wie wil mij helpen

Daar haal ik de normale sneheid. 300Mbps up 2o Mbps down.
Toen weer terug via de UDM PRO SE en weer 50MBps up en 26 Mbps down.

- Smart Queues maakt geen verschil aan of uit ( staat nu uit).
- SystemSensitivity naar Medium, geen verschil ( staat nu op High).
Toen ik het modem in router mode had staan had ik 300Mbps up 2o Mbps down. nu in Bridge mode bij lange na niet.
Alvast bedankt voor het mee denken.
 

Bijlagen

  • WAN-settings.jpg
    WAN-settings.jpg
    341 KB · Weergaven: 20
@dbw Ben nog even bezig geweest en het probleem lijkt opgelost.
Na de wijzigngen die je had voorgesteld kon ik wel een speed test doen vanaf the UDM PRO.
Deze haalde een prima snelheid. Op mijn laptop nog steeds de laage snelheid.
Dus het probleem tussen de UDM Pro en het ziggo modem is opgelost.
Van de UDM Pro naar een US-8-60W swithc daarop is een USW-Flex aangeloten en daar zat mijn laptop op.
Nu heb ik de USW-Flex er tussen uit gehaald en nu een download van +300 Mbps en 25Mpbs down.

Bedankt voor alle hulp (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: dbw
Bel Ziggo dat je de wifi functie eraf wil. Alles via de controller instellen. Stekkers in de juiste poorten. Cloudkey op de switch gezet. Poort van de switch met WAN correct ingesteld.
 
Mijn ziggo 300mbit verbinding haalde opeens ook maar 100-130 mbit na vervangen van het oude ziggo cisco modem door een connectbox. Upload bleef wel gelijk met 30mbit. Hardware offloading op de USG3 was niet in te schakelen.

Ik heb intrusion detection uitgezet en na een reboot van de usg kon ik hardware offloading wel inschakelen en voila, weer 300 mbit down. Zou dit iets te maken kunnen hebben met doorgifte van ipv6 ? Dat werkt nu wel met de connectbox, het oude cisco modem gaf ipv6 niet door naar mijn macbook.
 
Mijn ziggo 300mbit verbinding haalde opeens ook maar 100-130 mbit na vervangen van het oude ziggo cisco modem door een connectbox. Upload bleef wel gelijk met 30mbit. Hardware offloading op de USG3 was niet in te schakelen.

Ik heb intrusion detection uitgezet en na een reboot van de usg kon ik hardware offloading wel inschakelen en voila, weer 300 mbit down. Zou dit iets te maken kunnen hebben met doorgifte van ipv6 ? Dat werkt nu wel met de connectbox, het oude cisco modem gaf ipv6 niet door naar mijn macbook.
Je zegt het zelf eigenlijk al; de IDS/IPS is de veroorzaker van de afgeknepen doorvoer op de USG-3P. Die CPU van de UDS-3P is te beperkt dus daar kun je IDS/IPS beter uit laten staan. De hardware offloading op de USG-3P wordt automatisch uitgeschakeld als je IDS/IPS aanzet; dat gaat niet samen.
 
Blijft alleen vreemd dat ids prima werkte met 300mbit down achter mijn 10 jaar oude cisco 3925 modem en na een wissel naar de nieuwe connectbox de boel opeens gecapped is. Ben blij dat het weer werkt maar snappen doe ik het niet😊
 
Blijft alleen vreemd dat ids prima werkte met 300mbit down achter mijn 10 jaar oude cisco 3925 modem en na een wissel naar de nieuwe connectbox de boel opeens gecapped is. Ben blij dat het weer werkt maar snappen doe ik het niet😊
Ow sorry, die modemwissel daar had ik overheen gelezen. Ja dat is vreemd; ik heb ook even een Connectbox gehad en dat was een drama met grote hoeveelheden dataverkeer tegelijk. De up- en download bleef wel ok maar ik heb `m moeten laten vervangen, er viel niet mee te (thuis)werken.
 
En heb jij een zakelijk of consumenten aansluiting?
Consument; dat modem wordt ook aan consumenten gegeven als AOP / POA / Bekabeling / Signaal in orde zijn en er toch problemen zijn met grote hoeveelheden UDP verkeer (Video conferencing, streaming, DNS, VoIP, etc).........oftewel.....die Puma Chipset van de Connectbox het simpelweg niet trekt. Helaas moeten die andere zaken aantoonbaar in orde zijn, daarvoor heb ik 2 keer een monteur over de vloer gehad. De eerste heeft wel wat kleine aanpassingen gedaan, kabels opnieuw aangesneden en afgemonteerd, de 2e was er alleen voor de vorm om te concluderen dat alles in orde was, waarna ik het Ubee modem opgestuurd kreeg.
 
Laatst bewerkt:
Ok, thnx. Goed om te weten op welke knoppen ik moet drukken als het zover is. Heb nu 30/300 via een Cisco box die in bridge staat.
Allemaal geregeld via het Ziggo forum waar Ziggo medewerkers modereren. Ik ben bijzonder positief verrast over de kwaliteit en afhandeling daar; wellicht moeten ze mee om de concurrentie met glas aan te gaan maar toch zeer tevreden. En dat is wel eens anders met hun call centers, maar dit hebben ze echt goed voor elkaar.
 
Allemaal geregeld via het Ziggo forum waar Ziggo medewerkers modereren. Ik ben bijzonder positief verrast over de kwaliteit en afhandeling daar; wellicht moeten ze mee om de concurrentie met glas aan te gaan maar toch zeer tevreden. En dat is wel eens anders met hun call centers, maar dit hebben ze echt goed voor elkaar.
Tijdje zakelijke Ziggo klant geweest.
Internet op zich was prima, maar wat een berg gezeur gehad met telefonie........ Niet (telefonisch) bereikbaar zijn is voor een horecabedrijf geen optie.
Op gegeven moment hadden ze zelfs een 2e modem geplaatst apart voor telefonie, ook dat mocht niet baten.
Toen maar weer overgestapt.
Heb nu maar een miezerig adsl lijntje, maar het werkt wél.
Nog ff wachten op glas helaas.
 
  • Leuk
Waarderingen: Eddie the Eagle
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..