Cloud Key offline na overstap KPN --> T-mobile

Martijnrook

UniFier
8 okt 2020
23
2
3
Met ingang van gisteren ben ik van KPN overgestapt naar internet en TV van T-mobile Thuis. Modem (Zyxel T-54 + convertor)) is geplaatst en wifi werkte, dus monteur is weer vertrokken. Nu krijg ik de Unifi apparatuur niet gekoppeld. Cloud Key blijft offline. Modem>USG>switch>cloud key, ap's etc. Ik heb de cloud key gereset. In de app wordt hij herkend, maar krijg direct de melding 'internet niet gedetecteerd'. Ik heb geen idee meer of en wat ik destijds iets in de KPN modem veranderd heb. Kunnen jullie me op weg helpen?
 
Heb je er geen werkende router bij gekregen van T-Mobile ? Ik zou eerst eens beginnen met die naar de WAN poort aan te sluiten van de USG (double NAT) en internet in de USG op DHCP zetten. Dan heb je alle tijd om uit te zoeken wat er later tussenuit kan.
 
Heb je er geen werkende router bij gekregen van T-Mobile ? Ik zou eerst eens beginnen met die naar de WAN poort aan te sluiten van de USG (double NAT) en internet in de USG op DHCP zetten. Dan heb je alle tijd om uit te zoeken wat er later tussenuit kan.
Ja, zo is hij inderdaad aangesloten. Maar verder kom ik niet. Zou het in die converter kunnen zitten? Al heb ik wel wifi signaal van T-mobile, dus dat lijkt me ook niet. Voelt als iets kleins dat ik over het hoofd zie.
 
Ja, zo is hij inderdaad aangesloten. Maar verder kom ik niet. Zou het in die converter kunnen zitten? Al heb ik wel wifi signaal van T-mobile, dus dat lijkt me ook niet. Voelt als iets kleins dat ik over het hoofd zie.
Als je een laptop direct op de LAN poort van die router van T-Mobile aansluit, heb je dan internet en zo ja, kun je dan het IP adres even opsnorren dat je laptop krijgt. Windows -> cmd -> ipconfig.
 
Als je een laptop direct op de LAN poort van die router van T-Mobile aansluit, heb je dan internet en zo ja, kun je dan het IP adres even opsnorren dat je laptop krijgt. Windows -> cmd -> ipconfig.
Ja, dat heb ik inderdaad verbinding. Het IP adres van de laptop (IPv4 address) is 192.168.1.215.
 
ok, dikke kans dan dat je USG in dezelfde range adressen uitgeeft en dan heb je precies wat @unipro al aangeeft, dat geeft een conflict.

Weet je dat toevallig ?
Dat zou best kunnen. Bij 1 van de pogingen naar m'n router te gaan kreeg ik het inlogscherm van de USG. Heb je een suggestie voor een oplossing?
 
Dat zou best kunnen. Bij 1 van de pogingen naar m'n router te gaan kreeg ik het inlogscherm van de USG. Heb je een suggestie voor een oplossing?
Zeker; inloggen in die router en het IP subnet aanpassen naar naar 192.168.123.0/24 of iets dergelijks. Als het de USG maar niet in de weg zit. Dan even alles opnieuw opstarten.
 
Zeker; inloggen in die router en het IP subnet aanpassen naar naar 192.168.123.0/24 of iets dergelijks. Als het de USG maar niet in de weg zit. Dan even alles opnieuw opstarten.
Top dat je me op weg helpt! Stel dat mijn scherm eruit ziet als de bijlage. Waar voer ik dat dan in?
 

Bijlagen

  • Knip .png
    Knip .png
    46 KB · Weergaven: 16
Top dat je me op weg helpt! Stel dat mijn scherm eruit ziet als de bijlage. Waar voer ik dat dan in?
De getallen 1 in rood omcirkeld aanpassen naar een ander getal onder de 254. Bv 99. De router (van t-mobile) wordt dan bereikbaar onder dat eerste nummer, dus 192.168.99.1 (voorbeeld)

1680976418182.png
 
Als je dat aangepast hebt, dan eerst de T-Mobile even uit de stroom en dan wachten tot deze volledig online is. Daarna hetzelfde met de USG.
 
Als je dat aangepast hebt, dan eerst de T-Mobile even uit de stroom en dan wachten tot deze volledig online is. Daarna hetzelfde met de USG.
Nou, wel een stap verder maar nog niet opgelost. Door 5G uit te zetten op de T-mobile router kon ik in de Unifi app het adopten van alle apparaten aanzetten. Helaas komt hij niet verder dan dat, omdat de cloud key offline lijkt te blijven. (zie bijlage). Heb je een idee?
 

Bijlagen

  • knip2.png
    knip2.png
    135 KB · Weergaven: 12
Om te beginnen zou ik stoppen met die App en alles via een browser doen. Je kunt dan ook eens lokaal inloggen; misschien is het probleem dat de remote access niet werkt. Ik weet het niet; mogelijk heeft je cloud key een ander IP adres gekregen ; de relatie met 5G ontgaat me ook. Heb je wel internet via de USG ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Marnix61 en dbw
Om te beginnen zou ik stoppen met die App en alles via een browser doen. Je kunt dan ook eens lokaal inloggen; misschien is het probleem dat de remote access niet werkt. Ik weet het niet; mogelijk heeft je cloud key een ander IP adres gekregen ; de relatie met 5G ontgaat me ook. Heb je wel internet via de USG ?
Idd die mobile app's zijn leuk als je de boel maar voor de eerste keer met een pc configureert.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Eddie the Eagle
Als je in de app jouw UniFi devices kunt zien en adopteren, dan betekent dat dus dat de Cloud Key online is. Anders kom je nooit zover.
Dan zou je dus ook moeten kunnen zien welke clients in je netwerk hangen. En dan ook het IP adres van de Cloud Key achterhalen.
Plan B: inloggen op de USG-3P en kijken welk adres de Cloud Key heeft gekregen van de DHCP server.

En daarna alles verder via de browser doen zoals hierboven al is geadviseerd.
 
Om te beginnen zou ik stoppen met die App en alles via een browser doen. Je kunt dan ook eens lokaal inloggen; misschien is het probleem dat de remote access niet werkt. Ik weet het niet; mogelijk heeft je cloud key een ander IP adres gekregen ; de relatie met 5G ontgaat me ook. Heb je wel internet via de USG ?
Na een reset blijft de USG offline. Hij brandt wit. De cloud key lijkt op het display ok te staan, al zie ik 0mbs traffic logischerwijs. IP van de CK kan ik niet benaderen in de browser of app. Ik kom alleen bij de T-mobile router dmv de nieuwe IP. De (waarschijnlijk) juiste IP van de USG, wat voorheen ook die van de router was, kom ik ook niet bij.
 
Even opnieuw:

  1. Wat heb je als nieuw IP adres ingesteld voor je Zyxel ?
  2. Als je een laptop aan 1 van de gele LAN poorten v/d Zyxel hangt, wat krijgt die laptop dan voor IP adres ?
  3. Heb je dan internet ?
  4. Als je een laptop aan de LAN poort hangt van de USG, wat krijgt die laptop dan voor IP adres ?
  5. Heb je de WAN poort van de USG aangesloten op 1 van de gele LAN poorten van de Zyxel ?
  6. Welk IP adres zie je op het mini display van de Cloud Key ?
 
Laatst bewerkt:
Even opnieuw:

  1. Wat heb je als nieuw IP adres ingesteld voor je Zyxel ?
  2. Als je een laptop aan 1 van de gele LAN poorten v/d Zyxel hangt, wat krijgt die laptop dan voor IP adres ?
  3. Heb je dan internet ?
  4. Als je een laptop aan de LAN poort hangt van de USG, wat krijgt die laptop dan voor IP adres ?
  5. Heb je de WAN poort van de USG aangesloten op 1 van de gele LAN poorten van de Zyxel ?
  6. Welk IP adres zie je op het mini display van de Cloud Key ?
Goeiemorgen,

1. 192.168.99.1
2. 192.168.99.215
3. Ja
4. 192.168.1.232 (en 192.168.99.154 op de wifi)
5. Ja
6. 192.168.1.30
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..