USG provisioneren na WAN drop

AVL

UniFier
4 feb 2021
2
0
1
Laatste tijd merk ik dat een USG regelmatig zijn verbinding verliest met een cloudcontrollor (self hosted in de cloud). Nu komt dit door een kortstondige outage bij de provider. Nu is mij opgevallen zodra de verbinding herstelt is, vaak binnen 2 minuten, de USG opnieuw gaat provisioneren. Daardoor hebben gebruikers langer last van de outage.

Is bij iemand bekend hoe ik automatische provisionering na netwerk drop kan uitzetten? Zodat dit altijd handmatig gedaan moet worden, dit om korte storingen ook kort te houden. Provider werkt aan een oplossing, maar kan nog een enige tijd duren.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2021-02-04 om 01.29.21.png
    Schermafbeelding 2021-02-04 om 01.29.21.png
    170,3 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Het automatisch re-provisionen van alle devices (dus ook switches en AP's) is een aantal controller versies terug door Ubiquiti ingevoerd om mismatches in configuratie na een langere onderbreking van de verbinding met de controller te voorkomen. Dit kun je niet uitschakelen.
Maar normaalgesproken wordt de internet verbinding tijdens het re-provisionen van een USG niet verbroken, dus ik vraag me af of dit wel echt een probleem is.
 
Laatst bewerkt:
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..