Verbinding verloren UAP-AC-Pro

A

Arhak

Guest
Hallo,

Sinds een aantal weken heb ik het probleem dat de verbinding met een willekeurige AP verbroken wordt. Heel irritant voor mijzelf maar ook klagende kids ;)

Ik heb 3 Pro's welke allen bekabeld zijn aangesloten. Hiervoor nooit problemen gehad. Ik kom er even niet meer uit dus graag jullie hulp ! Controller heb ik op mijn laptop staan
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2020-09-22 om 09.52.21.png
    Schermafbeelding 2020-09-22 om 09.52.21.png
    172,2 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry !

Firmware AP 4.3.20.11298
Controller 6.0.22

Switch
AMP Category 5e system

Netwerk
Glasvezel netwerk van XS4All met FritzBox modem. Daar is wifi uitgeschakeld. Ik heb op 3 punten een AP bekabeld aangesloten middels de switch welke naast het modem zit.

De kanalen zijn ingesteld op 2,4 Ghz 1,6, en 11 VHT 20, medium en de 5Ghz op 40,44 en 36, VHT 40, medium
 
Beste @Arhak, de AMP Category 5e system is geen netwerk switch maar een patch paneel. Dus een onderdeel van je bekabeling.

Je schrijft dat je de controller op de laptop hebt staan. Heb je die dan 24 per dag aanstaan en bedraad aangesloten? Anders is het heel normaal dat je deze meldingen krijgt. Want als de laptop wordt uitgezet of de WiFi wordt tijdelijk onderbroken dan kan de AP geen contact met de controller krijgen.
Zolang je in de controller uplink monitoring uit hebt staan kunnen de meldingen geen kwaad.
 
Laatst bewerkt:
Beste @Arhak, de AMP Category 5e system is geen netwerk switch maar een patch paneel. Dus een onderdeel van je bekabeling.

Je schrijft dat je de controller op de laptop hebt staan. Heb je die dan 24 per dag aanstaan en bedraad aangesloten? Anders is het heel normaal dat je deze meldingen krijgt. Want als de laptop wordt uitgezet of de WiFi wordt tijdelijk onderbroken dan kan de AP geen contact met de controller krijgen.
Zolang je in de controller uplink monitoring uit hebt staan kunnen de meldingen geen kwaad.

Dit laatst mag volgens mij niet het probleem geven dat de kinderen klagen dat ze geen internet meer hebben, dit is meer een issue dat hij dan steeds meldingen krijgt in de software.
Al gaat mijn voorkeur zeker wel uit naar iets wat 24/7 draait.
 
Zeker wel, als je uplink monitoring aan hebt staan en de AP’s vinden de controller niet, schakelen ze hun WiFi uit... en hebben de kinderen geen internet.
 
Heeft even op zich laten wachten maar naar veel zoekwerk bleek het probleem in het modem te zitten....... Met behulp van XS4all achtergekomen! Probleem is inmiddels verholpen, dank !
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..