AC-Pro verbinding verbroken

Harald

UniFier
17 okt 2019
4
2
3
Hoi allemaal,

Ik heb een setup met een Security Gateway, een CLoud-Key, een 8-poorts POE-60W switch en drie AC-Pro's (woonkamer, hal boven en veranda) . 1 van die pro's (veranda) heb ik gisteren bekabeld (CAT6, ca. 35 meter) in mijn veranda opgehangen. Aders gecheckt met een kabel tester en die gaf ok aan.

Het ging gisteren zo'n twee uur goed (goed bereik en goede snelheid) en daarna ging het Access Point (AP) over in de status Adopteren.... dat duurde een tijd, kreeg toen de melding verbinding verbroken...vervolgens ging het AP weer adopteren, duurde een tijd, vervolgens weer verbinding verbroken en zo ging het door. Uiteindelijk maar gaan slapen anders zou het nachtwerk worden :cool:

Vanochtend heb ik het AP uit de config kunnen verwijderen, het AP gereset op de achterkant (5 sec.) en weer aan de kabel in de veranda gehangen. Dat ging allemaal ok. AP kwam netjes op, bereik en snelheid was ok, maar na drie uur kreeg ik toch weer de melding: verbinding verbroken.

Ik heb het AP met een andere utp kabel op de PoE poort van de switch aangesloten en dat lijkt goed te gaan (3 1/2 uur geleden), dan denk je het ligt aan mijn kabel of de gemonteerde stekkertjes. MAAR ik heb mijn laptop as we speak, bekabeld aan de kabel van de veranda hangen. Kabel zit uiteraard niet op een PoE poort van de switch en dat gaat gewoon zonder problemen.

Ik dacht eerst dat de kabel niet ok was, maar dan zou ik op mijn laptop ook wegvallende verbinding moeten hebben (?). Ik weet het even niet meer.... Heel misschien 1 vd stekkertjes net niet lekker gemonteerd is en dat het AP hier gevoeliger voor is dan mijn laptop, of zo?
 
Laatst bewerkt:
Wissel eens van AP, maar ik gok toch de kabel. Probeer eens met een POE adapter er tussen van de AP zelf als je die hebt.

/exit: Je port config staat niet op passieve hé?
 
Ik denk nogmaals kabel/connectoren testen. Als een van de poe aders niet ok is valt telkens de voeding weg op het AP wat voor laptop niet uitmaakt maar voor AP wel.
 
Gisteravond idd nwe stekkertjes opgezet en het AP is nu ruim 17 uur verbonden en online. Ik ga ervan uit dat het nu ok is (knock on wood)..

bedankt voor jullie reacties!
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene en Hempie
Herkenbaar probleem moet ik zeggen. Ik heb dezelfde config maar dan met 3x AP lite. Sinds enkele dagen heb ik een willenkeurig herstartende AP: adopting en daarna connected. Zover ik nu getest heb helpt alleen hardwarematig lostrekken van de AP. Daarna is het probleem weg. Reboot switch al gedaan. Wat ik nog wil testen is, recycle power op de poort en de wifi timer uitzetten. Ben nog in onderzoek dus hier.
Gaat hier steeds om 1 willenkeurig AP. Alles CAT5/1GB op een Ziggo 250mb bridge en geknepen door ISP bij Threat Management.
Zelf verdenk ik de wifi timer omdat het de laatste keer exact op 7u was en dat wasvde tijd dat alle wifi uit en aan gaan door de WLAN SCHEDULE optie. Verder werkt alles perfect. Deze laatste AP zit overigens met een CAT van 2 meter aangesloten op de switch.
Keep you informed ;)
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200620-170157_Chrome.jpg
    Screenshot_20200620-170157_Chrome.jpg
    75,3 KB · Weergaven: 19
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..