Adoptie van UniFi AP-HD mislukt

  • Onderwerp starter spinningmaster
  • Startdatum
S

spinningmaster

Guest
De adoptie van de UniFi AP-HD mislukt steeds, het ac heeft wel een ip adres gekregen.
accespoint.PNG
Gebruikersnaam en wachtwoord ubnt en ubnt
Als poort heb ik opgegeven 80 maar dat gaf geen oplossing.
Het is niet mogelijk om het ip adres te veranderen maar dat kan wel eens aan de instellingen van het netwerk liggen.
netwerk.PNG
De DHCP reeks die kan ik ook niet instellen maar dat zou te maken kunnen hebben omdat het het enige netwerk is.
Wil zelf niet te veel instellingen veranderen voordat de hele boel in de soep loopt.

Is er iemand die mij kan helpen, als er aanvullende info nodig is dan hoor ik dat graag.
Wil niet het hele topic vol hangen met afbeeldingen die misschien helemaal niet nodig zijn.
 
Is 192.168.1.20 wel het adres van je cloudkey (uit het eerste plaatje)?
Klopt je account wel (ubnt / ubnt)?
 
@Hempie Het ip van de cloudkey is een vast adres 192.168.1.20
ipadres cloudkey.PNG
Volgens mij zijn dat de juiste gegevens heb namelijk niets veranderd.
Het wachtwoord om in de cloudkey te komen is een ander maar dat bedoel je denk ik niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inmiddels is het gelukt.
Heb het ac eerst onder apparaat beheren vergeten.
Daarna een reset op het ac zelf en toen lukt het allemaal wel.:)
 
  • Leuk
Waarderingen: Hempie
- Normaalgesproken hoef je onder geavanceerde adoptie niets in te vullen. Gewoon adopteren moet genoeg zijn. Tenzij je een controller hebt die in de cloud draait bijvoorbeeld.
- Je DHCP range kun je wel veranderen. Gewoon de adressen in 'DHCP reeks' aanpassen.
 
- Normaalgesproken hoef je onder geavanceerde adoptie niets in te vullen. Gewoon adopteren moet genoeg zijn. Tenzij je een controller hebt die in de cloud draait bijvoorbeeld.
- Je DHCP range kun je wel veranderen. Gewoon de adressen in 'DHCP reeks' aanpassen.
Op een of andere manier werkte de adoptie niet want ik kreeg elke keer Adoptie mislukt.
Dan wat dingen gedaan maar bleef dezelfde melding krijgen, toen maar het apparaat vergeten en een reset gedaan op het ac.

Zal vanavond eens kijken of ik de DHCP range kan aanpassen, gisteren lukte het mij niet, werd elke keer weer teruggezet naar
het ip adres 192.168.1.6 - 192.168.1.254 inmiddels het ac van een vast ip adres voorzien.
Heb verder nooit problemen gehad met adopteren ging altijd goed, dit was de eerste keer dat het niet gelijk lukte..
 
Je DHCP range kun je wel veranderen. Gewoon de adressen in 'DHCP reeks' aanpassen.
Hofstede je had gelijk dat de range gewoon is aan te passen, ik deed het gewoon niet goed.:oops:
Had de range aangepast maar daarna klikte ik op "PAS DE DHCP RANGE AAN i.p.v. gewoon op opslaan.:oops:
 
Kan je wel met putty aanmelden op de AP-HD? Ik had hetzelfde probleem met een AP-LR. Toen ik erin zat , (kan je ook gelijk bekijken of username / password klopt om ssh connectie te maken), achter de prompt "help" intypt dan zie je een aantal commando's heb toen gekozen voor "set-default" (restore to factory default) daarna werkte het wel.

Als je geen ssh connectie kan maken met de ubnt default username / password dan is de username/password veranderd in de controller software.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..