Verkeerde melding internetverbinding Unifi Network app

rheinen

UniFier
21 sep 2021
230
80
28
Sinds de laatste update geeft de Unifi Network app aan dat ik geen internetverbinding zou hebben, zie de afbeelding. Je raadt het al; ik heb gewoon verbinding.

Daarnaast geeft de UDM Pro zelf aan dat er internetverbinding is, zo ook Wifiman en de web app zelf.

Hebben meer mensen dit probleem (en al een oplossing)?

(Ik heb de app al opnieuw geïnstalleerd maar geen succes.)

Screenshot Unifi Network app.png
 
Hier met de laatste android versie geen enkel probleem.

Sinds welke laatste update? van de App of van een firmware update UDM pro?
Ik weet het niet meer helemaal zeker, maar volgens mij was het de laatste update van de app. In de UDM Pro worden er geen problemen aangegeven, dus het zal dan wel niet met de laatste firmware update te maken hebben.

Ik zie nu trouwens ook in de Google Play store bij de reviews dat iemand precies hetzelfde probleem heeft. Ubiquiti heeft erop gereageerd door het probleem via een mail bij ze in te dienen. Dat heb ik ook maar even gedaan...
 
  • Leuk
Waarderingen: rgarretsen
Die melding verdwijnt vanzelf weer, ik heb hem hier op de USG4PRO ook al eens na een update gekregen.
 
Dit had ik ook en schijnt een Bug te zijn.
ik heb dit gemeld bij unifi en onderstaand kreeg ik als antwoord

Hello,

I'm from the Tier 2 support team and will be assisting you further.

This issue has been fixed in the UniFi Network application version(7.0.15)and iOS app((7.4.0-74160) Please note that both these versions are in EA currently.

https://community.ui.com/releases/U...n-7-0-15/0ccbe7da-de96-4444-9362-b4d1acf3056f

https://community.ui.com/releases/UniFi-Network-iOS-7-4-0-70416/bc98abaf-ea93-4596-be47-eaebb30f5b2a

https://help.ui.com/hc/en-us/articles/204910064-UniFi-Network-Advanced-Device-and-Application-Update

Note: You'll need to signup for early access first to access the above link: https://help.ui.com/hc/en-us/articles/204908664-How-To-Sign-Up-for-Early-Access

Thanks!
Best,
UI Support
Ubiquiti Inc.
 
Sedert laatste update heel veel meldingen van onderbreking.
Maar geen enkel probleem 🤷🏻‍♂️
 

Bijlagen

  • AA38ACF8-AC82-4407-973D-79AE7DA4D332.png
    AA38ACF8-AC82-4407-973D-79AE7DA4D332.png
    343 KB · Weergaven: 17
Sinds de laatste update geeft de Unifi Network app aan dat ik geen internetverbinding zou hebben, zie de afbeelding. Je raadt het al; ik heb gewoon verbinding.

Daarnaast geeft de UDM Pro zelf aan dat er internetverbinding is, zo ook Wifiman en de web app zelf.

Hebben meer mensen dit probleem (en al een oplossing)?

(Ik heb de app al opnieuw geïnstalleerd maar geen succes.)

Bekijk bijlage 4499
hetzelfde probleem heb ik ook al even, zo ver ik ben gekomen sinds de laatste update van de udm pro zelf.
als iemand hier een tip heeft wat ik nog kan uitzoeken, de officiële support heeft tot nu toe niet erg geholpen.
zit bij mij zowel op de android versie als de ios versie van de app.
maar ook webportaal van de udm geeft dit aan terwijl alles gewoon werkt verder.
 
Wat ik als eerste zou testen:

Log in via SSH op de UDM en test of je een ping kunt doen naar ping.ui.com.
Probeer het ook van een PC.

Daarmee test de UDM namelijk zijn verbinding.

Heb eerder gezien dat, bijvoorbeeld door GeoIP blocking, mensen de verbinding met deze server blokkeerden waardoor de detectie niet werkte.

Je kunt zelf in de controller een alternative Ping server configureren.
 
Wat ik als eerste zou testen:

Log in via SSH op de UDM en test of je een ping kunt doen naar ping.ui.com.
Probeer het ook van een PC.

Daarmee test de UDM namelijk zijn verbinding.

Heb eerder gezien dat, bijvoorbeeld door GeoIP blocking, mensen de verbinding met deze server blokkeerden waardoor de detectie niet werkte.

Je kunt zelf in de controller een alternative Ping server configureren.
bedankt voor het advies maar dit heb ik al gedaan helaas geoip staat alleen aan voor inkomende verbindingen.
en de ping url die staat netjes in de pihole en word zonder probleem doorgelaten.
dus zo ver zou dat het niet mogen zijn.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..