Laatst bewerkt:
Na een herstart van mijn gehele USG-3P / UCKG2+ netwerk, ben ik de volgende waarschuwingen tegengekomen voor 3x USW en 1x AP. 1 USW is ongedeerd gebleven.
Bekijk bijlage 3468
De link in de melding levert onderstaande op in de UniFi KB (Kennis Bank)
Bekijk bijlage 3469
Portforwarding aangemaakt voor mijn UCKG2+ maar dit geeft geen oplossing. Wat doe ik / gaat er verkeerd?
Dank voor je reactie. Dat klopt inderdaad nu je het zo uitlegt en dus bevestigd, want ik herstart mijn netwerk altijd van buiten naar binnen. Dus ik begin met mijn AP > USW-BDRM > USW-LNVG > USW-STD > USW-UTL > USG-3P+UCKG2+ / UDMPDe waarschuwingen omtrent een ontbrekende STUN verbinding krijg je als bijvoorbeeld bij een herstart van het gehele netwerk je AP of USW al weer volledig is opgestart maar de controller op de CloudKey / UDM nog niet.
Dat is op een telefoon toch ? Gekke is dat ik in de IoS app ook nog altijd een verwijzing zie naar mijn CK (die 2e lijn hieronder). Als ik daar op klik, gebeurt er eigenlijk niks. Misschien de app eens verwijderen en opnieuw installeren ?Er zit toch nog een fout in mijn netwerk na de laatste migratie van USG-3P > UDM-SE.
Ik kreeg met een melding vanuit Network 6.4.54 over connectie met 192.168.2.4.
Bekijk bijlage 3641
WAN=192.168.2.4
GATEWAY=192.168.1.1
Bekijk bijlage 3642
Bekijk bijlage 3643
Kan iemand me helpen deze knoop te ontvlechten? Dank alvast.
EDIT: de Cloud Key staat natuurlijk uit en is afgekoppeld.
Dankjewel voor je reactie. Ik ga dat als eerste nu proberen. Die UCKG2+ wil me nog niet loslaten…Dat is op een telefoon toch ? Gekke is dat ik in de IoS app ook nog altijd een verwijzing zie naar mijn CK (die 2e lijn hieronder). Als ik daar op klik, gebeurt er eigenlijk niks. Misschien de app eens verwijderen en opnieuw installeren ?
Bekijk bijlage 3644
Ik zie `m ook nog in de IoS app inderdaad als local access, zie plaatje hierboven maar krijg `m niet verwijderd. In de cloud is ie wel weg.Die UCK is toch nog gekoppeld aan je Cloud account? Daarom krijg je hem nog te zien.
Daarnaast, als je hem als lokaal hebt gedefinieerd in de app moet je hem daar verwijderen.
Ik las dat bericht van Eddie "Ik stel me een wereld voor met TV van Ziggo en internet van KPN" dat is precies wat ik dacht. Ik heb sinds kort glas van KPN, naast een Ziggo aansluiting. Ik gebruik ook nog een aantal CI+ module, de settop box staat aangesloten op zolder (voor de updates) maar gebruiken we nooit. Ik dacht ook Ziggo internet eruit te gooien en alleen TV af te nemen - of een heel goedkoop internet abonnement met TV voor de WAN redundantie - maar dat is nog niet zo simpel. Alleen TV is een zeer beperkt abonnement met weinig zenders, en een echt goedkoop internet abonnement met TV is er ook niet.En dat heb ik hier dus....
Voor internet -> Freedom,
telefonie -> GSM/Smartphone
TV thuis -> Ziggo.
Zo heb ik geen settop boxen bij de TV staan, maar een CI+ module in de TV. werkt prima zo.
inderdaad off topic maar het is de koppelverkoop van TV, telefonie & internet die ons ingesloten houdt waardoor je geen losse componenten gaat afnemen bij verschillende aanbieders. Althans....kan wel maar veel te duur.dank Andre, die had ik gezien, maar ik dacht ook ergens een TV only abonnement te hebben gezien. En voor redundantie hoeft de verbinding geen 75Mbit te zijn. Misschien moeten we gewone TV maar eruit gooien voor die enkele keer dat we dat nog kijken, we hebben toch al NLZiet, en dan een 4G modem ernaast voor de noodgevallen (en voor vakantie). Maar nu dwalen we echt af...