zeer langzaam internet

@Henkie , staat de optie update automatically aan? Misschien goed om dit te deactiveren.

Met de input van je laatste screenshot denk ik aan:
  1. Glasvezelkabel probleem. Heb je een spare glasvezelkabel liggen? Vervang deze. Doet het probleem zich dan nog voor?
  2. SFP module probleem. Heb je een spare SFP module liggen? Vervang deze. Doet het probleem zich dan nog voor?
  3. Zijn de glasvezelpunten schoon? Door vuil kan je problemen ondervinden met je internetaansluiting. Maak de glasvezelpunten met een glasvezelpen schoon.
  4. Vervang je glasvezelkabel en SFP module voor een UTP kabel. Doet het probleem zich dan nog voor? De velden “current’, “temperature”, “output pwr” en “input pwr” zien er verdacht uit.
 
ik ga met de fiber mijn meterkast switch in vandaar naar de router en van daar weer terug naar de meterkast switch
aangezien in mijn fiber niet rechtstreeks in mijn USG kan stoppen.
ik weet dat dit een omweg is maar dit heeft altijd goed gewerkt.
Misschien is het goed om deze, zoals je zelf aangeeft "omweg", eruit te halen. Het levert niet veel op, maar (mogelijk) wel problemen. Ik adviseer een UTP kabel van de NTU naar je USG.
 
Die "Blocked" melding zie je als het netwerk een netwerk loop detecteert. Dat wordt dan opgelost door 1 van de poorten te blokkeren.
 
@Henkie , staat de optie update automatically aan? Misschien goed om dit te deactiveren.

Met de input van je laatste screenshot denk ik aan:
  1. Glasvezelkabel probleem. Heb je een spare glasvezelkabel liggen? Vervang deze. Doet het probleem zich dan nog voor?
  2. SFP module probleem. Heb je een spare SFP module liggen? Vervang deze. Doet het probleem zich dan nog voor?
  3. Zijn de glasvezelpunten schoon? Door vuil kan je problemen ondervinden met je internetaansluiting. Maak de glasvezelpunten met een glasvezelpen schoon.
  4. Vervang je glasvezelkabel en SFP module voor een UTP kabel. Doet het probleem zich dan nog voor? De velden “current’, “temperature”, “output pwr” en “input pwr” zien er verdacht uit.
punt 1 & 3 zou eigenlijk niet kunnen aangezien met een oude versie van de software het probleem er niet is.

en wat betreft de fiber in de switch.
ik denk ook dat het niet veel scheelt maar het scheelt 1x 230 volt.
en ik vindt het zo een mooier gezicht dan zo'n domme convertor er tussen.
haha

gr.
henk
 
Heb je geprobeerd een LACP toe te passen door poorten naar de zelfde switch te laten lopen?? Zo ja, haal er één los.
ik heb LACP wel toegepast op mijn ander switch voor mijn nas.

maar op deze switch heb ik niet geactiveerd .
als ik er 1 uithaal valt mijn internet uit
ik zo niet weten hoe ik dit moet activeren.


gr.
henk
 
Ik denk dat in de nieuwe firmware de VLAN isolatie niet meer goed werkt. Dit probleem zul je moeten melden bij UI, zelf kun je dat niet oplossen.
 
Volgens mij dat teken (cirkel met schuine streep er door) een STP block. Dat wil zeggen dat spanning tree een van de poorten blocked.
Dat doet het protocol om loops te voorkomen. Dus ik vermoed dat je ipv 1 verbinding van je U3P naar je switch er 2 hebt.
Dat is ook logisch gezien je heen en weer pompen om je VLANs te kunnen gebruiken. Die Switch er tussen is een bekende oplossing.
Maar ik denk dat je een foutje hebt ergens. (of de Unifi firmware doet iets funkies) Welke handleiding heb je gebruikt om het in origine allemaal in te stellen? deze? https://medium.com/@bjarn/how-to-se...quiti-devices-and-t-mobile-thuis-2d286887009b
En weet je heeeeel zeker dat je niet iets (denk VLAN) veranderd hebt toen de problemen qua snelheid begonnen?
 
Volgens mij dat teken (cirkel met schuine streep er door) een STP block. Dat wil zeggen dat spanning tree een van de poorten blocked.
Dat doet het protocol om loops te voorkomen. Dus ik vermoed dat je ipv 1 verbinding van je U3P naar je switch er 2 hebt.
Dat is ook logisch gezien je heen en weer pompen om je VLANs te kunnen gebruiken. Die Switch er tussen is een bekende oplossing.
Maar ik denk dat je een foutje hebt ergens. (of de Unifi firmware doet iets funkies) Welke handleiding heb je gebruikt om het in origine allemaal in te stellen? deze? https://medium.com/@bjarn/how-to-se...quiti-devices-and-t-mobile-thuis-2d286887009b
En weet je heeeeel zeker dat je niet iets (denk VLAN) veranderd hebt toen de problemen qua snelheid begonnen?
Klopt helemaal en precies dat is hier gebeurt met meerdere Sonos bekabeld omdat Sonos bekabeld en draadloos op verschillende STP standaarden werken.
 
Volgens mij dat teken (cirkel met schuine streep er door) een STP block. Dat wil zeggen dat spanning tree een van de poorten blocked.
Dat doet het protocol om loops te voorkomen. Dus ik vermoed dat je ipv 1 verbinding van je U3P naar je switch er 2 hebt.
Dat is ook logisch gezien je heen en weer pompen om je VLANs te kunnen gebruiken. Die Switch er tussen is een bekende oplossing.
Maar ik denk dat je een foutje hebt ergens. (of de Unifi firmware doet iets funkies) Welke handleiding heb je gebruikt om het in origine allemaal in te stellen? deze? https://medium.com/@bjarn/how-to-se...quiti-devices-and-t-mobile-thuis-2d286887009b
En weet je heeeeel zeker dat je niet iets (denk VLAN) veranderd hebt toen de problemen qua snelheid begonnen?
yes deze heb ik gebruikt.

ik weet zeker dat ik niks veranderd heb, heb het ook nog getest.
met een oudere backup



gr.
henk
 
Klopt helemaal en precies dat is hier gebeurt met meerdere Sonos bekabeld omdat Sonos bekabeld en draadloos op verschillende STP standaarden werken.
ik heb 4 sonos apparaten, 1 bekabeld en 3 via de wifi.

ik heb deze producten nu 1 maand.
de switch waar de fiber op het heb ik nu een oudere firmware opgezet en het probleem is weg.

gr.
henk

p.s. heb even geen tijd gehad om op het forum te kijken...
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..