Cloudkey gen 2 + ,netwerk kwijt na update.

@Marnix61 deze blijft licht grijs niet benaderbaar dus.

Ondertussen heb ik via remote ssh aangezet en een ww aangemaakt.
Putty op de windos 10 computer geplaatst en via putty kan ik nu op de command line komen.
Tot zover ben ik gekomen en werkt het.
Nu de vervolg stappen ?

Waar kan ik de backups vinden die elke dag gemaakt worden?
 
Kan het zijn omdat de UCKG2+ een Protect Device is geworden dat je zelfs UniFi Network kan verwijderen en alleen met Protect kan draaien op de UCKG2+? In mijn UDR/UMDSE zijn er geen HB-menu's meer voor Network.

Screenshot 2022-02-04 at 22.08.13.png
 
@Marnix61 deze blijft licht grijs niet benaderbaar dus.

Ondertussen heb ik via remote ssh aangezet en een ww aangemaakt.
Putty op de windos 10 computer geplaatst en via putty kan ik nu op de command line komen.
Tot zover ben ik gekomen en werkt het.
Nu de vervolg stappen ?

Waar kan ik de backups vinden die elke dag gemaakt worden?
Backups staan in
/usr/lib/unifi/data/backup/
of
/usr/lib/unifi/data/backup/autobackup

Die moet je daar dan even weghalen.
 
Kan het zijn omdat de UCKG2+ een Protect Device is geworden dat je zelfs UniFi Network kan verwijderen en alleen met Protect kan draaien op de UCKG2+? In mijn UDR/UMDSE zijn er geen HB-menu's meer voor Network.

Bekijk bijlage 4791

Bij een UDM kun je de netwerk controller niet verwijderen omdat de router/switch functionaliteit een integraal onderdeel van de machine is. Bij de Cloudkey kan dat dus wel.

Off-topic: Wat is een HB menu nu weer? Verzin asjeblieft niet steeds van die afkortingen die anderen niet snappen. De kreet “hamburger” menu zegt veel mensen al niets want dat is Android terminologie, dan moet je het niet nog eens gaan afkorten naar HB. ☺️
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Off-topic: Wat is een HB menu nu weer? Verzin asjeblieft niet steeds van die afkortingen die anderen niet snappen. De kreet “hamburger” menu zegt veel mensen al niets want dat is Android terminologie, dan moet je het niet nog eens gaan afkorten naar HB. ☺️
Je hebt gelijk, ik zal me matigen voor wat betreft de afkortingen, want deze was inderdaad wat onhandig in de context. ;)

De opmerking over het kunnen verwijderen van de Netwerk applicatie in de UCKG2+ was de relatie leggen tussen het probleem van TS en deze optie.

Ik hoop dat het terugzetten van de backup @puppie zijn probleem zal oplossen, succes.
 
Vanmorgen naar de ruimte waar ik de cloudkey en pc heb staan.
Bij binnenkomst een wit knipperend lampje op de cloudkey.
Netwerkkabel eraf gehaald harddisk even uit de behuizing en toen er weer in.
Netwerkkabel aangesloten en key aangezet.
na ongeveer drie minuten begon in het beeldscherm onder de U een balkje vol te lopen van links naar rechts. Jippie....helaas.geen resultaat.
Toen putty opgestart en via ssh naar binnen.
Daar het commando ingegeven welke door DBW was voorgesteld, die met get en upgrade.
Deze zijn werk laten en doen en na ongeveer 1,5 minuut zag ik dat putty gereed was en ben ik naar website gegaan van de cloudkey en zie het netwerk was weer terug en werkt zoals het voorheen ook deed.

Iedereen die mij op de 1 of andere manier geholpen heeft bedankt maar vooral gaat mijn dank uit naar DBW die mij door dit proces heeft geholpen.
Ik ben weer een stukje software wijzer. (ben zelf een hardware persoon)
Nogmaals DANK.
 
Dat deel van uitzetten en harde schijf er in/uit snap ik dus niet, want je had gewoon een software probleem. Dat wordt ook aangegeven door dat wit knipperende lampje. En het laatste wat ik dan zou doen is het apparaat uitzetten.

Maar goed dat het weer werkt. (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Het volledig uitzetten was een probeersel van mij (eigen gedachte)
Het knipperende lampje bracht mij niet op de gedachte dat het een software probleem was/is.
Ook ik ben blij dat het weer werkt en misschien heb ik wel iets "doms" gedaan, maar het werkt.
En het lampje is nu constant blauw.
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Ik kom het in mijn beroep vaak tegen dat mensen vaak denken "laat ik het apparaat maar even uit/aan zetten, misschien helpt het". Met als gevolg dat, wanneer je er als technicus bijkomt, niet meer kunt achterhalen wat er fout is/zat. Omdat dan bijvoorbeeld logfiles overschreven worden. Of dat ze het probleem erger maken. Is een beetje een persoonlijke ergernis van mij. Eerst kijken / analyseren / testen, dan pas een herstart uitvoeren.

Het wit knipperende lampje betekent bij een CloudKey dat 1 van de applicaties (zoals Netwerk, Protect etc.) niet is opgestart. Dan weet je dat voor de volgende keer. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..