Hoi allemaal,
Ik heb een setup met een Security Gateway, een CLoud-Key, een 8-poorts POE-60W switch en drie AC-Pro's (woonkamer, hal boven en veranda) . 1 van die pro's (veranda) heb ik gisteren bekabeld (CAT6, ca. 35 meter) in mijn veranda opgehangen. Aders gecheckt met een kabel tester en die gaf ok aan.
Het ging gisteren zo'n twee uur goed (goed bereik en goede snelheid) en daarna ging het Access Point (AP) over in de status Adopteren.... dat duurde een tijd, kreeg toen de melding verbinding verbroken...vervolgens ging het AP weer adopteren, duurde een tijd, vervolgens weer verbinding verbroken en zo ging het door. Uiteindelijk maar gaan slapen anders zou het nachtwerk worden
Vanochtend heb ik het AP uit de config kunnen verwijderen, het AP gereset op de achterkant (5 sec.) en weer aan de kabel in de veranda gehangen. Dat ging allemaal ok. AP kwam netjes op, bereik en snelheid was ok, maar na drie uur kreeg ik toch weer de melding: verbinding verbroken.
Ik heb het AP met een andere utp kabel op de PoE poort van de switch aangesloten en dat lijkt goed te gaan (3 1/2 uur geleden), dan denk je het ligt aan mijn kabel of de gemonteerde stekkertjes. MAAR ik heb mijn laptop as we speak, bekabeld aan de kabel van de veranda hangen. Kabel zit uiteraard niet op een PoE poort van de switch en dat gaat gewoon zonder problemen.
Ik dacht eerst dat de kabel niet ok was, maar dan zou ik op mijn laptop ook wegvallende verbinding moeten hebben (?). Ik weet het even niet meer.... Heel misschien 1 vd stekkertjes net niet lekker gemonteerd is en dat het AP hier gevoeliger voor is dan mijn laptop, of zo?
Ik heb een setup met een Security Gateway, een CLoud-Key, een 8-poorts POE-60W switch en drie AC-Pro's (woonkamer, hal boven en veranda) . 1 van die pro's (veranda) heb ik gisteren bekabeld (CAT6, ca. 35 meter) in mijn veranda opgehangen. Aders gecheckt met een kabel tester en die gaf ok aan.
Het ging gisteren zo'n twee uur goed (goed bereik en goede snelheid) en daarna ging het Access Point (AP) over in de status Adopteren.... dat duurde een tijd, kreeg toen de melding verbinding verbroken...vervolgens ging het AP weer adopteren, duurde een tijd, vervolgens weer verbinding verbroken en zo ging het door. Uiteindelijk maar gaan slapen anders zou het nachtwerk worden
Vanochtend heb ik het AP uit de config kunnen verwijderen, het AP gereset op de achterkant (5 sec.) en weer aan de kabel in de veranda gehangen. Dat ging allemaal ok. AP kwam netjes op, bereik en snelheid was ok, maar na drie uur kreeg ik toch weer de melding: verbinding verbroken.
Ik heb het AP met een andere utp kabel op de PoE poort van de switch aangesloten en dat lijkt goed te gaan (3 1/2 uur geleden), dan denk je het ligt aan mijn kabel of de gemonteerde stekkertjes. MAAR ik heb mijn laptop as we speak, bekabeld aan de kabel van de veranda hangen. Kabel zit uiteraard niet op een PoE poort van de switch en dat gaat gewoon zonder problemen.
Ik dacht eerst dat de kabel niet ok was, maar dan zou ik op mijn laptop ook wegvallende verbinding moeten hebben (?). Ik weet het even niet meer.... Heel misschien 1 vd stekkertjes net niet lekker gemonteerd is en dat het AP hier gevoeliger voor is dan mijn laptop, of zo?
Laatst bewerkt: