UDM/Pro [Voltooid] Migratie USG (DMZ in EBv10) naar UDMP/SE icm KPN IPTV

UniFi UDM/Pro Routers
Even nog een overzicht van de definitieve lijst van DHCP Bindings in de EBv10 voor de 2 STB's en ofwel de UDMP, danwel de USG-3P in DMZ ivm het routeren van de KPN IPTV via VLAN's 110/111.

EBv10 - V1.01.00T03.8V4

Screenshot 2021-11-01 at 09.11.21.png
 
Laatst bewerkt:
Opgelost via een herstart van mijn gehele netwerk, de port-forwarding regel wel weer uitgezet.

Na een herstart van mijn gehele USG-3P / UCKG2+ netwerk, ben ik de volgende waarschuwingen tegengekomen voor 3x USW en 1x AP. 1 USW is ongedeerd gebleven.

Bekijk bijlage 3468

De link in de melding levert onderstaande op in de UniFi KB (Kennis Bank)

Bekijk bijlage 3469

Portforwarding aangemaakt voor mijn UCKG2+ maar dit geeft geen oplossing. Wat doe ik / gaat er verkeerd?

Screenshot 2021-11-04 at 15.48.03.png
 
Die STUN communicatie is communicatie tussen de controller en Unifi devices. De waarschuwingen omtrent een ontbrekende STUN verbinding krijg je als bijvoorbeeld bij een herstart van het gehele netwerk je AP of USW al weer volledig is opgestart maar de controller op de CloudKey / UDM nog niet.De AP of USW geeft alleen maar aan dat hij (nog) geen volledig contact met de controller kan maken. Dat herstelt zich allemaal vanzelf zodra de controller weer volledig operationeel is.

Dat knowledge base artikel is alleen van toepassing als je controller (en daarmee de STUN server) zich buiten je lokale netwerk bevindt. Port-forwarding is dus inderdaad helemaal nergens voor nodig in jouw situatie.
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
De waarschuwingen omtrent een ontbrekende STUN verbinding krijg je als bijvoorbeeld bij een herstart van het gehele netwerk je AP of USW al weer volledig is opgestart maar de controller op de CloudKey / UDM nog niet.
Dank voor je reactie. Dat klopt inderdaad nu je het zo uitlegt en dus bevestigd, want ik herstart mijn netwerk altijd van buiten naar binnen. Dus ik begin met mijn AP > USW-BDRM > USW-LNVG > USW-STD > USW-UTL > USG-3P+UCKG2+ / UDMP
 
Er zit toch nog een fout in mijn netwerk na de laatste migratie van USG-3P > UDM-SE.

Ik kreeg met een melding vanuit Network 6.4.54 over connectie met 192.168.2.4.

D610F2DA-1A03-468C-8F8F-2BFD6DFA1AC1.jpeg

WAN=192.168.2.4
GATEWAY=192.168.1.1

8846855F-DFED-4ECF-AE41-D14B62C433B1.jpeg

ECA3FADA-6B30-4C12-B951-F65E07BDC75A.jpeg

Kan iemand me helpen deze knoop te ontvlechten? Dank alvast.

EDIT: de Cloud Key staat natuurlijk uit en is afgekoppeld.
 
Er zit toch nog een fout in mijn netwerk na de laatste migratie van USG-3P > UDM-SE.

Ik kreeg met een melding vanuit Network 6.4.54 over connectie met 192.168.2.4.

Bekijk bijlage 3641

WAN=192.168.2.4
GATEWAY=192.168.1.1

Bekijk bijlage 3642

Bekijk bijlage 3643

Kan iemand me helpen deze knoop te ontvlechten? Dank alvast.

EDIT: de Cloud Key staat natuurlijk uit en is afgekoppeld.
Dat is op een telefoon toch ? Gekke is dat ik in de IoS app ook nog altijd een verwijzing zie naar mijn CK (die 2e lijn hieronder). Als ik daar op klik, gebeurt er eigenlijk niks. Misschien de app eens verwijderen en opnieuw installeren ?

1636806514746.png
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Dat is op een telefoon toch ? Gekke is dat ik in de IoS app ook nog altijd een verwijzing zie naar mijn CK (die 2e lijn hieronder). Als ik daar op klik, gebeurt er eigenlijk niks. Misschien de app eens verwijderen en opnieuw installeren ?

Bekijk bijlage 3644
Dankjewel voor je reactie. Ik ga dat als eerste nu proberen. Die UCKG2+ wil me nog niet loslaten…
 
Die UCK is toch nog gekoppeld aan je Cloud account? Daarom krijg je hem nog te zien.
Daarnaast, als je hem als lokaal hebt gedefinieerd in de app moet je hem daar verwijderen.
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Die UCK is toch nog gekoppeld aan je Cloud account? Daarom krijg je hem nog te zien.
Daarnaast, als je hem als lokaal hebt gedefinieerd in de app moet je hem daar verwijderen.
Ik zie `m ook nog in de IoS app inderdaad als local access, zie plaatje hierboven maar krijg `m niet verwijderd. In de cloud is ie wel weg.

Oeps.....vergeet maar: swipe to the left to forget (zat een beetje verborgen)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: m4v3r1ck en PcRene
OUD

21003E88-97FC-47FA-8CDF-B8BE4CE8F7B9.jpeg

NIEUW

D6AC8B35-87F9-465B-BF73-0A2DD55C4DBF.jpeg

iOS app opnieuw geïnstalleerd.

De UCK staat nog in mijn Cloud Account, maar is Offline inderdaad. Ik heb de app nu zo ingesteld dat deze altijd de UDM opstart op IP-adres, want ik gebruik VPN.
 
  • Leuk
Waarderingen: Eddie the Eagle
En dat heb ik hier dus....
Voor internet -> Freedom,
telefonie -> GSM/Smartphone
TV thuis -> Ziggo.

Zo heb ik geen settop boxen bij de TV staan, maar een CI+ module in de TV. werkt prima zo.
Ik las dat bericht van Eddie "Ik stel me een wereld voor met TV van Ziggo en internet van KPN" dat is precies wat ik dacht. Ik heb sinds kort glas van KPN, naast een Ziggo aansluiting. Ik gebruik ook nog een aantal CI+ module, de settop box staat aangesloten op zolder (voor de updates) maar gebruiken we nooit. Ik dacht ook Ziggo internet eruit te gooien en alleen TV af te nemen - of een heel goedkoop internet abonnement met TV voor de WAN redundantie - maar dat is nog niet zo simpel. Alleen TV is een zeer beperkt abonnement met weinig zenders, en een echt goedkoop internet abonnement met TV is er ook niet.
Ben benieuwd welk Ziggo abonnement jullie hebben.

Sorry, dat was weer off-topic, misschien helpt het als ik kan melden dat ik de USG naar UDM Pro SE migratie een paar maanden terug heb gedaan, en ik me vooraf beter in had moeten lezen op het migreren van de Unifi Protect video data. Ik dacht de SSD gewoon over te kunnen zetten van de Cloudkey Gen2 plus (dit kwam ik tegen op een Engelstalig forum nl) maar bij mij werkte dat niet, Protect wilde niet starten. Gelukkig heb ik een andere NVR en is Protect alleen maar voor de paar Unifi camera's die ik heb te managen, maar ik was uiteindelijk de beelden kwijt, want een format van de SSD was de enige optie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Eddie the Eagle
dank Andre, die had ik gezien, maar ik dacht ook ergens een TV only abonnement te hebben gezien. En voor redundantie hoeft de verbinding geen 75Mbit te zijn. Misschien moeten we gewone TV maar eruit gooien voor die enkele keer dat we dat nog kijken, we hebben toch al NLZiet, en dan een 4G modem ernaast voor de noodgevallen (en voor vakantie). Maar nu dwalen we echt af...
 
dank Andre, die had ik gezien, maar ik dacht ook ergens een TV only abonnement te hebben gezien. En voor redundantie hoeft de verbinding geen 75Mbit te zijn. Misschien moeten we gewone TV maar eruit gooien voor die enkele keer dat we dat nog kijken, we hebben toch al NLZiet, en dan een 4G modem ernaast voor de noodgevallen (en voor vakantie). Maar nu dwalen we echt af...
inderdaad off topic maar het is de koppelverkoop van TV, telefonie & internet die ons ingesloten houdt waardoor je geen losse componenten gaat afnemen bij verschillende aanbieders. Althans....kan wel maar veel te duur.
 
Laatst bewerkt:
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..