zeer langzaam internet

Henkie

UniFier
5 aug 2018
105
14
18
50
groesbeek
skypc.nl
na laatste update.
is mijn internet heel erg langzaam geworden.

heb 1 gb verbinding.

hij start bij 1gb en loopt dan heel snel terug naar 30 mb.
dit is bedraad en via wifi.
heb al een backup van 2 weken terug gezet.
maar dit mocht niet helpen

ik heb alles van unfi in mijn netwerk dus niks meer van tmoblie.
als ik het modem aansluit van tmobile hebik volle snelheid.

ik heb niks veranderd in mijn netwerk.
ik snap er helemaal nilks meer van.

hebben jullie ook problemen met t-mobile???

gr.
henk
 
Dat is vervelend.

Ik heb ook een T-Mobile glasvezel abonnement en net even getest. Ik haal down 900mbps, dus geen problemen.
 
1648896077669.png

hij begint redelijk maar kakt helemaal in
en met de t-mobile router helemaal geen problemen.

er is toch niks veranderd aan de vlans van t-mobile??
internet is toch vlan 300
tv toch vlan 640
management is toch vlan 100 ( maar die is volgens mij niet nodig)




1648896404328.png

1648896888648.png


alles zit op de laatste firmware

ik ga met de fiber mijn meterkast switch in vandaar naar de router en van daar weer terug naar de meterkast switch
aangezien in mijn fiber niet rechtstreeks in mijn USG kan stoppen.
ik weet dat dit een omweg is maar dit heeft altijd goed gewerkt.

en alles is gereboot.

ik snap er niks meer van

gr.
henk
 
Wellicht helemaal niet relevant. Maar ooit in mijn storingsdienst tijd van het duitse Ziggo (unitymedia) kwam ik vaak bij eenzelfde klant die altijd weer zulke verschijnselen had.

Ik heb toen vaker aangegeven dat hij stuk voor stuk switchen ertussenuit zou kunnen halen en dan opnieuw testen en zo de problemen op te sporen.

Na een tijdje iedere keer bij de klant geweest te zijn kwam er uiteindelijk een defecte switch naar voren, die op de een of andere manier een probleem had met een bepaalde netwerkcombinatie.....

Nogmaals wellicht niet relevant voor jouw setup, maar niet verkeerd om eens uit te proberen.
 
Wellicht helemaal niet relevant. Maar ooit in mijn storingsdienst tijd van het duitse Ziggo (unitymedia) kwam ik vaak bij eenzelfde klant die altijd weer zulke verschijnselen had.

Ik heb toen vaker aangegeven dat hij stuk voor stuk switchen ertussenuit zou kunnen halen en dan opnieuw testen en zo de problemen op te sporen.

Na een tijdje iedere keer bij de klant geweest te zijn kwam er uiteindelijk een defecte switch naar voren, die op de een of andere manier een probleem had met een bepaalde netwerkcombinatie.....

Nogmaals wellicht niet relevant voor jouw setup, maar niet verkeerd om eens uit te proberen.
zou kunnen maar verwacht het niet, is ook lastig te testen ivm alle routingen die door deze switch lopen.
ik heb nu alleen de meterkast switch en de usg en 1 app aanstaat.
nog steeds het zelfde probleem
 
lokaal is er niks aan de hand, dus dan zal het wel geen defect onderdeel zijn.

heb net een backup van jan '22 terug gezet ook geen verschil.

tv heeft ook problemen

gr.
henk
 
Laatst bewerkt:
probleem gevonden, het is de Firmware Version6.2.11 hier zit een fout in heb hem net gedowngrade naar Firmware Version5.76.7 en het probleem is weg.

ik zou het probleem graag door willen geven aan ubt. maar ik zou niet weten hoe ik dit moet uitleggen aan hun.
vooral wat al de routing in mijn switch voor de glasvezel.

maar ik ben blij dat het probleem weg is, alleen wel raar dat hier niemand heeft geklacht over dit probleem.

er zijn toch meer mensen die het op de zelfde manier doen als ik doe????

voorlopig zal ik deze update niet meer installeren.
wachten op de volgende en dan weer testen:unsure:
nu heb ik geen klagende dochter & vrouw meer Thank God😁
gr.
henk
 
ik ga met de fiber mijn meterkast switch in vandaar naar de router en van daar weer terug naar de meterkast switch

er zijn toch meer mensen die het op de zelfde manier doen als ik doe????
Ik denk dat Ubiquiti hier niet op getest heeft. En ik kan me voorstellen dat er niet veel Early Access liefhebbers zijn die een zelfde configuratie hebben. Dus je hebt een unieke kans om jouw probleem te melden op het Amerikaanse Ubiquiti forum. Glenn gaat je vast vragen naar config files en zo maar dan heb je ook grote kans dat jouw probleem bij de volgende update is verholpen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Henkie
ja zeg het maar, het probleem is nu bij mij weg.
dus iets gaat er mis.
ik weet ook niet waar het aan ligt, maar het zal wel met de routering en de vlan in een bepaalde combinatie zijn.
verwacht ik.

ik misschien zit er wel ergens een foutje in die er door mij per ongeluk in is gezet, die met deze update naar boven komt.

zeg het maar????


1648907016238.png

1648907070166.png
1648907113830.png
 
Ik denk dat Ubiquiti hier niet op getest heeft. En ik kan me voorstellen dat er niet veel Early Access liefhebbers zijn die een zelfde configuratie hebben. Dus je hebt een unieke kans om jouw probleem te melden op het Amerikaanse Ubiquiti forum. Glenn gaat je vast vragen naar config files en zo maar dan heb je ook grote kans dat jouw probleem bij de volgende update is verholpen.
ja dat zou zomaar kunnen.
maar ik heb alleen een config file van de huidige situatie.
dus met de oude firmware.

gr.
henk
 
Hallo Henk,

Als je het opgelost wil hebben zul je de nieuwe firmware moeten installeren die voor problemen zorgt en dan de config file downloaden zodat je dat kunt delen met UI. Is even lastig maar je hebt een methode om terug te keren naar een werkende omgeving. Wat houdt je tegen (anders dan de huisgenoten :))
 
Hallo Henk,

Als je het opgelost wil hebben zul je de nieuwe firmware moeten installeren die voor problemen zorgt en dan de config file downloaden zodat je dat kunt delen met UI. Is even lastig maar je hebt een methode om terug te keren naar een werkende omgeving. Wat houdt je tegen (anders dan de huisgenoten :))
haha jij kent mijn vrouw en dochter niet haha TikTok is een levens wijze voor mijn dochter haha.

maar ik zal het volgende week eens gaan testen was je werken en na school zijn haha.

gr.
henk
 
Ik denk dat Ubiquiti hier niet op getest heeft. En ik kan me voorstellen dat er niet veel Early Access liefhebbers zijn die een zelfde configuratie hebben. Dus je hebt een unieke kans om jouw probleem te melden op het Amerikaanse Ubiquiti forum. Glenn gaat je vast vragen naar config files en zo maar dan heb je ook grote kans dat jouw probleem bij de volgende update is verholpen.
6.2.11 is geen EA (meer)
 
hij heeft zich vannacht toch weer ge-update.
nu zie ik dit bij de fiber aansluiting staan.

deze melding heb ik nog nooit gezien .

waar kan ik zien waar hij dit blocked???
misschien is dit wel de reden dat internet zo traag is

gr.
henk
1648971741321.png
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..