Cloud Key offline na overstap KPN --> T-mobile

  1. ok
  2. ok
  3. ok
  4. wifi is niet ok, je zit op de wifi van de Zyxel zo te zien, of je maakt op een andere manier gebruik van de router van de Zyxel, heb je dan wel internet ? Je kunt dan nooit bij de cloud key of de USG komen. Ook niet bij je andere apparaten achter de USG.
  5. probeer in elk geval eens een andere kabel als je USG wit blijft, ik snap niet waarom die niet blauw wordt als je een reset hebt gedaan
  6. dat is het fallback ip adres als ie geen IP adres krijgt van de USG dus die vertrouw ik ook niet
Volgende test:

Kun je alleen de USG aangesloten houden op de Zyxel, dus geen switches, geen cloud key, niks. De LAN poort leeg houden van de USG. En dan de USG resetten. Dan moet ie blauw licht geven, anders de kabel eens vervangen.
 
Met ingang van gisteren ben ik van KPN overgestapt naar internet en TV van T-mobile Thuis. Modem (Zyxel T-54 + convertor)) is geplaatst en wifi werkte, dus monteur is weer vertrokken. Nu krijg ik de Unifi apparatuur niet gekoppeld. Cloud Key blijft offline. Modem>USG>switch>cloud key, ap's etc. Ik heb de cloud key gereset. In de app wordt hij herkend, maar krijg direct de melding 'internet niet gedetecteerd'. Ik heb geen idee meer of en wat ik destijds iets in de KPN modem veranderd heb. Kunnen jullie me op weg helpen?
Wellicht heb je destijds dhcp ingesteld en is u adres gewijzigd waardoor die nu geen IP adres meer kan vinden. :). Verbinden via bleutooth, nieuw IP adres checken en via daar inloggen.
 
  1. ok
  2. ok
  3. ok
  4. wifi is niet ok, je zit op de wifi van de Zyxel zo te zien, of je maakt op een andere manier gebruik van de router van de Zyxel, heb je dan wel internet ? Je kunt dan nooit bij de cloud key of de USG komen. Ook niet bij je andere apparaten achter de USG.
  5. probeer in elk geval eens een andere kabel als je USG wit blijft, ik snap niet waarom die niet blauw wordt als je een reset hebt gedaan
  6. dat is het fallback ip adres als ie geen IP adres krijgt van de USG dus die vertrouw ik ook niet
Volgende test:

Kun je alleen de USG aangesloten houden op de Zyxel, dus geen switches, geen cloud key, niks. De LAN poort leeg houden van de USG. En dan de USG resetten. Dan moet ie blauw licht geven, anders de kabel eens vervangen.
Zowel bedraad als draadloos via Zyxel heb ik verbinding. Ik heb de USG gereset met 2 verschillende kabels, met alle overtollige kabels eruit. Helaas blijft hij wit. Ik heb een foto van de opzet bijgevoegd.
 

Bijlagen

  • IMG_3755.jpg
    IMG_3755.jpg
    168,4 KB · Weergaven: 17
Wit wil zeggen dat de USG wacht op adoptie. Dus je zult een controller in de lucht moeten brengen om dat te kunnen doen.
En dat is weer jouw heerlijke kip-ei situatie, want die controller is schijnbaar niet te vinden in het netwerk.

Weet je nog welk subnet je gebruikte voor jouw interne netwerk toen het KPN modem nog aangesloten was?
Zo ja, stel dat subnet in op je Zyxel modem en verbind de Cloud Key met een LAN poort.
Als het goed is wordt het antwoord op vraag 6 dan iets anders dan 192.168.1.30 en heb je het IP adres van je Cloud Key gevonden.

Koppel dan ook een PC aan een LAN poort van de Zyxel en ga in een browser naar het IP adres van je Cloud Key.
Als dat lukt, dan is de eerste stap dat je een backup maakt van de configuratie. Heb je die, dan kun je in het ergste geval je Cloud Key ook resetten, maar ben je je instellingen niet kwijt.
Vervolgens ga je kijken naar de configuratie van het IP adres van de Cloud Key. Waarschijnlijk heb je die op een vast IP adres gezet. Wijzig dat dan naar DHCP.
En als dat inderdaad zo is, maak dan een nieuwe backup van je configuratie! Want als je de keuze zou maken om de backup terug te zetten en je zou de eerste gebruiken, dan heb je ook weer dat vaste adres.

