UDR UniFi Dream Router

Status
Niet open voor verdere reacties.
Omdat het elk uur rond hetzelfde tijdstip is, lijkt het veroorzaakt te worden door een proces dat dan draait. Dat kan natuurlijk ook vanaf de zijde van de ISP afkomen, dus iets in je modem/ntu/ont of nog dieper. Heb je daar al eens geinformeerd ? Of in de logs gekeken ?
Jaa klopt, ik lees op verschillende plekken dat het probleem ontstaat door een verkeerde MTU. Het probleem is alleen dat de MTU instelling niet permanent zijn aan te passen op de UDR. Op het Ubiquiti forum word al meer dan 2 jaar gevraagd voor een MTU optie in het UNIFI OS.
Dit is helaas nog steeds niet gebeurd.
 
Jaa klopt, ik lees op verschillende plekken dat het probleem ontstaat door een verkeerde MTU. Het probleem is alleen dat de MTU instelling niet permanent zijn aan te passen op de UDR. Op het Ubiquiti forum word al meer dan 2 jaar gevraagd voor een MTU optie in het UNIFI OS.
Dit is helaas nog steeds niet gebeurd.
Dat zal dus ook niet snel gebeuren. Ik heb hier een UDR draaien op Ziggo en herken het probleem niet. Wat is jouw ISP en hoe is eea aangesloten ?

edit: vraag was ook voor @TomAlexander bedoeld, ik haal jullie even door elkaar

edit2: @Unifi-master is die uitval bij jou ook zo regelmatig ?
 
Laatst bewerkt:
Omdat het elk uur rond hetzelfde tijdstip is, lijkt het veroorzaakt te worden door een proces dat dan draait. Dat kan natuurlijk ook vanaf de zijde van de ISP afkomen, dus iets in je modem/ntu/ont of nog dieper. Heb je daar al eens geinformeerd ? Of in de logs gekeken ?
Heb je Ziggo?
Heb een 1000/1000 fiber verbinding van T-Mobile. Ik heb al twee keer contact gehad met support van T-Mobile maar dit wil niet echt helpen. Antwoord is iedere keer dat ik de router van T-Mobile moet aansluiten en checken of de verbindingen stabiel blijft. Dit laatste is ook het geval. Maar ik wil juist de T-Mobile router er tussen uit hebben ivm dubbele NAT en ik verlies wat snelheid met de T-Mobile router.

edit: UDR is nu direct op de media converter aangesloten met een vlan 300.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inderdaad een TP-Link MC220L voor mijn UDR gezet. Ik heb CaiWay Glasvezel Buitengebied. Ik weet eerlijk gezegd niet of dat AON of PON is. Daar moet Komodo zich eens in gaan verdiepen;)

@TomAlexander : Als je met het router van T-Mobile een stabiele verbinding hebt en jouw issue is al bekend bij UI via het forum (waar de gebruikers ook geen oplossing hebben bedacht) dan kun je misschien voor nu beter kiezen voor een iets tragere verbinding die stabiel is en wachten op een fix van UI. En wat is traag? Als je van 1000/1000 bijv. 800/700 overhoudt op jouw endpoints dan zijn dat nog steeds getallen waar je wel even mee uit de voeten kunt.

Just my 2 cents, though ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Eddie the Eagle
Ik weet eerlijk gezegd niet of dat AON of PON is. Daar moet Komodo zich eens in gaan verdiepen;)
Als je `m zo, out of the box, werkend hebt gekregen, dan moet het bijna wel een good old AON aansluiting zijn. Dat is niet meer hoe het nu gemaakt wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Komodo
Dat zal dus ook niet snel gebeuren. Ik heb hier een UDR draaien op Ziggo en herken het probleem niet. Wat is jouw ISP en hoe is eea aangesloten ?

edit: vraag was ook voor @TomAlexander bedoeld, ik haal jullie even door elkaar

edit2: @Unifi-master is die uitval bij jou ook zo regelmatig ?
Voorheen had ik ook Ziggo (Modem in bridgemode), daar achter de UDR zonder enkele problemen. Toen dat ik dacht het een mooie upgrade was om over te stappen naar glasvezel, als ik dit achter had geweten had ik lekker bij Ziggo gebleven.

Bij mijn valt de internet verbinding elk uur weg.
 
Voorheen had ik ook Ziggo (Modem in bridgemode), daar achter de UDR zonder enkele problemen. Toen dat ik dacht het een mooie upgrade was om over te stappen naar glasvezel, als ik dit achter had geweten had ik lekker bij Ziggo gebleven.

Bij mijn valt de internet verbinding elk uur weg.
Ik vraag mij oprecht af wat iedereen toch met die glasvezel heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Komodo
Glasvezel is een magisch woord (net als Smart WiFi). Heb je geen glasvezel , dan tel je niet meer mee (zo lijkt het)

Dat lijkt me iets te kort door de bocht, FTTH is gewoon een nieuwe techniek die (nog verder) uitgerold wordt voor toekomstige snelheid en wellicht nieuwe toepassingen.

Ik zat bij Ziggo als laatst met een 300/30 abonnement voordat ik - na veel discussie over synchroon down - maar ook uploaden i.v.m. offsite backups - overstapte naar KPN met FTTH 500/500. Had tijdens mijn Ziggo periode al door ReggeFiber de FTTH - gratis - tot in huis laten aanleggen. Nog steeds erg blij met de FTTH 1Gbps in mijn KPN Ai1 Bundel.

Het is ook een USP als je je huis wilt verkopen. :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: Komodo
any update ? I am user of a UDR with kpn fiber ( using the last fiber modem ) and i have the same problem! Unifi say is from my isp but probably is not.
 
This is a Dutch forum. Please try to communicate in Dutch (deepl.com is your friend ;))

Welk type glasvezelverbinding heb je? En wat is de snelheid? De UDR werkt goed tot zo'n 700 Mbit.
 
This is a Dutch forum. Please try to communicate in Dutch (deepl.com is your friend ;))

Welk type glasvezelverbinding heb je? En wat is de snelheid? De UDR werkt goed tot zo'n 700 Mbit.
Sorry my Dutch is quite bad. I live and work in the Netherlands. About my preview comment. It is not about the max bandwidth. It is about dropping the connection every hour. I have KPN fiber 1 Gbit. ( I know that i will never have that speed because of the limited cpu of the UDR) PPPoE implementation look to me a bit buggy. ( Lower speed and this drops ) Note: like a previous user said if i use the kpn modem as source of wan to the UDR i do not have problem. Dank well ( sorter comments i will try to write them in Dutch )
 
But you can fix the WAN port of the UDR to 1 Gbit.

Your topic does not really fit in this old thread. So I am closing it. Feel free to open a separate thread in the KPN section of this community. But keep in mind that we prefer to keep things in Dutch. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.