AP-AC-LR niet zichtbaar in controller na plaatsen Netgear R7000P

R

Roede

Guest
In mijn netwerk heb ik een Netgear R7000P geplaatst en mijn connectbox door Ziggo op bridge laten zetten. Na het plaatsen zijn mijn AP-AC-LR en AP-AC-Lite niet meer zichtbaar in de controller. De accespoints heb teruggezet naar de fabrieksinstellingen om opnieuw verbinding te maken, maar dat lukt alleen via de app op de telefoon en zie dan ook de accespoints in mijn netwerk op de router. Ook heb ik de controller opnieuw geïnstalleerd op de laptop, maar helaas nog niet zichtbaar.

De wifi op de router heb ik uitgezet en kan dan verbinding met de accespoint maken en op internet komen, het apparaat zit dus blijkbaar wel in het netwerk maar wordt niet gezien door de controller.

Wie kan mij advies geven om dit probleem op te lossen?
 
In mijn netwerk heb ik een Netgear R7000P geplaatst en mijn connectbox door Ziggo op bridge laten zetten. Na het plaatsen zijn mijn AP-AC-LR en AP-AC-Lite niet meer zichtbaar in de controller. De accespoints heb teruggezet naar de fabrieksinstellingen om opnieuw verbinding te maken, maar dat lukt alleen via de app op de telefoon en zie dan ook de accespoints in mijn netwerk op de router. Ook heb ik de controller opnieuw geïnstalleerd op de laptop, maar helaas nog niet zichtbaar.

De wifi op de router heb ik uitgezet en kan dan verbinding met de accespoint maken en op internet komen, het apparaat zit dus blijkbaar wel in het netwerk maar wordt niet gezien door de controller.

Wie kan mij advies geven om dit probleem op te lossen?
Hoe was het voordien aangesloten? Waarom voor Netgear ipv UniFi router gekozen als je WiFi uitzet?
 
Hoe was het voordien aangesloten? Waarom voor Netgear ipv UniFi router gekozen als je WiFi uitzet?
Voorheen was het aangesloten via Connect box van Ziggo. De Connect box zit er nog tussen maar dan in bridge mode.
Wifi blijft wel aan staan op de router, was even een test om te kijken of er verbinding mee te maken was.
 
Wat is de winst dan om de Netgear er tussen te zetten.
Vanwege het aantal apparaten op het netwerk en er ook online tv wordt gekeken ervaren wij traagheid in het netwerk. Netgear heeft mu-mimo functie waardoor er minder traagheid optreedt.
 
Mu-Mimo is voor Wifi en die heb je uitgezet :)

Traagheid op het netwerk met tv kijken ligt dan eerder aan een te lage downloadsnelheid
Zoals ik aangegeven heb is de WIFI alleen even uitgezet om te testen of ik verbinding met AP kon krijgen daarna staat weer aangezet., maar volgens mij gaat de discussie niet waarom ik deze router heb aangeschaft maar hoe ik het probleem met de niet AP niet zichtbaar is in de controller kan oplossen.
 
Zoals ik aangegeven heb is de WIFI alleen even uitgezet om te testen of ik verbinding met AP kon krijgen daarna staat weer aangezet., maar volgens mij gaat de discussie niet waarom ik deze router heb aangeschaft maar hoe ik het probleem met de niet AP niet zichtbaar is in de controller kan oplossen.
Weer eens half gelezeno_O
Je kan de AP niet managen op 2 apparaten. Het is of de PC of de App.
Tenzij je de app koppeling maakt via de Unifi server.

Op de Laptop zou je ze wel moeten zien, maar dan managed by other.

Stonden de AP's op dhcp? Want je bent nu wss op een andere ip range bezig met de netgear dan wat er op de ziggo stond.

Anders de AP nog eens resetten (lang indrukken).
 
Eerst had ik ook een Netgear R7000 router, WNDR3700 extender, GS105 en GS108 switches. Nu op het netwerk IGMP Snooping ingesteld. Een switch die valt binnen het Internet Group Management Protocol maakt het mogelijk om interactieve tv via het apparaat te bekijken. Dik tevreden met alles.1607789855662.png
 
  • Leuk
Waarderingen: hhanno
Weer eens half gelezeno_O
Je kan de AP niet managen op 2 apparaten. Het is of de PC of de App.
Tenzij je de app koppeling maakt via de Unifi server.

Op de Laptop zou je ze wel moeten zien, maar dan managed by other.

Stonden de AP's op dhcp? Want je bent nu wss op een andere ip range bezig met de netgear dan wat er op de ziggo stond.

Anders de AP nog eens resetten (lang indrukken).
Ik heb nu 1 AP gereset en aangesloten, ik zie deze nu wel in de controller, maar blijft op adopteren staan.
Hieronder mijn LAN instellingen.
1607790389622.png
 
Kan je met SSH bij de AP's komen? Zo ja, dan set-default command gebruiken om te resetten

Anders nog een keer resetten met paperclip oid. . Lang ingedrukt houden. Heb ik ook wel eens met lopen klooien.
Ik kan met SSH erbij komen en beide op default gezet, blijft op adopteren staan. Ook al weer een paar keer gereset maar helaas.
Zijn er misschien poorten die in de router moeten worden open gezet om te kunnen adopteren?
 
Ik kan met SSH erbij komen en beide op default gezet, blijft op adopteren staan. Ook al weer een paar keer gereset maar helaas.
Zijn er misschien poorten die in de router moeten worden open gezet om te kunnen adopteren?
Zolang je in je eigen LAN zit zou dat geen issue moeten zijn.
Anders zet je de Firewall even uit dan weet je het snel genoeg.

Kan je ook het internet pingen vanuit ssh sessie?

Welke versie controller gebruik je op de Laptop?
 
Laatst bewerkt:
Zolang je in je eigen LAN zit zou dat geen issue moeten zijn.
Anders zet je de Firewall even uit dan weet je het snel genoeg.

Kan je ook het internet pingen vanuit ssh sessie?

Welke versie controller gebruik je op de Laptop?
Het internet kan ik pingen vanuit SSH. De controller versie die ik gebruik is 6.0.41.0
 
Disable de Windows Firewall op de laptop (als je Windows gebruikt)

Zeker weten dat DHcp server juiste info uitreikt?
Firewall en antivirus even uitgeschakeld maar helaas geen resultaat.

Zie hier DHCP server instellingen in de router
1607871740341.png

Huidige LAN instellingen
1607871777400.png
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..