Staat de Cloud Key eenmaal op een DHCP adres, dan kun je de USG weer in de plaats van de Zyxel zetten en kijken of je dan wel de boel werkend krijgt.
 
Wit wil zeggen dat de USG wacht op adoptie. Dus je zult een controller in de lucht moeten brengen om dat te kunnen doen.
En dat is weer jouw heerlijke kip-ei situatie, want die controller is schijnbaar niet te vinden in het netwerk.
Ik heb `m al een tijdje verkocht maar ik herinner me van de USG-3P dat die na een reset gewoon als router functioneert zonder controller, dus een WAN adres krijgt en LAN adressen uitdeelt binnen zijn default 192.168.1.xxx

@Martijnrook kun je eens een laptop aan de USG hangen (LAN bekabeld) en naar 192.168.1.1 gaan. Ik dacht (hoop) dat de login daar na een reset ubnt was en pwd ook. Of geen login maar je moet een scherm krijgen zoals hieronder. Het oranje balkje wordt pas groen na adoptie binnen een controller maar dat is voor later zorg, een WAN adres moet ie gewoon krijgen zoals hieronder.

1681121963889.png
 
Laatst bewerkt:
Ik heb `m al een tijdje verkocht maar ik herinner me van de USG-3P dat die na een reset gewoon als router functioneert zonder controller, dus een WAN adres krijgt en LAN adressen uitdeelt binnen zijn default 192.168.1.xxx

@Martijnrook kun je eens een laptop aan de USG hangen (LAN bekabeld) en naar 192.168.1.1 gaan. Ik dacht (hoop) dat de login daar na een reset ubnt was en pwd ook. Of geen login maar je moet een scherm krijgen zoals hieronder. Het oranje balkje wordt pas groen na adoptie binnen een controller maar dat is voor later zorg, een WAN adres moet ie gewoon krijgen zoals hieronder.

Bekijk bijlage 7604
Ja, dat scherm krijg ik dan inderdaad te zien. Zonder login idd.
 

Bijlagen

  • knip4.png
    knip4.png
    87,5 KB · Weergaven: 5
  • knip3.png
    knip3.png
    83,7 KB · Weergaven: 5
Ik bedoel:

Bij preferred DNS 8.8.8.8 invullen
Bij alternate DNS 8.8.4.4 invullen
Dan een laptop bekabelen aan je USG LAN poort en kijken of je internet hebt.
 
Ik bedoel:

Bij preferred DNS 8.8.8.8 invullen
Bij alternate DNS 8.8.4.4 invullen
Dan een laptop bekabelen aan je USG LAN poort en kijken of je internet hebt.
Dat deed ik. De uitkomst is zoals ik je net stuurde. Dus 8.8.8.8 bij alternate. De kabel van laptop zit in USG Lan en ik heb verbinding met een willekeurige website. Lijkt alsof hij draait op mijn oude netwerknaam.
 
Ik neem aan dat er 1 switch aan de LAN poort v/d USG hing (?)

Kun je:

1. De cloud key resetten zonder dat deze aan de USG hangt, bv via de power adapter of via de switch PoE
2. De switches resetten
3. Een switch aan de USG LAN hangen
4. De Cloud Key aan die switch (PoE) hangen en wachten tot deze een IP adres krijgt van de USG (zie je op het minischerm)
 
Ja, er hing 1 switch aan de USG, de tweede hing aan de eerste switch. 1 tm 4 Gedaan. De cloud key krijgt 192.168.1.8. De leds van USG en CK zijn nog wit trouwens.
 
Nu een laptop aan de andere poort v/d switch en naar de cloud key met een webbrowser. Daar zul je wel de initialisatie moeten doen.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..