 2022-10-20 om 14.55.00.png
Schermafbeelding 2022-10-20 om 14.55.11.png
 
Ik heb vanaf het begin dat het internet één keer per uur (soms vaker) wegvalt met over het algemeen de melding "Temporary Internet Outage".
ik lees dat andere gebruikers het hebben opgelost door aanpassing te doen aan de "Echo Server" maar dat heeft bij mij geen effect.

Mocht hier iemand een mogelijke oplossing kunnen bedenken waarmee ik dit kan oplossen? Dat zou echt mega tof zijn!

Bekijk bijlage 6398
Bekijk bijlage 6400
Bekijk bijlage 6399
Omdat het elk uur rond hetzelfde tijdstip is, lijkt het veroorzaakt te worden door een proces dat dan draait. Dat kan natuurlijk ook vanaf de zijde van de ISP afkomen, dus iets in je modem/ntu/ont of nog dieper. Heb je daar al eens geinformeerd ? Of in de logs gekeken ?
 
Ik heb vanaf het begin dat het internet één keer per uur (soms vaker) wegvalt met over het algemeen de melding "Temporary Internet Outage".
ik lees dat andere gebruikers het hebben opgelost door aanpassing te doen aan de "Echo Server" maar dat heeft bij mij geen effect.

Mocht hier iemand een mogelijke oplossing kunnen bedenken waarmee ik dit kan oplossen? Dat zou echt mega tof zijn!

Bekijk bijlage 6398
Bekijk bijlage 6400
Bekijk bijlage 6399
Heb je Ziggo?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.