waar zit de fout?

Dick Dijkstra

UniFier
15 feb 2023
17
5
3
Ik heb een UNIFI omgeving met een drietal UNIFI AP's, aantal switches en een UXG lite en een Cloudkey gen 2.

Nadat (ik denk) gelijktijdig 2 Home-wizard KWH-meters offline gingen, op de UNIFI-controller ingelogd.

Inloggen zonder problemen, echter alle UNIFI -producten zijn uitgegrijsd en staan op offline en geen enkele client device te zien.

(Draadloos) Internet werkt zonder problemen, ook de overige wifi domotica producten werken gewoon.

Heb eerder problemen gehad en toen een USG door de UXG Lite vervangen.

Waar kan dit probleem nu zitten?

Alles natuurlijk opnieuw opgestart, etc.

Dank alvast,

Dick
 
mm, toch is dat niet goed dat je Cloud Key OS niet benaderbaar is. Ik vermoed dat het probleem ergens in de Cloud Key zit, die staan niet bekend om hun betrouwbaarheid. Ik heb hier al veel probleemgevallen voorbij zien komen.
 
1 nachtje geslapen. De uitgrijzing is deels verdwenen, de Cloud Key is weer benaderbaar (zie bijlage) verder niets gedaan De client-devices zijn weer zichtbaar, ook de devices die aan de uitgegrijsde switches zijn verbonden..
Heeft een vast IP-adres en lijkt qua firmware up-to-date (ik zie overigens niet 123, waar ik dat voor de cloudkey verder kan checken). Scherm­afbeelding 2025-10-05 om 10.45.29.webp