Ja alle AP’s zijn bekabeld.Zijn alle AP`s bekabeld met een UTP-kabel naar je switch of router ?
Ja dat is ook raar. De AP woonkeuken is hier nu los gekoppeld en toch is er een verbinding. Geen snelheid.Dan is het erg vreemd dat de AP Woonkeuken aangeeft dat hij een wireless uplink naar de AP Slaapkamer gebruikt. Dat betekent dat de kabel van AP Woonkeuken niet goed werkt.
Je geeft ook aan dat AP Slaapkamer maar 80 Mbps haalt. Dat zie je vaak als de kabelverbinding maar 100 Mbps is i.p.v. 1 Gbps.
Heb je weleens gecontroleerd of je bekabeling wel OK is?
Heb ik naar gezocht in de controller. Niet kunnen vinden bij de instellingen van de AP UAP-LR uit 2016
Dat is een algemene instelling onder settings->wifi.Heb ik naar gezocht in de controller. Niet kunnen vinden bij de instellingen van de AP UAP-LR uit 2016
De Wireless heb ik nu uitgeschakeld bij algemene instellingen. Ik ga de kabels controleren. De oude AP gaan weg en de 2 goede AP eerst een tijdje gebruiken en kijken af nu alles stabiel blijf. Ik hou je op de hoogte. Bedankt allemaal.Dat is een algemene instelling onder settings->wifi.
Ik zag die wireless uplink ook, vandaar de vraag over bekabeling. Om eerlijk te zijn heb je wel de perfecte recipee for failure.
- EOL en nieuwere apparaten door elkaar
- Controller versie die niet meer alle apparaten ondersteund maar sommige weer wel
- Wireless meshing tussen die verschillende apparaten
- Bekabeling waarvan onduidelijk is of deze functioneert
Persoonlijk......in jouw situatie zou ik die EOL apparaten in de prullenbak laten verdwijnen (die wil niemand meer) en vervangen door 2 x UAP-6-Lite. Dan de kabels eens doormeten en waar nodig aanpassen. Vervolgens de boel weer installeren, de bestaande AP`s een reset geven en de controller opnieuw installeren.
Bekabeling met laptop, bedraad, gecontroleerd. Overal 400Mbps, dus de maximale snelheidDe Wireless heb ik nu uitgeschakeld bij algemene instellingen. Ik ga de kabels controleren. De oude AP gaan weg en de 2 goede AP eerst een tijdje gebruiken en kijken af nu alles stabiel blijf. Ik hou je op de hoogte. Bedankt allemaal.
Ja dat kan ook, maar niet zo eerlijk. Voor een redelijk bedrag zou nog kunnen.IjDie oude EOL dingen zet je op MP
Staan er soms zat op. En ze durven er ook nog een hoop geld voor te vragen
Ja dat kan ook, maar niet zo eerlijk. Voor een redelijk bedrag zou nog kunnen.
Vandaag weer bezig geweest. Een nieuwe Unifi AP-AC-PRO geplaatst en geconfigureerd. (oude uit de controler verwijderd.)
Deze heeft ook de maximale snelheid. De UAP-AC- Lite gereset en opnieuw ingesteld. Helaas haalt die weer maar 80Mbps. De andere wel 400Mbps
Het wifi netwerk lijkt nu wel stabiel.
Mijn reactie was ook met een dikkeMag je zelf weten maar ik zou ze niet meer durven verkopen.
De problemen die ik hier mee gehad heb wens ik niemand toe. Na 6/7 jaar mogen ze weg.Mijn reactie was ook met een dikke
Ik zou ze ook niet verkopen. Dan beter weggeven aan een bekende oid.
Ik had de 3 AP’s, waarvan 1 net nieuw rechtstreeks op het Ziggo modem. De rest zoals computer, tv en streamer op de Netgear Gigabit Swith Prosafe GS108.Ik heb iets gemist misschien maar welke switch gebruik je?
Je zult het probleem toch moeten isoleren. Als je echt denkt dat de AP`s de boosdoeners zijn, dan zou ik deze tijdelijk er uit laten en een paar dagen op de wifi van het modem werken. Hetzelfde geldt voor je switch. Dan is er nog steeds de mogelijkheid dat een van je client apparaten een broadcast storm, multicast flood of een netwerk loop veroorzaakt. Ik blijf het namelijk apart vinden dat het wel tijdelijk werkt en na verloop van tijd vastloopt. Dat vind ik nog steeds op een verkeersinfarct lijken in je netwerk.