Bij alle 4 uap-ac-pro is de verbinding verloren

Glenn

UniFier
27 jan 2021
7
0
1
Heb de laatste tijd steeds dat er 4 stuks tegelijk de verbinding zijn verloren.
Daarnaast krijg ik ook de meldingen van niet geauthoriseerd access point ... is gedetecteerd.
Wel weer met mijn naam op de ...
Heb ook een us-24-250w waar ook af en toe de verbinding is verloren.
Voorheen nooit echt problemen gehad maar nu begint het tegen te staan.
Iemand een idee?
Heb T Mobile thuis glasvezel met Draytek vigor 2132fvn router.
Alle 4 uap ac pro ap zijn bedraad aangesloten
En een uck in de switch
Alvast bedankt!
 
Heb je toevallig een ander merk acces point in je netwerk die de zelfde SSID gebruikt als je Unifi netwerk?

Zou je misschien een screenshot kunnen maken van deze melding en hier uploaden?
 
Kabels zijn goed(nog vrij nieuw)
Heb geen ander ap in mijn netwerk
Nu doet alles het weer “gewoon” qua internet alleen is mijn controller offline sinds gisteren
 

Bijlagen

  • E13C9407-E15E-41A7-A530-9FFDC3B93F63.png
    E13C9407-E15E-41A7-A530-9FFDC3B93F63.png
    206,2 KB · Weergaven: 13
  • E99D087B-799E-4AA8-BDD9-70C186A890A4.jpeg
    E99D087B-799E-4AA8-BDD9-70C186A890A4.jpeg
    176,7 KB · Weergaven: 13
Check even of remote acces nog wel aanstaat want die wil soms na een update nog wel eens uitgaan.

Schermafbeelding 2021-01-28 135853.jpg
 
Oeps ik zie dat jij nog een oude versie gebruikt dus zal je de knop ergens anders moeten zoeken.
 
Hoe kan ik naar een nieuwere versie?
Merk dat is sowieso de laatste tijd veel strubbelingen heb. Gisteren eea zitten uitzoeken en de switch een firmware update gegeven maar krijg ik vanochtend deze melding...
Geen idee waar dit nu weer vandaan komt en het internet signaal is dan zwak
 

Bijlagen

  • AC572FBB-69B3-4ED3-9219-F35CCEFB0117.png
    AC572FBB-69B3-4ED3-9219-F35CCEFB0117.png
    134,3 KB · Weergaven: 14
Als het goed is doe je daar het beheer van je AP's mee.
En dan kan je deze ook remote (via App benaderen)
Als je het beheer van de AP's op een andere manier hebt gedaan, dan krijg je de melding beheerd door een ander te zien.
 
Dat lukt dus niet via de UCK. Dan zie ik niks. De ander is onze main account maar die is offline net als in de post 3 geleden te zien is. Gisteren is het wel even gelukt om in te loggen maar daarna schiet het weer in offline.
Als ik mij probeer aan te melden via macbook krijg ik nu ook deze berichten. Voorheen kon ik meteen inloggen.
Raak de weg een beetje kwijt zeg maar
 
Ik heb geen idee wat je daar allemaal in elkaar geknutseld hebt.

Volgens mij kan je beste opnieuw beginnen. Dus alles resetten.
En dan is je startpunt de CK. Daar definieer je je WIFI en adopt de AP's
 
Heb het zelfs “laten” knutselen door een bedrijfje en toen werkte het allemaal dus vandaar dat nu een beetje in de troubleshoot mode zit.
Hoe kan ik het beste alles (4x ap 1x uck 1x switch) resetten? En blijven alle inlogs wel herkent worden?
 
Probleem is dat je kennis waarschijnlijk niet toereikend is om alles zo via het forum te willen oplossen.
Als je gaat resetten dan is er geen weg terug.
Welke inlogs bedoel je?
Welke provider heb je? Want je hebt AP's, switch en CK. Daar moet ook nog ergens een router zijn van de provider (bv Ziggo, KpN).
 
de provider is tmobile thuis met een draytek vigor 2132 fvn router.
Via mijn ipad kan ik nu wel inloggen in de main account.
de cloudkey kan ik wel mee connecten maar zegt geen active clients, dus denk dat deze zinloos is op dit moment en opnieuw geinstalleerd moet worden voor bediening.
ga die cloudkey er nog maar eens uithalen uit de switch;
Op de macbook kan ik nu niet inloggen via de unifi controller krijg daar een “privacy fout waarschuwing” op de local host pagina...
Als u verder nog tips heeft graag.
 
Ik denk ook dat je het best helemaal opnieuw kunt beginnen alleen voordat je in het diepe springt eerst goed gaan inlezen hoe je een unifi netwerk opzet en wat er allemaal bij komt kijken want anders zit je straks zonder internet en daar zit je natuurlijk niet op te wachten.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..