Layer 3 switching komt eraan (wanneer)

En dat is goed omdat dan de uso ontlast wordt of dat het niet de hele weg hoeft te af te leggen?

Ik heb de XG 6POE waarmee dat dus mogelijk is. Maar in welk scenario kan ik dat het beste gebruiken? bijvoorbeeld met mijn server?

Schermafbeelding 2020-06-20 om 22.16.34.png
 
Alleen jammer dat je voor huidige bestaande netwerken je de optie van gateway / switch dan niet kan kiezen.

Je moet een nieuw netwerk aanmaken dan kan je wel voor switch kiezen. Daarnaast maakt de switch als extra een intra-vlan netwerk aan in het 10.255.x. x aan met vlan 4040.
 
Het werkt goed maar zoals je ziet moet je wel een lan1 of 2 aanvinken en het werkt ook allleen als het dan via fysieke lan 1 of 2 doet
dus ik vraag me af als al zonder de router werkt misschien toekomstige update of dat jullie het wel hebben werken zonder fysieke lan kabel en dus usg
 
Vwb mogelijkheden oude en nieuwe AP's. Ap-pro ondersteund fast roaming niet, en ik mij maar afvragen waarom een voip gesprek mis ging als ik door huis en tuin liep. Daarom dus, 2x Ap-pro hangen en die doen dus niet mee.....
Binnenkort dus te koop
 
Je moet een nieuw netwerk aanmaken dan kan je wel voor switch kiezen. Daarnaast maakt de switch als extra een intra-vlan netwerk aan in het 10.255.x. x aan met vlan 4040.
iemand enige idee wat je met intravlan netwerk kan?
 
Alleen jammer dat je voor huidige bestaande netwerken je de optie van gateway / switch dan niet kan kiezen.

Je moet een nieuw netwerk aanmaken dan kan je wel voor switch kiezen. Daarnaast maakt de switch als extra een intra-vlan netwerk aan in het 10.255.x. x aan met vlan 4040.

De nieuwe CK versie Unstable 6.0.3 (Compleet andere layout, maar ook nog de classic menu) kan dit nu wel, je kan nu de gateway of L3 switch selecteren ook voor een bestaand netwerk. Heb deze versie nu draaien op een Gen2+
 
Laatst bewerkt:
k
De nieuwe CK versie Unstable 6.0.3 (Compleet andere layout, maar ook nog de classic menu) kan dit nu wel, je kan nu de gateway of L3 switch selecteren ook voor een bestaand netwerk. Heb deze versie nu draaien op een Gen2+
heb je ook een overzicht hoe je dit kan instellen? ben nieuwsgierig zonder te updaten naar deze versie.
 
Ben iets te voorbarig , kan het wel selecteren maar de setting veranderd niet als ik deze apply. Een aantal Vlans doen het ook niet meer. Nog wel erg buggy hoor. Wel leuk om te testen.
Tijdens het testen al wat tegen gekomen en dat door gegeven aan UBNT dat pakten ze netjes op en dat nemen ze mee in de volgende updates.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Je kan deze nu selecteren in de dropdown menu, dus nu ook in een bestaand netwerk. Maar dat wordt nu niet gesaved.
 

Bijlagen

  • Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    74,3 KB · Weergaven: 24
  • Leuk
Waarderingen: boomer
Deze setting zie ik alleen maar in de 'classic' versie. (ck software versie 5.13.32-13646-1).
Maar helaas, heb ik geen L3 enabled switch. Voor wie de setting zoekt:

l3 switching.JPG
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..